Site icon IAS

סנורמה : אירוע מצוינות 2016

חברת סנורמה, נציגת תאגיד רויאל קריביאן בישראל, ערכה השבוע (ב') אירוע מצוינות בהשתתפות מספר מרשים של סוכני נסיעות, שהגיעו לחיפה מכל קצוות הארץ. אוניית הפאר סלברטי סילואט (Celebrity Silhouette), שעגנה בנמל חיפה במסגרת מסלול שיט בים התיכון, שימשה תפאורה מושלמת לאירוע הגדול.

סוכני הנסיעות התקבלו בחמימות באולם  Sky Observation הממוקם בסיפון 14. אולם גדול עם חלונות ענק שבמרכזו בר משקאות, שלא ידע מנוחה, כאשר ברקע בוקעות מנגינות נעימות.

סיור באונייה מגלה את המוטיבים שהפכו את חברת סלבריטי קרוזס, מתאגיד רויאל קרביאן, לאחת מחברות השיט היוקרתיות בשוק הקרוזים העולמי: עיצוב מעודן לצד חפצי יוקרה ופאר, מרחבים ציבוריים גדולים, שתי בריכות חיצוניות גדולות מוקפות ב-4 בריכות עיסוי (ג'קוזי), מרחבי דשא אמיתי עם פינות ישיבה המעניקים תחושה מרגיעה ומזמינה ללגימת משקה מרענן מהבארים הפזורים מסביב. שטחי כדורת דשא וגולף פעילים בסיפונים העליונים, כיאה לקהל נוסעים איכותי הפוקד את אוניות החברה.

בחלקה הפנימי של האונייה, בריכה פנימית מוקפת צמחיה מטפסת, שאר הקירות מעוצבים בטוב טעם ובתמונות ענק. זרמי מים פורצים לסירוגין מהרצפה והכל יחד משרים אווירה נינוחה. ספריה, במבנה מעוגל, החולשת על שתי קומות עם כורסאות ענק לבנות, תמונת ענק ופינות ישיבה אינטימיות – מקום טוב לזמן רגיעה וקריאה במהלך השיט. מבואה עם מדרגות מפותלות ורצפת שיש מעוצבת חולשת על 3 קומות, במרכזה שנדליר ווילונות לבנים היורדים מהתקרה ומשלימים פינה נוספת של הוד ופאר באונייה. בקומות המקיפות את המבואה חנויות המציעות מותגי הלבשה, תכשיטים ומתנות.

סלבריטי קורז ליין חרטה על דגלה את הנושא הקולינרי במטרה להעניק חוויה בלתי נשכחת לנוסעים. חדר אוכל בהגשה עצמית ( Cafe' Oceanview)  גדול במיוחד ומציע מגוון של מוצרים איכותיים הנגישים באוניות מפוארות בלבד. שתי קומות של מסעדות הגשה לשולחנות ומסעדות נושא מגוונות ועשירות, בתשלום, מסכמות חוויה גסטרונומית ייחודית.

בארים, קזינו ותיאטרון המציג הופעות בסגנון ווסט אנד וברודווי הוא מתכון מנצח לערבים שמחים ולבילוי מהנה בכל ערב לפני העגינה ביעד הבא.

אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה נשא דברים בפני המוזמנים:" אנחנו מאוד שמחים לראות אתכם פה. סוכני הנסיעות ועיתונאי התיירות הם לב ליבה של העבודה שלנו ולכן אנו מקיימים את האירוע הזה".

אורי שנבל הציג נתונים משמחים ומרתקים משוק שיט התענוגות העולמי והישראלי, שצובר תאוצה מידי שנה, על פי ארגון חברות השייט הבינלאומי (The Cruise Lines International Association -CLIA). בשנת 2009 חברות השיט אירחו כ-18 מיליון נוסעים ובשנת 2016 צפויים ליהנות ממסלולי שיט כ-23 מיליון נוסעים, גידול שנתי של כ-7% בשנה. "גם בארץ אנחנו נמצאים בגידול מתמיד של מספר הנוסעים ובפופולאריות של חופשת שיט. הגיל הממוצע של נוסעי הקרוזים ירד באופן משמעותי בעקבות חופשות משפחתיות שהופכות לשכיחות במיוחד.

89% מהמפליגים היו מרוצים מחופשת השיט שלהם ו-84% מהמפליגים ימליצו על חופשת שיט. לדברי אורי, מרבית הנוסעים באוניות תאגיד רויאל קריביאן הם לקוחות חוזרים המצביע על רמת שביעות רצון גבוהה מחופשת שיט.

