Site icon IAS

אנשי עסקים ובכירים באונית הבוטיק סיבורן סוג'ורן

המילה בוטיק (בצרפתית Boutique) תיארה בזמנו חנות מציאות קטנה, המתמחה בפריטים ייחודיים ואופנתיים, כגון בגדים ותכשיטים. במרוצת השנים הפכה המילה לתיאור מלון עצמאי לא גדול, על מנת ליצור הבדלה בינו לבין רשתות המלונות הגדולות, ומקביל מעביר מסר ללקותיו שהמלון משרה אווירה ביתית, מתמחה במה שהוא מגדיר עצמו (קונצפט) ובעל ייחודיות החל מהעיצוב וכלה בשהייה בו. בדרך כלל המחירים בו גבוהים יותר. 

אוניית הבוטיק סיבורן סוג'ורן

בדיוק באותו אופי נוצרה בשנים שחלפו נישה חדשה של אוניות בוטיק, הנושאות מעט נוסעים המתגוררים בסוויטות מפוארות ומעשית הן מהוות מועדון פרטי יוקרתי לבעלי יכולת. נישה זו נבדלת מאוניות הקרוזים הענקיות והמצועצעות, המשיטות אלפי נוסעים ואנשי צוות, בנפח עצום הנע בין 100 אלף טון ועד 200 אלף טון. בהגדרה זו של אוניות בוטיק נכללת אוניית הפאר סיבורן סוג'ורן ((SEABOURN SOJOURN, במשקל 32 אלף טון, שעגנה השבוע בנמל אשדוד וחיפה ובה ביקרנו. 

לסיבורן סוג'ורן יש 11 סיפונים והיא משיטה 462 נוסעים, המתגוררים בכ-300 סוויטות מרווחות, שכמעט כולן עם מרפסת חיצונית, בכמה דרגות יוקרה. את האוניה מתפעלים 354 אנשי צוות, כלומר, על כל 1.3 נוסעים פועל איש תפעול אחד, שזה יחס שירות הנחשב גבוה מאוד. הצבעים השולטים באוניה הוא גווני לבן שונים, חום, המתקבלים מקירות שיש, שטיחים וריהוט המורכב מעץ איכותי בגוון חום כהה מושחר. דלתות הזכוכית מוסיפות נופח עיצובי נוסף.

סיבורן סוג'ורן שנבנתה בתצורה חדשה ובוטיקית, בגנואה וששיט הבכורה שלה נערך ב-6 ביוני 2010,  באמצע נהר התמזה בלונדון, מה שהדגים יותר מכל את יתרונה להיכנס לנמלים קטנים, מקומות שאניות הקרוז הענקיות לא מסוגלות לעגון. הסנדקית של סיבורן סוג'ורן בשיט הבכורה שלה הייתה השחקנית טוויגי – שחקנית וסמל אופנה אנגליה. לפניה נבנתה באותו הקונספט הספינה סיבורן אודיסיי, שהושקה ב-2009 והמארחת 450 נוסעים. אחר כך ב-2011 הושקה הספינה סיבורן קווסט, המסוגלת גם היא לארח 450 נוסעים ושתי ספינות חדישות המסוגלות לארח 600 נוסעים – סיבורן אנקור שתושק השנה וסיבורן אוביישן, שתושק ב-2018.

הפלגה בת 20 יום

סיבורן סוג'ורן, יצאה להפלגה בת 20 יום, ב-5 במאי מדובאי, בדרכה לישראל היא ביקרה בדוחה שבקאטר, במוסקט ובסאלאלח שבעומן, הפליגה במפרץ עדן ובים האדום והגיעה לעקבה בירדן. משם דרך מפרץ סואץ היא הגיעה לאשדוד ולחיפה. מחיפה תפליג האוניה לרומא ומשם למונקו שם יסתיים השיט ב-25 במאי. מסלול שיכלו להצטרף אליו רק ישראלים המחזיקים בדרכון זר.

המחירים לשיט בן 20 יום

סוויטה חיצונית (A) ללא מרפסת: 7,999 דולר לאדם בחדר זוגי (400 דולר ליום).

סוויטה מרפסת (VI): 8,999 דולר לאדם בחדר זוגי (450 דולר ליום).

פנהאוז (PH): 14,999 דולר לאדם בחדר זוגי (750 דולר ליום).

