Site icon IAS

גולדן טורס: המומחים לשייט תגלית

מי מאיתנו לא חלם אי פעם במהלך חייו על הרפתקאות יוצאות דופן בקוטב הצפוני (האזור הארקטי) או בקוטב הדרומי (אנטרקטיקה). טבע אינסופי ומפגש עם קרחונים צחורים וענקיים, פינגווינים, דובי ים, אריות ים, כלבי ים, דובים לבנים, אלבטרוסים (עופות ימיים) ועוד.

"המסע בעקבות שקלטון"

ישנם עדיין כאלו שחולמים ולעומתם כאלו שהגשימו כבר את החלום. אחד מהם הוא דנדן בולוטין, ביולוג ומדריך טיולים של משלחות תגלית, שהוזמן להרצות בפני כמאה איש בנושא מסעות לקטבים. ערב בו אורגן ע"י גולדן טורס, סוכנות השייט הגדולה בישראל, בשיתוף פעולה עם פוסידון אקספדישנס (Poseidon Expedition)-אחת החברות המובילות בשיט תגלית לאזור הקטבים.

דנדן בולוטין הוא מרצה רהוט, בעל חוש הומור מפותח שהצית את דמיונם של כל היושבים בקהל במידע יעיל דרך חוויות אישיות עם הרבה רגש ואהבה לנושא. דנדן שמע בילדותו סיפורים מדודו על אותו שקלטון שהוציא משלחת לחציית אנטרקטיקה, ספינת המשלחת נתקעה בקרח וטבעה אך בסופו של דבר הצליח שקלטון לחלצם לאחר מאבק קשה שערך חצי שנה. סיפור שהתבשל אצלו שנים והפך ברבות הימים למציאות.    

לדבריו, "כולם בסוף מתים ואסור למות מבלי להיות שם לפחות פעם אחת. אנטארקטיקה, הקרח הגדול בעולם והיבשת החמישית בגודלה, יבשת שלא שייכת לאף אחד , אין תושבים, יבשת הגבוהה מבין היבשות, הקרה ועם הרוחות החזקות בעולם. אבל מבחינת טבע ובעלי חיים זה המקום המדהים ביותר".

"באנטרקטיקה אין חוקים כי זה לא שייך לאף אחד אך יש אמנה של כל חברות השיט לא לפגוע בטבע. היופי הוא במספר בעלי חיים בהם ניתן לצפות מקרוב לדוגמא כ-4 מיליון דובי ים באיי ג'ורג'יה הדרומיים", הוסיף דנדן.

פוסידון אקספדישנס

Jan Bryde , סגן נשיא בכיר בחברת פוסידון אקספדישנס (Poseidon Expedition) הגיע לישראל במטרה לקדם את מסעות התגלית בקרב הנוסעים הישראלים בחברה אותה הוא מייצג. 

בראיון בלעדי שהעניק ל- IAS  ציין האורח כי פוסידון אקספדישנס היא אחת החברות המובילות שמארגנות מסעות תגלית לאזור הקטבים, לאזור הארקטי (הקוטב הצפוני) ואנטרקטיקה (הקוטב הדרומי).

לטענתו ישנן מספר חברות המפעילות סוג כזה של הפלגות והחברה אותה הוא מייצג נמצאת בין המובילות ,אותה הוא מכנה "בליגת האלופות", אז שאלתי, מה מייחד את פוסידון אקספדישנס ?

"ראשית כל זו חברה פרטית וקטנה ולא כמו מרבית החברות הפועלות באזור  שהן חלק מארגונים גדולים. יתרון המאפשר לנו לנהוג ביתר גמישות ולקחת החלטות מהירות בהתאם למצב השוק ותמיד לטובת הנוסעים. בנוגע למסלולים יש ירידה לפרטים הקטנים, בהם החברה מצטיינת, מרגע הגעת הנוסעים ועד לעזיבתם".

כמה אוניות יש בחברה ?

 M/v Sea Spirit – מגה יאכטה המארחת 116 נוסעים, באורך של 100 מטר ו-5 סיפונים, " למעשה בית רחוק מהבית", אומר ג'אן .

i/b 50 years of Victory – (" 50 שנה לניצחון" ) שוברת הקרח הגרעינית המודרנית והגדולה בעולם.

מה ההבדל בין קרוז לשייט תגלית ?

