Site icon IAS

הדנובה מתייבשת? באירופה שיט הנהרות סובל מירידת המפלס

האנייה קריסטל ראוול מושקת בבודפשט. צילום קריסטל

לא רק הכנרת מגלה סימני התייבשות מדאיגים וירידת מפלס דרמטית. סתיו חמים בעקבות קיץ אירופי חם ויבש, ממשיכים לשבש את שיט הנהרות באירופה.

וולטר ליטלג'ון, סגן נשיא ומנכ"ל קריסטל ריבר קרוזס, אומר כי קשה לו לעקוב אחר מספר שינויי המסלולים שעברה החברה בעונה עם חמש ספינות הנהר האירופיות שלה, בגלל מפלס המים הנמוך השנה.

לדבריו, הוא שב זה עתה מגרמניה השמשית, כשגשם לא צפוי לפחות בעשרת הימים הקרובים. "היו לנו אורחים על הסיפון 'ויסטה' שהשתזפו ושתו קוקטיילים", אמר, "מזג האוויר הוא פנטסטי, אבל יוצר מצבים של מים רדודים".

ליטלג'ון הסביר שכמה סנטימטרים מבדילים בין מצב שבו ספינה יכולה להפליג או לא. מאחר ורמות המים משתנות משעה לשעה – המצב הוא בלתי צפוי. לדבריו, החברה משנה מסלולים מראש, כדי להימנע משינויים של הרגע האחרון.

"אנחנו בדרך כלל מודיעים לנוסעים על שינויים 7 עד 10 ימים מראש", סיפר, "במקרים מסוימים אנשים לא אוהבים זאת, אבל הפילוסופיה שלנו היא להמשיך ולהפליג. אנחנו אולי לא נשוט לאן שהאורחים התכוונו להפליג מראש – אבל הם עדיין יכולים ליהנות מהאיזור, מהמתקנים ומנוחה של חופשת שיט בנהר".

כאשר יש חלק בלתי עביר בנהר, נוהגות חברות השיט להעביר את הנוסעים למלונות כדי להתחיל או להשלים את השיט. במידת האפשר, מעבירים את הנוסעים בין אוניות הנעות בכיוונים מנוגדים, כדי לשמור על האורחים קרוב ככל האפשר למסלול השיט המקורי שלהם.

שיט בברלין

לשוט בברלין ואם לא – אז להתפרקד על מיטה

שיט על נהר השפרה (Spree), למשל, מאפשר לראות את העיר ברלין שבגרמניה מזווית אחרת. בעיר מספר מעגנים שדרכם ניתן לצאת לשיט בספינת תיירים על הנהר בין הנופים והגשרים ודרכו לקבל נקודת מבט נוספת על האתרים המוכרים כמו הברלינר דום, אי המוזיאונים ובניין הרייכסטאג. אורכו של השיט נע בין שעה וחצי לשלוש וחצי שעות, תלוי בחברה שמפעילה אותו והמסלול הנבחר.

עוד זוית לראות את ברלין – על מיטה. צילום Berlin Horizonal

כריסטיאן טנצלר, דובר רשות השיווק של ברלין VisitBerlin, אומר בתגובה ששיט הנהרות חשוב לברלין, שכן היא עיר של מים. "היתה לנו עונה נפלאה של שיט, אך למרבה הצער העונה מסתיימת בסוף החודש. עד אז עלולה להיות בעיה, אבל כאמור, זו סוף העונה ולברלין יש הרבה חלופות. עונת הגשמים בחודשים דצמבר-פברואר תספק לנו די מים לעונה הבאה ועד אז יש הרבה סיורים בעיר – מודרכים או לבד, עם אוטובוס תיירים בנוסח הופ-און-הופ-אוף, על אופניים רגילים וחשמליים, תלת-אופן, אופני ריקשה והמיוחד מכולם – סיור אופקי על מיטה (Berlin Horizonal) שאותה מושך רוכב אופנים".

אין ספק שגם סיור כזה מאפשר לראות את הבירה הגרמנית מזווית אחרת…מחיר הסיור לשניים 57 יורו לשעה הראשונה ו-20 יורו לכל חצי שעה נוספת. אתר

Exit mobile version