Site icon IAS

נורוויג'ן בליס, האושר כלול במחיר

האנייה נורוויג'ן בליס ( NCL BLISS) עוגנת בנמל ברמרהאפן גרמניה. צילום יוטיוב

נורוויג'ן בליס ( NCL BLISS) עוגנת בנמל ברמרהאפן גרמניה. צילום יוטיוב

שוק הקרוזים העולמי לא ידע עדנה כזו כבר שנים ואנייה אחר אנייה מושקת במטרה לספק את "הסחורה" לביקושים העולים וגואים מצד הנוסעים מכל הגילאים ברחבי תבל וגם בישראל. הצטרפנו להשקת הנורוויג'ן בליס, החדשה של נורוויג'ן קרוז ליין וחזרנו ארצה עם ים של חוויות.

שעת בוקר מוקדמת של יום שני ה-16 באפריל ואנחנו בנמל הולנדי קטן העונה לשם האיימס האבן (Eemshaven) לא הרחק ממספנות Meyer Werft  שבגרמניה שם ייצרו את הנורוויג'ן בליס ( NCL BLISS) , האנייה החדשה של חברת שיט התענוגות נורוויג'ן קרוז ליין.

ההשקה הרשמית של האנייה יצאה לדרכה רק למחרת מברמרהאפן ( Bremerhaven ) שבצפון גרמניה. המארגנים ביקשו שנגיע יום לפני וקשה היה לסרב. מעבר מהיר של ביקורת דרכונים דרך שני שוטרים הולנדיים משועממים שנראה היה כי הערנו אותם משנתם ואנחנו באניית האושר שם המתינו לנו 50 אורחים בלבד ובכירי הנהלת חברת השיט.

שנדליר ענק בשלל צבעים באטריום המרכזי בן 3 קומות, המהווה את לב ליבה של האנייה. צילום עוזי בכר

אטריום מעוצב ומפואר בן 3 קומות מהווה את לב ליבה של האנייה בה נמצאות חלק מהמסעדות, חנויות ופינות בידור. במרכזה שנדליר ענק בשלל צבעים והדר. Waterfront היא טיילת חיצונית המיועדת לחבר את האורחים לים ולנופים המרהיבים של אלסקה או ים צבוע טורקיז של האיים הקריביים.

לגלות מקרוב את הנורוויג'ן בליס

מספר נתונים טכניים חשובים: משקלה הכולל של האנייה 168,028 טון, 20 סיפונים, אורכה 303 מטרים, מהירות שיט 23.2 קשר ( כ- 43 קמ"ש), מארחת 4004 אורחים ( על בסיס תפוסה זוגית) ו- 1716 אנשי צוות. הבליס היא האנייה מספר 16 בצי החברה, מסדרת ה- Breakaway Plus הכוללת את:

NCL JOY – המיועדת לשוק הקרוזים האסיאתי, NCL ESCAPE , והאחרונה בסדרה NCL ENCORE- שתושק ב- 2019. הסדרה הבאה תהיה Leonardo שתכלול 4 אניות שיושקו במהלך השנים 2025- 2022.

קבינת הסטודיו עם נוף וירטואלי לים. צילום עוזי בכר

מקבינת סטודיו ל- HAVEN

למי שעדיין לא חווה חופשת שיט, באניות מדובר בקבינות ולא בחדרי מלון, לא לשכוח. אם יש ביכולתכם הכלכלית להזמין קבינה עם מרפסת בהשוואה לקבינה פנימית – אין טוב מזה. שקיעה, זריחה ואפילו הצצה לים הפתוח הוא בונוס וחלק מחוויית שיט בלתי נשכחת. חוויות הפכו בשנים האחרונות לחלק הארי של החופשה ובוודאי כשמדובר בנוף הנשקף מהמרפסת באלסקה, קריביים, הים הבלטי ושאר חלקי הגלובוס. בנורוויג'ן בליס 2043 קבינות ממגוון רחב:  80 סוויטות  HAVEN,  מיני סוויטות-308 , קבינות עם מרפסות-1088 ,  קבינות עם חלונות-111 , קבינות פנימיות- 374, קבינות סטודיו- 82.