סקר שנערך בקרב מפליגים מצביע על אחוז גבוה במיוחד (כ-42%) בדירוג חופשת שיט כחופשה האולטימטיבית ביחס חופשה יבשתית מכל סוג שהוא.

לשאלה מה היתרונות בחופשת שיט? נתנו המשתתפים בסקרים את התשובות הבאות: ביקור במספר רב של יעדים ביחס לזמן החופשה, אי של נופש בלב ים, פינוקים רבים, תוכניות בידור ברמה גבוהה, חופשה נטולת דאגות מבלי לרוץ עם מזוודות מיעד אחד למשנהו, מגוון רחב של פעילויות, חופשה ייחודית ורמה קולינרית גבוהה.

68% מהמפליגים הם נוסעים חוזרים בממוצע של 3,8 הפלגות ו-69% מהמפליגים מציינים את חופשת השייט כחופשה עם התמורה הגבוהה ביותר לכספם (value for money) בהשוואה לחופשה יבשתית. לא פעם נערכו השוואות והתובנות הן כי חופשת שיט זולה בהרבה ביחס לחופש יבשתית כאשר בוחנים אחד לאחד את ההופעות, אוכל, פעילויות, יעדים וכדומה.

מאפיינים עיקריים של קהל היעד בחופשות השיט: נשוי בגיל 49, משרה מלאה, השכלה גבוהה, פופולארי בקרב זוגות בכלל ובירח דבש בפרט. כידוע חתונות באוניות הפך לדבר שכיח ביותר בו הקפטן משמש כנציג הרשמי בחתונה, בדיוק כפי שקיים בחתונות אזרחיות. במו עיניי צפיתי במספר חתונות שנערכו באוניות בהן הפלגתי, חלקם היה של אנשי הצוות אך רובן של האורחים. החתונה שהרשימה אותי במיוחד, התקיימה באי פרטי של אחת מחברות השיט בים הקריבי מתחת לעצי הדקל באווירת פסטורלית כאשר במקום נכחו קציני האונייה, כומר והמשפחה הקרובה.

נטליה בנטס, מנהלת מכירות אזורית וג'אני רוטונדו, המנהל האזורי התכבדו והגיעו לאירוע." אני מאוד שמח להיות פה אתכם, יש נוכחות מרשימה וזה סימן להערכה. אני רוצה להודות לכם על מה שעשיתם עבורנו בשנים האחרונות. המותג, סלברטי גדל בישראל הודות לכם והשנה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד. החברה משקיעה רבות בשירות, בחידושים ובאוניות חדשות. למעלה מ- 10 מיליארד דולר יושקעו בבניית 11 אוניות חדשות. ב-2018 נשיק את האונייה החדשה "אואזיס 4" – האונייה הגדולה והחדישה בעולם שתבצע מסלולי שיט בים התיכון. בנוסף נשיק את הדור החדש של אוניות חברת סלבריטי, סדרת  Edge  ", אמר ג'אני רוטונדו.

האירוע הגיע לשיאו כאשר הוענקו מגיני הוקרה לסוכנויות המצטיינות. "כל מי שנמצא פה הוא סוכן מועדף, מוכרן ואיכפת לו מקרוזים, אבל בדרוג ארבעת הגדולות נכללות סוכנויות שמוכרות הרבה מעל ל- 1000 קרוזים", ציין אורי שנבל. הזוכות הגדולות הן…. גולדן טורס, מונה טורס, איסתא וטרוול בוטיק קרוזיט.

בקטגוריה של סוכנויות שבנו נישה ייחודית בתחום השיט, ציין אורי את: קרוז אאוטלט, שביל הזהב ודיזנהויז רמת השרון.

4 זוכות נוספות בתעודות הוקרה: לכיש טורס, השטיח המעופף, קשרי תעופה ואשת טורס.

בפרס היוקרתי ביותר, שיט משפחתי (זוג +ילד) באונייה פרידום אוף דה סיז (Freedom of the Seas) מברצלונה, זכה סוכן יחיד באחת הסוכנויות, לאות הערכה לעבודתו….והזוכה הוא…. אלירן אקיאן מגולדן טורס נתיבות.

את הדובדבן שבקצפת סיפקה שחקנית העונה לשם אלינור סלע, המגדירה עצמה כשחקנית יוצרת ומאלתרת. יורשה לי להוסיף מוכשרת ופרפקציוניסטית שלמדה את נושא הקרוזים בזמן קצר וגילתה שליטה מעולה בתחום. שאפו לשחקנית שיודעת לשלב קטעי הומור חזקים לצד תחום כה נישתי כמו קרוזים.

תמונות מהאירוע:

 

סרטון וידאו

Exit mobile version