Site icon IAS

הולנד אמריקה ליין – "העיקר הבריאות"

בחודש יוני האחרון העניקו שלטונות הבריאות האמריקניות ציון מקסימלי 100  במהלך ביקורת פתע באוניות סטאטנדאם  (ms Statendam) ו-ווסטרדאם (ms Westerdam) של חברת השייט הולנד אמריקה ליין באלסקה.
 
גם אוניות שייט מפוארות, יכולות להפוך שטח פורה למחלות מדבקות בשל כמות רבה של נוסעים המרוכזים יחסית בשטח קטן וניזונים ממזון המגיע ממטבח מרכזי אחד. לא פעם, חברות השייט הגדולות נאלצו לסטות ממסלולי השייט המקוריים ולחזור לנמל המוצא בעקבות התפרצות תסמיני מחלות מדבקות ( שלשולים , הקאות, חום גבוה).
 
מה אמורות לעושות חברות השייט כפעולות מניעה? שמירה על בריאות הציבור תוך הקפדה על סטנדרטים תברואתיים מחמירים הכוללים הקפדה על שרשרת הקירור של המזון המועמס על האוניה, ניקיון כללי בכל חלקי האוניה על בסיס יומי ובדיקות תקופתיות של העובדים. בנוסף, כל הנוסעים לפני עלייתם לאוניה מחויבים לחתום על מסמך המאשר שאינם סובלים ממחלה כלשהי שעלולה להדביק את שאר הנוסעים.
 
מנגד, רשויות הבריאות בכל מדינה עורכות ביקורת פתע באוניות במטרה לוודא שהאוניות עומדות בסטנדרטים התברואתיים הנדרשים.
 
זאב ארנון, מנכ"ל חברת אראי, נציגת הולנד אמריקה ליין בישראל אמר בתגובה:" חברת הקרוזים הולנד אמריקה ליין משקיעה מאמצים רבים בשמירה על רמת ניקיון והיגיינה גבוהה למניעת מחלות מדבקות על אניותיה".
 

https://www.youtube.com/watch?v=ofwfNS9tP3Q

Exit mobile version