שני סוגי קבינות או מתחמים ייחודיים הרשימו אותי במיוחד. בחברת השיט המארחת, נורוויג'ן קרוז ליין המציאו את קבינת הסטודיו עם נוף וירטואלי לים.  מדובר בקבינה קטנה המתוכננת להפליא ומספקת את כל צרכיו של אדם בודד שמעוניין ליהנות מחופשת שיט במחיר הוגן. אורחי קבינות  הסטודיו נהנים מטרקלין משותף מעוצב וגדול המציע פינות ישיבה לצד שתייה חמה וקלה. מקום מצוין למפגשים חברתיים והכרויות חדשות.

את מתחם ה- HAVEN אימצתי כבר לתקופת הפנסיה. קומפלקס חלומי של סוויטות יוקרתיות הממוקם בסיפון מספר 19 בחרטום האנייה. האורחים המאושרים נהנים משירות באטלר וקונסיירז, בריכה פרטית, זכות קדימה בעליה וירידה מהאנייה, במופעים ומסעדות הנושא. בקיצור פינוקים שיעניקו הרגשת גן עדן (Heaven).

הסוויטות מעוצבות ומאובזרות עד לפרטים הקטנים. במתחם סוויטת בעלים עם מרפסת רחבה, ווילת משפחתית בת 2 חדרים, פנטהאוז גן או ווילת ספא. בריכה פרטית עם מיטות שיזוף מכוסות במגבות לבנות רכות ואיכותיות וכורסאות מים ממתינות למי שמעוניין בשקט ושלווה ומאפשרים להתרווח ברוגע.

HAVEN -קומפלקס חלומי של סוויטות יוקרתיות הממוקם בסיפון מספר 19 בחרטום האנייה. צילום עוזי בכר

לצד המיני בר העשיר ומכונת הקפה המשובחת שבסוויטה, נהנים אורחי המתחם מכיבודים טעימים שנשלחים מידי ערב לחדרם. הנוסעים מוזמנים גם ליהנות מכוס קוקטייל בלאונג' הפרטי של אורחי הקומה ומהזדמנות להכיר נוסעים אחרים המתארחים במתחם.

27 אופציות גסטרונומיות ו- 14 ברים/ טרקלינים

לא פעם אני שומע מנטרות נדושות ולעוסות על נוסעים "שסבלו קשות" במהלך חופשת השיט והכל באשמת צוות האנייה שפיטם אותם כאווזים. נכון, באנייה יש מגוון רחב של אפשרויות, במיוחד בחברת נורוויג'ן קרוז ליין שחרטה על דגלה את הפרי סטייל קרוזינג (  freestyle cruising )  – אפשרות בחירה בין מספר מסעדות בזמן המתאים לכם ולא השולחן הקבוע ואותו מלצר שילווה אתכם לאורך כל ההפלגה. חברים, אתם ממש לא חייבים: ניתן גם להסתפק בטוסטים וגבינת קוטג'.

ובכל זאת מי שבא ליהנות כיאה בחופשה טובה מוזמן לבחור בין ה- Garden Café – "בופה" גדול המכיל 668 מקומות ישיבה ומבחר עצום של דברי מאפה, לחמים, סוגי נקניקים, בשרים, דגים, פירות, ירקות ועוד. לטעמי מתאים במיוחד לארוחות בוקר או לרגעי רעב שבין הארוחות. פתוח כמעט 24 שעות ביממה. לא לשכוח את הסיסמא washi washi – שפריץ של חיטוי ידיים מאיש צוות המופקד על כניסת האורחים ואתם רשאים להיכנס, בתיאבון.

מקומות נוספים הכלולים במחיר הם:  SAVOR ,TASTE ו – THE MANHATTAN ROOM (סיפון 7) בהם מוגשות ארוחות בוקר, צהרים וערב ע"י מלצרים אדיבים. הכל עניין של טעם ובחירה אישית. בבוקר, הזמן קצר בהכנות לירידה מהאנייה והארוחה פה ארוכה יותר וגם פחות מגוונת. מומלץ לבחור את האופציה לארוחות הערב.

לשאלה החוזרת ועולה האם לוותר על מסעדות הנושא בתשלום אז כמובן שאפשר אבל חבל שלא להתנסות. מסעדות יוקרה איכותיות בעלות מינימלית של כ-30 דולר לסועד הן חלק מחוויות קולינריות שמוטב לנסות.

