Site icon IAS

להפלגה יצאנו, שקט נפשי מצאנו!

השייט הוא דרך נהדרת לבילוי משפחתי, עם חברים או בזוג. קרוז הוא חוויה שונה לגמרי מכל חופשה אחרת שהכרתם אך עדיין, לא מספיק אנשים יודעים ומבינים את מהותה של חופשה מסוג זה והתנהלותה. קצת לפני האביב אורי שנבל, מנכ"ל 'סנורמה' שירותי תיירות, נציגת מכירות של תאגיד השייט רויאל קריביאן עושה לכם סדר בבלאגן וריכז עבורכם כמה טיפים ועצות שיעזרו לכם ליהנות מהחופשה בראש שקט ובקלות.

לאן כדאי להפליג?

בחירת היעד הינה מרכיב חשוב להצלחת הטיול. עליכם לקחת בחשבון מה אופי הטיול שאתם מתכננים, האם הוא משפחתי? זוגי? או אולי בכלל קבוצת חברים. יעדי השייט מגוונים ורבים מאירופה ועד הקריביים, מניו זילנד ועד הפיורדים. קשה להחליט על היעד המועדף ולכן יש לקחת בחשבון גם את זמן החופשה, מועד ההפלגה, עלות הטיסות, מזג האוויר וכמובן מחיר. ההמלצה שלנו הינה להיעזר בסוכן נסיעות מקצועי המכיר את עולם הקרוזים העולמי לתכנון חופשת שייט מושלמת. 

כיצד בוחרים חדר?

באניות הקרוז יש כמה וכמה סוגי חדרים ומחירם משתנה בהתאם למיקומם באנייה. חדרים חיצוניים יקרים יותר מחדרים פנימיים, וחדר עם חלון זול יותר מחדר עם מרפסת. 

בהנחה שיש לכם תקציב מוגבל אנו ממליצים על חדרים פנימיים בהם יש סטנדרטים גבוהים של עיצוב מהודר ופינוקים כמו: חלוקי אמבטיה לשימוש באנייה, טלוויזיה בעלת מסך שטוח ומיטות וכלי מיטה נוחים במיוחד. למי שעתיד לנצל את עיקר זמנו באטרקציות הרבות שמציעה האנייה, חדר פנימי מהווה פתרון נהדר בכדי לנצל את זמן השהייה בחדר בעיקר לשינה. 

חדר חיצוני עם מרפסת מומלץ למי שתחושת הים, השלווה והאופק האינסופי הם שהביאו אותו להפלגה ועל כן יעדיפו את השקט והנוף. אם אתם מפליגים כמשפחה ההמלצה לבחור בחדרי משפחה שהם בד"כ מרווחים ונוחים יותר.

אל תשכחו את הדברים הבסיסיים ביותר:

ערכו רשימה מבעוד מועד לפריטים להם אתם זקוקים ולא יכולים בלעדיהם כמו: תרופות, סוללות, קרם הגנה, מטענים ועוד. דבר זה יחסוך לכם כסף רב, עוגמת נפש באמצע הטיול ויעזור לכם להישאר מאורגנים ומסודרים ללא הסחות דעת מיותרות.

ארזו תיק קטן נוסף… :

אופן בידוק המזוודות והגעתן לחדרים עשוי לקחת מספר שעות. על כן ארזו תיק קטן עם בגדים להחלפה, כלי רחצה או פריטים חשובים כגון: תרופות, מסמכים, מכשירים אלקטרונים וכד', אותו תעלו אתכם לאנייה ולא תפקידו עם יתר הכבודה. 

תארזו בהתאם ליעד הנסיעה שלכם-

הפלגה אחת לרוב כוללת מספר יעדים בהם משתנה מזג האוויר, לכן ארזו בחוכמה בהתאם לאזור בו תשהו. אם אתם בדרכם לחופים בתוליים וחמים הצטיידו בבגדי ים, חוף וכפכפים, אם פניכם מועדות לאזור קריר יותר רצוי שתארזו גם מעיל וצעיף. אין צורך להעמיס בבגדים ותזכרו שאף אחד לא זוכר מה לבשתם אתמול.

מהו קוד הלבוש באנייה?

דאגו לסט בגדים אלגנטי אחד לפחות. במרבית שעות היום כמובן שאין קוד לבוש, אולי בגד ים. בחדר האוכל הראשי ומתחמי המופעים תדרשו בהופעה אלגנטית ולכן הקפידו לארוז סט בגדים אחד מהודר קצת יותר. במספר הפלגות ישנה אפשרות להשכיר טוקסידו כדי שלא תצטרכו לארוז את שלכם.

הדרכון החדש באנייה

עם עלייתכם לסיפון וכחלק מתהליך הצ'ק-אין באנייה תתבקשו להפקיד את דרכונכם, ובמקומו תקבלו כרטיס מגנטי אשר יהווה לכל אורך השייט מפתח לחדר שלכם, כרטיס היציאה והעלייה מהאנייה וכן אמצעי תשלום לרכישות שונות באנייה. לכן יש להקפיד הן בשהייה בתוך האנייה ויתרה מכך, במהלך השהות בחוץ, הקפידו לשמור עליו מכל משמר בכדי למנוע סיבוכים מיותרים.

האנייה לא מחכה 

שימו לב המאחרים מבינכם, לוח הזמנים של האנייה מוקפד מאוד. תהליך הבידוק לאנייה ביומה הראשון של ההפלגה יתבצע כשלוש שעות לפני ההפלגה. בימים בהם עוגנת האנייה באחד היעדים ובחרתם לרדת באופן עצמאי לטייל באזור, יש להגיע ככל המאוחר עד שעה לפני ההפלגה חזרה לאנייה. את השעות ומועדי העגינה ניתן למצוא בדף האינפורמציה אותו תקבלו לחדרכם בכל ערב על ידי צוות הסיפון. 

הכירו את האנייה והיעדים אליהם תגיעו-

תכנון הזמן מראש הופך את השייט לחלק יותר. תכננו מראש את השהות שלכם בכל נקודת עצירה, בררו על היעד מראש כך תחסכו זמן בלהחליט איפה לבלות ולאן לטייל. כמו כן,  מומלץ לחקור את האנייה בעזרת מפה ולדעת איפה כל דבר נמצא, הדבר יגרום לארגון הטיול בצורה הנכונה ביותר ולניצול מקסימלי של זמן החופשה.

הרשמה מראש

על האנייה מתקיימות הצגות ומחזות זמר בינלאומיים, וכן מסעדות שף יוקרתיות שאסור לפספס! על מנת לחסוך זמן יקר – מומלץ להירשם מבעוד מועד (מהארץ) דרך אתר האינטרנט. שאלו את סוכן הנסיעות שלכם שיוכל לסייע לכם בתהליך.

Exit mobile version