Site icon IAS

כמה מרוויחות עליכם באמת חברות השייט?

25.8 מיליון נוסעים ייהנו השנה מחופשות שייט ברחבי תבל והישראלים כבר למדו לא מעט על קרוזים אם כי עדיין לא מספיק בהשוואה לאמריקנים, אירופאים ואפילו אסייתים.

למרות הפופולאריות העולה וגואה רבים הבאים להזמין חופשת שייט מרגישים שיש תוספות רבות על המחיר הבסיסי (מיסים, טיפים ביטוחים ועוד), תקראו לזה הוצאות בלתי צפויות או לדעת אחרים "חוסר ידע".

ואז אתם מגיעים לאונייה וזוכרים את דבריו של סוכן הנסיעות שחזר ואמר:" שייט הכל כלול" ומגלים שקפה אספרסו בבר ,משקאות אלכוהוליים, טיפולי ספא, סיורי חוף וקניות לא כלולים במחיר. התגובה הראשונה היא: "חברות הקרוזים עושות עלינו קופה"… האמת קצת מפתיעה.

מבט מעמיק בדוחות הכספיים של חברות שייט התענוגות מעניקות לנו מושג טוב יותר כמה כסף אנשים "מבזבזים" במהלך חופשת שייט וכמה רווחים חברות השייט גורפות.

כמה מוציא נוסע באוניה במהלך השייט

בשנת 2016 , 5.4 מיליון נוסעים בילו באוניות הקרוזים של תאגיד רויאל קריביאן ברחבי העולם, לשם השוואה, והוציאו כ-8.3 מיליארד דולר בחופשה קסומה. במילים אחרות, כל נוסע שלשל 1537 דולר לקופת חברת השייט. אבל לתשומת לבכם זה כלל את השייט עצמו, משקאות וקניות( ללא מיסים,העברות וסיורים).

מתוך ה- 1537 דולר כ-73% (1121 דולר לנוסע) הגיע עבור מחיר השייט והשאר ( 416 דולר) על משקאות, קניות וכדומה. המסקנה שחברות הקרוזים לא עושות עלינו "ערמות" כפי שזה נראה. מן הסתם יש להן הוצאות גבוהות להפעלת המפלצות הנוצצות, כמו עלות הבנייה, עובדים (למרות הטיפים שאתם משאירים להם, כ-13$ ליום שייט לנוסע), מזון, דלק, שיווק, עמלות סוכנים ועוד.

הוצאות תפעוליות של חברת השייט

עמלות, העברות והוצאות נוספות-  עלויות הקשורות ישירות מרווחים המגיעים ממכירת החופשה, לרבות עמלות סוכנים וכרטיסי אשראי, הובלה אווירית, עלויות נמל העגינה המשתנות על פי מספר הנוסעים ועוד.

הוצאות באוניות – מוצרים הנמכרים בחנויות, ביטוחים למיניהם, הסעות לפני ואחרי השייט, עלויות זכיינים ועוד.

שכר, דלק והוצאות נלוות – שכר אנשי הצוות, שיווק, מכירה וניהול, מזון לאורחים ואנשי הצוות. דלקים, אספקה ואחסון.

הוצאות תפעוליות אחרות – תיקונים ותחזוקה, פחת וירידות ערך.

כמה נשאר להן בקופה ?

רק 8% מתוך ה- 1537 דולר, כלומר 123$ בממוצע לנוסע, נשאר לחברות השייט בקופה. מפתיע ? בהחלט.

הוצאות חברת השייט לנוסע כוללות:

103$ ( 6.7%) – עלות באונייה לנוסע. 147$ (9.6%) לנוסע עבור דלקים. 201$ (13.1%) לנוסע עבור שיווק, 260$ (16.9%) לנוסע על עמלות, הסעות ועוד.

160$ (10.4%) לנוסע עבור משכורות, 89$ (5.6%) לנוסע עבור מזון. 186$ (12.1%) לנוסע עבור הוצאות תחזוקה. 154$ (10%) לנוסע עבור פחת  וירידות ערך. 77$ ( 5%) לנוסע עבור השקעות. 161$ ( 10.5%) לנוסע עבור הוצאות נוספות.

לאכזבתכם רק רווח קטן מגיע בסופו של יום לקופת חברת השייט, אבל הסירו דאגה מלבכם בשנת 2016 הרוויח התאגיד 665 מיליון דולר.  הפלגה נעימה…

Exit mobile version