הקינוחים שעיצובם נלקח ממגזינים גסטרונומיים בינלאומיים. צילום עוזי בכר

בערב הראשון סעדנו ב- OCEAN BLU – מסעדת דגים ופירות ים המציגה מנות מעוצבות של מוצרים משובחים הישר מהים. תאווה לעיניים ולחיך. שלא לדבר על הקינוחים שעיצובם נלקח ממגזינים גסטרונומיים בינלאומיים.

LOS LOMBOS  – (סיפון 8) היא מסעדה מקסיקנית עם טוויסט מודרני בו סעדנו בערב השני. כל המנות מלוות בטקילה איכותית ואווירה אותנטית המזכירה את ביקורנו בפדרציה הצפון – אמריקנית. הישיבה אפשרית בחלק הפנימי או החיצוני של האנייה.

מסעדת TEXAS SMOKEHOUSE – חדש ! מסעדה ברביקיו טקסנית טיפוסית  א לה קארט המגישה בשרים מהרמה הגבוהה ביותר לצד מוסיקת קאנטרי עכשווית מידי ערב.

CAGNEY'S STEAKHOUSE  – גם היא מסעדת קרניבורים המתמחה בבשר אנגוס איכותי ושאר מיני בשר משובחים.

TEPPANYAKI – מסעדה יפנית ייחודית בעיצובה המרשים ובמנות המבטיחות התנסות קולינרית יוצאת דופן.

TEPPANYAKI – מסעדה יפנית ייחודית בעיצובה המרשים ובמנות המבטיחות התנסות קולינרית יוצאת דופן. צילום עוזי בכר

LA CUCINA – מסעדה איטלקית שהועתקה אחד לאחד מטוסקנה ומביאה איתה בשורה משמחת לחובבי המטבח האיטלקי. פסטות טריות, אנטי פסטי, פיצות ומנות עיקריות רק כמו שהאיטלקים יודעים להגיש.

LE BISTRO – לאניני הטעם הצרפתי באווירה צרפתית אותנטית לצד משקאות שיובאו הישר ממיטב היקבים של צרפת.

מסעדות נוספות: FOOD REPUBLIC  – המגישה מבחר מנות בינלאומיות ביניהן סושי ואוכל אסיאתי מקורי.JIMMY BUFFETT'S  – לאוהבי ההמבורגרים, קוקטיילים מצוננים ומוזיקה חיה.

קונספט הגשה חדש הוא ה- THE LOCAL המציע ארוחות באווירה נינוחה 24 שעות ביממה.

לאוהבי המתוקים: THE BAKE SHOP, COCO'S ו- DOLCE GELATO יעשו את העבודה עם מגוון רחב של עוגות וגלידות מרהיבות וטעימות שיקפיצו לכם את רמת הסוכר לשמים. בא לכם קפה טוב לצד העוגות ? אין בעיה: סניף STARBUCKS נפתח עבורכם בקומת האטריום המרכזי של האנייה.

ברים וטרקלינים פזורים ברחבי האנייה בחללים הפנימיים ולאורך בריכות השחייה. המובילים ביניהם, SUGARCANE MOJITO BAR – בו בילינו את השעות הקטנות של הלילה עם משקה מוחיטו מצונן בשלל טעמים כשברקע מוזיקה לטינית, מדורג בראש הרשימה. אחריו ה- ATRIUM BAR ו – MALTING WHISKEY BAR – שני ספקי וויסקי משובח ומגוון רחב של משקאות אלכוהוליים מכל קצוות תבל. למי שאוהב סיגארים מיוחדים בלוויית משקה טוב THE HUMIDOR CIGAR LOUNGE זה המקום המתאים.

OBSERVATION LOUNGE ( סיפון 15 ) – היהלום שבכתר באנייה החדשה, 180 מעלות של תצפית דרך זכוכיות ענק למראה מושלם של נופי אלסקה או הקריביים, ישובים בכורסאות נוחות ומשקה טוב לחימום האווירה. צילום עוזי בכר

לאוהבי המשקאות,  HOUSE BREW DISTRICT מציע 24 סוגי בירות מחבית ולמעלה מ-50 סוגי בקבוקי בירה. לעומת זאת THE CELLARS  הוא קן ליינות יקב משפחת מיכאל מונדבי ( MONDAVI MICHAEL).