או'נר סוויט (OW): 19,999 דולר לאדם בחדר זוגי (1,000 דולר ליום).

אורחים בחברתיות רגועה

כמו כל אוניות הבוטיק של חברת סיבורן גם סיבורן סוג'ורן מעודדת את אורחיה לחברתיות רגועה, עם מערך של טרקלינים ושטחים ציבוריים נרחבים. אחד המאפיינים הבולטים באוניה היא כיכר סיבורן, שבמהות שלה היא "סלון" גאוני, המחליפה את הלובי של ספינת התענוגות המסורתיות, עם טרקלין מזמין מלא כורסות, ספות ושולחנות קוקטייל. הכיכר יוצרת מעין מובלעת, המאפשרת ישיבה בצוותא ובדיסקרטיות סביב שולחנות בודדים, מוכנים להתמודד עם כל מיני עסקים, לתת עצות ומידע. החנויות של סיבורן סוג'ורן והקזינו ממוקמים ממש ליד הכיכר ומאחוריה ישנה יציאה לעבר מרפסת חיצונית. 

ואכן, קהל הלקוחות של סיבורן סוג'ורן (כמו של שאר אוניות סיבורן) מורכב ממנהלי חברות ואנשי עסקים בכירים, המגיעים לאוניה בחבורות של 4 – 5 זוגות, המורכבות מאנשים מכמה מדינות, שיש ביניהם קשרים עסקיים או חברתיים.

הספא של סיבורן סוג'ורן הוא בסדר גודל של כל אוניית אולטרה יוקרתית-יוקרה – כ-1060 מ"ר, המקיף את שטח הפנים והחוץ של שתי מרפסות. ואם כבר מדברים על מרפסות בסיבורן סוג'ורן יש מגוון של שבעה מרפסות פתוחות, המציעים מקומות שבו יכולים כמה חברים יחדיו, או לקרא ספר.

באוניית הבוטיק הזאת פועלים שישה ג'קוזי, שתי בריכות שחייה, כולל אקסדרה ובר חיצוני פתוח.

גבוה בסיפון ה-11 ממוקמת מרפסת שמש עם 36 מיטות שיזוף. מאחור ממוקמים מגרשי משחק הזזת דיסקיות ירוקים ובהם 9 גומות.

הבר בסיפון 10, המציע תצפית של 270 מעלות לעבר הים, מהווה מועדון מפגשים סביב משקה וחטיפים וגם ממקום תוסס לריקודים לפני ואחרי הארוחה, כשה"גרנד סלון" הגדול משמש גם לריקודים ולהרצאות זמר מופעי קברט ורסיטלים קלסיים.

ארוחות ויין

באוניה פועלות כמה מסעדות, ביניהן מסעדת שף יוקרתית. ארוחות הגורמה בכל המסעדות, כולל מסעדת השף, הינן ללא תוספת תשלום וחופשיות לגישה, כולל יין חופשי בארוחות צהריים וערב, כשהתפריט מתחלף בהן באופן יומי. באונייה כמה ברים, שבהם היין חופשי.

אין צורך לתת טיפים ואנשי הצוות לא מצפים לטיפים, כשהם משתדלים לתת לאורחי האוניה שירות מקסימלי. אופי שירות שזיקה את סיבורן סוג'ורן בפרסים רבים.

מסלולי שיט מיוחדים

כאמור, סיבורן סוג'ורן מציעה מסלולי שיט מיוחדים לנמלים שאניות גדולות אינן יכולות לעגון בהם. מסלולי השיט שלה יכולים להגיע ל-30 יום, והם כוללים כמה ימי ים, להבדיל משיט באוניות הקרוזים הגדולות, שבהן יש יום ימי אחד, ובשאר הימים עוגנים בנמלים שונים. בסיבורן סוג'ורן אין מתקני שעשועים כמו באוניות הקרוזים הגדולות. כל זה, הסוויטות, ארוחות הגורמה, יוצרים את מועדון החברים המתבקש על ידי אורחי האוניה הבכירים והמבוגרים. יחד עם זאת, בכמה מסלולי שיט קיציים, אליהם מגיעים גם צעירים, ישנם כמה מוקדי הפעלה מיוחדים עבורם.

*הכותב היה אורח של חברת אראי וחברת השיט סיבורן קרוז ליין

Exit mobile version