Site icon IAS

מחצית מהאירופאים מעדיפים שיט בים התיכון

בעונת הקיץ הקרבה עשרות אלפי ישראלים יצאו לחופשות, ואין ספק כי השנה ישנה עלייה בהזמנת חופשות לקרוזים. הקרוזים מאפשרים לנופשים ליהנות ממגוון סוגי חופשות בחופשה אחת- בטן גב, עיר, טיולים בטבע וכו'.

הביקוש הרב הביא להתפתחות רבה בענף, עם שדרוגים רבים באניות ובמתקנים והשירותים המוצעים בהן. רק לפני פחות משנה הושקה אניית הנופש הגדולה בעולם, למעשה עיר שטה על המים, ובשנה הקרובה מתוכננות השקות נוספות לאוניות הפאר הגדולות בעולם.

מחברת סנורמה (נציגת תאגיד רויאל קריביאן בישראל) דיווחו כי שוק שייט התענוגות האירופאי והישראלי, צובר תאוצה מדי שנה ואף שבר שיא חדש ב-2016 בתחום עולם השייט. יותר מ- 123 אניות שטות ל-39 יעדים. מדובר בגידול של 3% בהפלגות השייט לעומת השנה הקודמת. גידול של 3.4% בהזמנות של הנוסע האירופאי.

היעד המועדף על 50% מהאירופאים הוא הפלגות ים תיכוניות (שהם 3.3. מיליון נוסעים). בצפון אירופה, הייתה עליה של כמעט 2% שהם 1.3 מיליון נוסעים. מחוץ לאירופה, היעד המועדף שאנו רואים בו עלייה משמעותית בהזמנות הוא אזור הקריביים, עם כמעט 2 מיליון מפליגים (עליה משמעותית של 16.5% ) בהשוואה לשנה הקודמת.

כיום, היעדים העיקריים והפופולאריים ביותר על ידי הנופש הישראלי הם קרוזים מברצלונה לריביירה הצרפתית והאיטלקית והפלגות לים הבלטי.  מידי שנה ישנה עליה של כ- 15%-20% במספר הישראלים שיוצאים ל"קרוזים" ומספרם נאמד בכ- 60-70 אלף איש. בנוסף, הגיל הממוצע  של הנופשים ירד ל-35 , עקב העובדה כי הקהל הישראלי למד להכיר את יתרונות השיט ומצא כי זו החופשה האולטימטיבית עבורו .

 

Exit mobile version