ברשימת הטרקלינים, נבחר במקום הראשון וברוב קולות ה- OBSERVATION LOUNGE ( סיפון 15 )  – היהלום שבכתר באנייה החדשה, 180 מעלות של תצפית דרך זכוכיות ענק למראה מושלם של נופי אלסקה או הקריביים, ישובים בכורסאות נוחות ומשקה טוב לחימום האווירה.

אטרקציות שאסור לפספס

האנייה החדשנית מספקת ריגושים וחוויות בכל פינה, דומה לאניית אחות ה- NCL JOY  המבצעת מסלולי שייט במזרח הרחוק ומיועדת במיוחד לקהל הנופשים הסיני.

מרוץ המכוניות החשמליות במסלול שאורכו כ- 300 מטרים . צילום עוזי בכר

RACE TRACK – (סיפון 18) מרוץ המכוניות החשמליות במסלול שאורכו כ- 300 מטרים הממוקם בירכתי האנייה ריגש אפילו אותי, שלא נמנה עם חובבי האטרקציות. כפפות ארוכות, כובע גרב חסין אש וקסדת נהגי מרוצים נתנו הרגשה של משהו אמיתי, פורמולה 1 במסלולי המרוצים הגדולים. החוויה המדהימה מתאימה לנהגים בכל הרמות ומגיעה למהירות של עד 48 קמ"ש, והיפה מכל- מבלי להפריע לנוסעים האחרים, כאשר קולות הדמיה של מכוניות מרוץ אמיתיות נשמעות רק לנהגים דרך רמקולים הממוקמים במשענת הראש של הרכבים.

LASER TAG  – (סיפון 20 ) – חידוש נוסף באנייה, זירת קרב לייזר בטכנולוגיה מתקדמת, בתחנת חלל נטושה. זו התחושה שקיבלתי בעודי מתהלך בין חללי התחנה. פעילות משפחתית אתגרית הניתנת לביצוע במהלך היום או הלילה.

AQUA RACER– חלק מפארק המים באנייה הכולל 6 צינורות מתפתלים היורדים מגובה רב לבריכת מאסף אליו מגיעים הגולשים רכובים על גלגלי ים גדולים.

OCEAN LOOPS – לבעלי לב חזק. מגלשת מים, שקופה בחלקה המטיסה אתכם בצינור מפותל כשלשה מטר מחוץ לתחומי האנייה בגובה של  48 מטר מעל פני הים. חלקה עבר לא הרחק מהקבינה בה שהיינו בסיפון 14. רק המבט מידי בוקר בצינור המפותל נתן הרגשה שמדובר באטרקציה לאמיצים בלבד.

לקרוזיונרים הצעירים פארק מים (AQUA PARK)  ססגוני הכולל תותחי מים ורפסודות.

SPLASH ACADEMY – מתחם הילדים ומנוחה להורים. מחולק לפי גילאים ומותאם לפעילויות רבות ומגוונות.

AQUA RACER- חלק מפארק המים באנייה הכולל 6 צינורות מתפתלים היורדים מגובה רב. OCEAN LOOPS – לבעלי לב חזק. צילום עוזי בכר

למבוגרים בלבד

בחזרה  מסיורי קרחוני אלסקה או מערות נסתרות בחופי הקריבים ולפני ארוחת ערב חגיגית, אל תהססו לבקר במתחם הספא MANDARA SPA בסיפון 16. מספרה, חדרי מסג' וטיפולים, סאונות מכל הסוגים ממתינים לכם. שני מתחמים נוספים מיועדים למבוגרים בלבד CLUB BEACH VIBE מקום מפלט לקריאת ספר טוב ושיזוף (בתשלום) ו- SPICE H2O.

בידור

ארוחה טובה מלווה אחריה בבילוי לתוך הלילה. קזינו, מועדונים או צפייה במחזות זמר הן האופציות.

THE CAVERN CLUB  – מומלץ בחום. מעוצב להפליא בהשראת מועדון ליברפול המפורסם בו שרנו ורקדנו לצלילי מיטב להיטי הביטלס, בביצועה של להקה מוכשרת בה חבריה גילמו את חברי הלהקה האגדית.