"צריך להבין את ההבדל, לא מדובר בקרוז רגיל מדובר בשייט של מנוחה בטבע במקביל לפינוקים שמקבלים הנוסעים. אנחנו מבקרים במקומות מאוד ייחודים, פתוחים ונרחבים בכדור הארץ. מקומות לא מיושבים היכן שהטבע הוא הבידור והוא העניין המרכזי, לא ההופעות והקזינו כמו בשאר הקרוזים.

באוניות מקיימים הרצאות, ישנם ביולוגים וביולוגים ימיים, גיאולוגים וחוקרים. ההרצאות מכינות את הנוסעים ליעדים (היכן הם עומדים לבקר, מה הם עומדים לראות שם) קיים פה בעצם לימוד לפני ותוך כדי הביקור ביעדים. הגדרה נכונה היא  סיורים או מסעות לימודיים. מיועד בעיקר לאנשים שהם אוהבי טבע שמעוניינים לזכות באופציה לראות את כדור הארץ באופן שונה ולהיות שגרירים של אותם אזורים.

איזה קבינות קיימות באונייה ?

"כל הקבינות הן סוויטות, שהקטנה ביותר היא 20 מ"ר, גודל לא רע יחסית לגודל האונייה. מגוון רחב של סוויטות, 57 ב-7 רמות ובסיפונים שונים. חלקן עם מרפסות , כאשר סוויטת הבעלים היא בעלת מרפסת עצומה, גודלה 46 מ"ר וממוקמת מעל לגשר הפיקוד. אחד הדברים היפים אצלנו שקיימת מדיניות גשר פתוחה והכוונה שניתן לבקר בגשר הפיקוד 24 שעות ביממה. באף קרוז רגיל זה לא בר ביצוע. הצוות מונה 72 אנשים.

מי הם הנוסעים והגיל הממוצע שלהם ?

הנוסעים כמובן הם אוהבי טבע שטיילו בעולם, מכל קצוות תבל: 25% אמריקנים, 30% אירופאים, 20% אוסטרלים והשאר מכל ארצות העולם. לאחרונה אנו רואים גידול משמעותי במספר הנוסעים הסינים,שמייצג מגמה עולמית גם בתחום שייט תענוגות."

"היינו רוצים לראות יותר ישראלים, תמיד היו לנו ישראלים במסעות , בודדים, זוגות אבל לאחרונה אנו רואים גם קבוצות קטנות עם מדריך שיכול לתרגם , לדאוג לכל הצרכים ולעיתים זה יכול להיות מדריך שהוא גם רופא. ממוצע הגילאים נע בסביבות ה-60 ולעיתים פחות שכיחות רואים גם משפחות עם ילדים (לא  מתחת לגיל 10 ). המסעות לא מתאימים לנכים או אנשים הזקוקים לכסא גלגלים בגלל הקושי לרדת לחוף באמצעות סירות זודיאק .

מחיר ממוצע לשיט תגלית ?

"תלוי כמובן ביעד, ניתן לבצע שיט קצר למערב גרינלנד במחיר של 4000 דולר ל-8 ימים. הארוכים יותר לאנטרקטיקה הכוללים את איי פוקלנד ואיי ג'ורג'יה הדרומיים, מסלול של כ- 3 שבועות, במחיר החל מ- 12 אלף דולר".

"המסע היוקרתי והייחודי ביותר הוא לאזור הקוטב הצפוני בשוברת קרח גרעינית. אורכה כ-160 מטר ומונעת ע"י כור גרעיני המותקן בה. יכולה לשאת 129 נוסעים ו-140 אנשי צוות. אונייה בבעלות ממשלת רוסיה שאותה אנו חוכרים כל שנה למספר הפלגות, כאשר האונייה לא מבצעית, בעיקר בתקופת הקיץ. מקום בו כל מבט שלך הוא רק לדרום, קצה העולם. לחוות שבירת קרח ודובי קוטב לבנים. המחיר מתחיל מ-25 אלף דולר למסלול שייט.

לדברי מני רפפורט, סמנכ"ל חברת גולדן טורס, החברה מתמחה בעיקר בנושא שייט, ענף התיירות המתפתח ביותר, בסדר גודל של 50 -60 אלף ישראלים בשנה . פוטנציאל גדול כאשר בתוך התחום הזה קיים גם שיט גיאוגרפי המיועד בעיקר למטיילים ותיקים, שראו עולם. גולדן טורס הוציאה כבר אשתקד משלחת לאנטרקטיקה והשנה היא עומדת להוציא משלחת לשפיצברגן, שבקוטב הצפוני.

Exit mobile version