Site icon IAS

חופשת השייט וסוכן הנסיעות: השילוב שממקסם את החופשה

סוכני הנסיעות צילום Depositphotos

האינטרנט שינה לחלוטין את הדרך בה אנו מזמינים חופשה. החיפוש יכול לקחת אתכם מסביב לעולם; סרטונים שצולמו ע"י רחפנים יכולים לקחת אתכם מעבר לאוקיינוסים ו-Google Maps יכולה להנחית אתכם, תרתי משמע, על חוף הים.

אבל, יש כמה סוגי חופשות, שקצת יותר מורכב להזמין אותן – וחופשת שייט היא אחת מהן. ביררנו עבורכם עם שישה סוכני נסיעות וגילינו מהן הדרכים שלהם להזמנת חופשת שייט בקלות וביעילות.

סוכנים יכולים לחסוך לכם כסף

חופשות שייט מעניקות תמורה טובה לכספכם, אבל הן לרוב לא זולות. חברות השייט יוצאות במבצעים לסוכני הנסיעות באופן שוטף, ורבים מהסוכנים יכולים להשיג מחירים, שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. יועצי שייט מומחים מוכרים הפלגות במסלולים ייחודיים ובמחירים מיוחדים, כמו מבצע "קנו אחד קבלו את השני בחצי מחיר" בהפלגות פופולריות ועד לטיסות במחירי נטו ליעדי ההפלגות השונים.

למפליגים חדשים, יועץ שייט מומחה יכול לייעץ על מה כדאי להוציא יותר כסף והיכן אפשר לחסוך. לדוגמא, יועצי השייט יודעים באיזה מנמלי העגינה כדאי לקנות סיור חוף מודרך ובאיזה אפשר לטייל באופן עצמאי.

בעוד שמרבית ההפלגות הן נטולות דאגות, אם אכן משהו משתבש – כמו, למשל, לפספס את הטיסה – הזמנה דרך סוכן נסיעות מוכר תעניק לכם תמיכה טובה יותר וביטוח כספי. זה יוכל לחסוך לכם סכומי כסף משמעותיים, ולכן מומלץ לבדוק את הכיסוי של הביטוח שלכם כבר במועד ביצוע ההזמנה.

חדר אוכל באנייה של רויאל קריביאן. הדרישות לשירות ולפאר עולות כל הזמן. צילום עירית רוזנבלום

בוחרים עבורכם את ההפלגה המתאימה ביותר

כיום פועלות כ-500 אוניות בסוגי חופשות השייט השונות (בים, בנהרות וכדומה), כך שאפשרויות הבחירה השונות יכולות לעיתים לבלבל. לעומת זאת, יועץ שייט מומחה יודע איזה מחברות השייט מתאימה יותר לילדים, או שיש בה את מסעדת הנושא המושלמת עבורכם.

סוכני הנסיעות המתמחים בשייט עוברים קורסי הכשרה על בסיס קבוע, מפליגים בעצמם בחופשות הפרטיות שלהם ומבקרים את האוניות העוגנות בארץ לאורך השנה.

"אנו מאמינים שיש אונייה המתאימה לכל אחת ואחד, בין אם אתם מפליגים מנוסים או חושבים על חופשת שייט בפעם הראשונה," אמרה מנהלת המכירות של סוכנות הנסיעות המתמחה בחופשות שייט.

יש לצפות, שיועץ השייט ישאל אתכם שאלות מפורטות – דרך מי נסעתם בפעם הקודמת? מה אתם נוהגים לרוב לעשות בחופשות שלכם? לאיזה מזג אוויר ולאיזה מסלול ההפלגה אתם יותר מתחברים? ברור שהתקציב שלכם הוא מרכיב מרכזי בבחירת ההפלגה המתאימה, כך שמומלץ להכין את הנתונים מראש.

סימפוני אוף זה סיז של רויאל קריביאן. אפשר לאכול במסעדה גם פעמיים בערב. צילום עוזי בכר

האם רציתם את זה עם נוף?

ברגע שהחלטתם לגבי אונייה ומסלול הפלגה, הגיע הזמן לבחור תא, הנקרא כיום חדר מגורים. החדרים מחולקים למספר סוגים: חדר פנימי, חדר עם חלון לים, חדר עם מרפסת לים וסוויטה. אבל זה לא מסתיים רק בסוג החדר. בכל סוג חדר יש מספר תתי-סוגים עם אפשרויות שונות, כמו חדרים מקשרים, חדרי יחיד, סוויטות פנטהאוז ועוד. לדוגמא : באונייה  Allure of the Seas של חברת השייט Royal Caribbean יש כ-2,750 חדרים המחולקים לכ-40 קטגוריות שונות.

כאמור, התקציב שלכם יהיה הגורם המכריע בקבלת ההחלטה, אבל סוכני נסיעות מומחים במציאת החדר המושלם בתוך הסבך של תרשימי הסיפונים השונים – החל מלהימנע מהחדר הממוקם ממול למחסן הקומה של מחלקת משק בית ועד למציאת החדר המתאים ביותר לאורחים שיש להם קשיי נגישות. הידע הפנימי של יועצי השייט משמעותו, שהם יידעו למצוא עבורכם את העסקה הטובה ביותר, גם אם התקציב שלכם מוגבל כמו, למשל, למצוא עבורכם חדר עם חלון לים, שיש לו נוף מוסתר באופן חלקי מאוד, כך שהוא יהיה זול מהחדרים הסמוכים אליו.