JERSEY BOYS –  התגובה תהיה " Oh What A Night"  לאחר שתצפו במחזמר הלקוח היישר מברודווי ו-HAVANA בהשראת עיר הבירה של קובה הוא מחזמר קצבי שילווה אתכם לשעות ארוכות מעבר לסיום ההופעה.

THE CAVERN CLUB . צילום עוזי בכר

אינטרנט חינמי באניות החברה ?

אנדי סטיוארט, נשיא ומנכ"ל NCL אמר במסיבת עיתונאים שערך במהלך ההשקה:" אנו מעוניינים ליצור גידול הדרגתי ומבוקר של החברה עם השקת 5 אניות חדשות מסדרת Leonardo בשבע השנים הקרובות. ה- NCL ENCORE  תהיה האחרונה מסדרת ה- Breakaway Plus ותושק בשנה הבאה."

אניות מסדרת לאונרדו יהיה קטנות יותר ויארחו 3,300 נוסעים במטרה להגביר את חווית הלקוח ולקרב את הנוסעים לים. מסוף הנוסעים החדש במיאמי יסתיים בשנה הבאה ויעניק חווית נוסע ברמה גבוהה.", סיכם אנדי סטיוארט.

הארי סאמר ( Harry Sommer) סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי וניק ווילקינסון, סגן נשיא ומנכ"ל החברה לבריטניה, אירלנד, דרום אפריקה והמזרח התיכון העניקו ראיון אישי ומשותף ל- IAS . לשאלתי מתי ייהנו הנוסעים מגלישה אינטרנטית חינמית באניות החברה אמר ניק: " הדבר החשוב עבורנו הוא להעניק לקהל לקוחותינו את האפשרות לבחור ואינטרנט היא אחת האופציות היותר פופולאריות בקרב קהל הנוסעים הישראלי"

הארי סאמר רק חיזק את דברי ניק ומנה את האפשרויות העומדות בפני הנוסע בבחירת אחת מהאופציות המוצעות כחבילה. "אנו מעניקים במחיר ההפלגה מגוון רחב ועשיר של אפשרויות הסעדה, בידור וגלישת האינטרנט נשאר כמוצר נלווה", סיכם הארי.

תשובה מספקת וחד – משמעית לא קיבלתי, בדומה לתהליך קבלת ההחלטות שליווה את בתי המלון בשעתו עד ההחלטה לאפשר את השירות בחינם. למען ההגינות, באניות מדובר במוצר יקר יותר שניזון מתקשורת לוויינית מורכבת ויקרה.

הארי סאמר ( Harry Sommer) סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי בינלאומי וניק ווילקינסון, סגן נשיא ומנכ\"ל החברה לבריטניה, אירלנד, דרום אפריקה והמזרח התיכון . צילום עוזי בכר

לשאלתי מה עתידו של ענף הקרוזים ענה הארי כי בחברת נורוויג'ן ימשיכו לבנות אניות גדולות וקטנות כאחד, במטרה לעמוד בדרישת הלקוחות שחלקם מחפש דווקא את האניות הקטנות יותר ולא דווקא את הגדולות, כמו בשתי החברות – בנות: ריגנט סבן סיז ואושיאניה – אניות בוטיק קטנות ויוקרתיות שנותנות מענה ללקוחות הפרימיום ".

דברי ברכה מיוחדים ומרגשים נשא ניק: " ברצוני להודות לך באופן אישי ולקהל לקוחותיך על התמיכה שאתם מעניקים לחברת נורוויג'ן קרוז ליין. באותה הזדמנות אני מברך אתכם על חגיגות 70 שנה לעצמאותה של מדינת ישראל ואני שמח לראותך כאן אתנו בהשקת האנייה החדשה והמדהימה שלנו", הוסיף ניק.

 יעדים

בעונת הקיץ הקרובה תפעיל האנייה מסלולי שיט בני 7 ימים באלסקה מפיר 66 בסיאטל ותהיה האנייה הגדולה והחדשנית ביותר באזור החוף המערבי של ארה"ב. בעונת הסתיו, האנייה תפליג ממיאמי לריביירה המקסיקנית, ובעונת החורף, 2019, תצא להפלגות מניו-יורק לפלורידה, לבהאמה ולאיים הקריביים.

 

Exit mobile version