לסוכני הנסיעות יש חבילות שלא תמצאו בשום מקום אחר

חופשת שייט לא חייבת להתחיל ולהסתיים על כבש האונייה. סוכני הנסיעות מתמחים בהרכבת חבילות של חופשות שייט, התפורות למידותיכם. לרוב החבילות כוללות טיסות, מלון לפני ו/או אחרי ההפלגה וסיורי חוף.

חופשת שייט פופולארית לימי הולדת או ימי נישואים. צילום באדיבות Royal Caribbean

סוכנות נסיעות מהצפון ביצעה הזמנה שנתפרה אישית ללקוחות שלהם שהפליגו באיי הגלפגוס עם סלבריטי קרוזס וכן טיילו בבואנוס איירס, בריו דה ז'ניירו, בסאו פאולו ובקיטו. החבילה כללה גם בתי מלון ופעילויות שנבחרו לפי ההעדפות של הנוסעים.

אם אתם רוצים לקבל רעיונות לחופשת החלומות שלכם, הסתכלו על מוצרי הדגל הייחודיים שמשרדי הנסיעות מציעה לכם. לדוגמא, אם אתם חושבים על חופשה בפברואר 2020, מה דעתכם על חופשת שייט יוקרתית עם חברת Azamara, הכוללת הפלגה לאורך חופי דרום אפריקה וספארי בשמורת טבע, הכולל צפייה בחיות הבר הגדולות?

מנהלת של אחד ממשרדי הנסיעות אמרה שחופשות שייט כאלו פופולריות במיוחד לרגל ימי הולדת חשובים או ימי נישואים: "אנו יודעים לארגן את החוויות עבור הלקוחות שלנו ושמחים לענות על בקשות מיוחדות ואישיות".

מה דעתכם על קונסיירג' אישי?

אחרי שהזמנתם את כל החוויות המהנות, עדיין צריך לטפל בכל הנושאים הלוגיסטיים, ודבר זה עלול לארוך ימים שלמים במידה ובחרתם לעשות זאת בעצמכם. הזמינו חופשת שייט עם יועץ שייט מומחה, וברגע שסגרתם את הפרטים העיקריים, תוכלו לרדת לעומקם של הפרטים הקטנים יותר.

זקוקים להעברות מפתח הדלת, חנייה בשדה התעופה, אירוח בטרקלין ואת סוג ביטוח הנוסעים המתאים ביותר להפלגה? הסוכנים ישמחו לארגן זאת עבורכם, ובנוסף יזמינו עבורכם את טיפולי הספא שאתם רוצים לקבל, את הארוחות, סיורי החוף, ובחופשות ארוכות יותר, הם ידאגו גם לטיולים היבשתיים ולמסעדות. לרוב הם גם יכולים להעניק ללקוחות שלהם הטבות נוספות ללא תוספת תשלום, כמו סכומי כסף להוצאה באונייה (On Board Credit) איתם תוכלו לבצע רכישות במהלך ההפלגה.

אוניית סלבריטי קרוזס עוגנת בנמל אשדוד. להתרשם מהאוניה מקרוב. צילום דוברות נמל אשדוד

לארוז כמו מקצוענים

מהם קודי הלבוש באונייה? שאלה הנשאלת כבר בהתחלה ע"י רוב המפליגים החדשים. אך גם מפליגים מנוסים יותר שואלים לגבי זה, כאשר הם מזמינים חבילה בחברת שייט שטרם ניסו אותה. היות וקודי הלבוש נבדלים זה מזה מאוד, יועץ שייט מומחה יידע בדיוק להגיד לכם מה תצטרכו לארוז.

פשוט תשאלו את מומחי השייט השונים, הלקוחות שלהם מקבלים מידע מודפס לגבי קודי הלבוש שיהיו נהוגים בהפלגה שלהם, הם מראים להם תמונות מחופשות השייט הפרטיות שלהם, על מנת להקים את החוויה לתחייה. יש לחלקם אפילו אוסף של תפריטים, לוחות זמנים יומיים ותוכניות של מועדוני הילדים ממגוון חברות שייט, זאת בכדי לעזור ללקוחות לדמיין את עצמם על האונייה.

יש להם גם רשימת ציוד חובה שמומלץ לקחת איתכם להפלגה – חשבתם, למשל, להביא להפלגה אטב כביסה גדול, על מנת שתוכלו לחבר בין המגבת למיטת השיזוף בימים בהם יש רוח חזקה?

רוצים לקבל גישה אקסקלוסיבית לאונייה?

האם ידעתם, שכאשר האוניות עוגנות בישראל, אתם יכולים לעלות עליהן ולראות את מה שיש להן להציע? ב-2018, יותר מ-15 אוניות עגנו בנמלים בארץ. מנהלת מאחד ממשרדי הנסיעות מסבירה: "אנו מעלים קבוצות של לקוחות לאוניות, כאשר הן עוגנות בחיפה או באשדוד, כך שאם הם כבר הפליגו ושוקלים להפליג על אונייה אחרת או בחברת שייט אחרת – זה דבר נהדר להיות מסוגלים לראות את האונייה במו עיניהם".

*הכתבה באדיבות אורי שנבל, מנכ"ל חברת סנורמה נציגת תאגיד רויאל קריביאן בישראל.

Exit mobile version