Site icon IAS

אופיר טורס: " אבן גבירול על הים"

אבן גבירול על הים: משמאל, בועז וקסמן מנכ"ל אופיר טורס ועוזי בכר מנכ"ל מגת. צילום אורי בכר

אבן גבירול על הים: משמאל, בועז וקסמן מנכ"ל אופיר טורס ועוזי בכר מנכ"ל מגת. צילום אורי בכר

אין טוב מלחלוק בוקר של יום שישי עם חובבי קרוזים, שהגיעו להשתתף באירוע מיוחד בנושא הפלגות נופש, שערכה חברת  Cruise No.1 – מבית אופיר טורס.

מספר רב של אנשים החל למלא את אולם התיאטרון בבית ציוני אמריקה, שעלה בו ניחוח של תיאטרון באחת מאוניות הקרוזים המפוארות בעולם. זמרים, רקדנים ולהקת נגנים הנעימו בקטעי קישור של שירים שנלקחו הישר מבימות ברודווי, כשהתפאורה מסביב עשירה בתמונות מפתות של אוניות שייט תענוגות וחוויות נפלאות של נוסעים.

בועז וקסמן, בעלים ויו"ר אופיר טורס התכבד לעלות לבמה מול קהל מרשים של כ-500 איש ואמר:" החברה המרכזית שאנחנו מציגים היום היא חברת מופת בעולם השייט, נורוויג'ן קרוז ליין- חברה בורסאית אמריקאית, שמכילה את מגוון אוניות השייט האפשריות היום, בעולם הקרוזים, שמתפתח ועולה. 100 אלף ישראלים יצאו השנה לחופשות שייט כאשר בעולם כולו מספר הנוסעים הגיעו ל-28 מילון אורחים."

בזמן שסרטוני וידאו מעולם השייט מוקרנים על גבי מסך ענק, המשיך בועז וקסמן והוסיף:" אושיאנה קרוזס וריג'נט סבן סיז מתאגיד נורוויג'ן הן חברות שייט מפוארות שלא חוששות להגיע לנמלי ישראל. לצערנו, לא אוספות נוסעים מסיבות תפעוליות וביטחוניות אבל מביאות אלפי תיירים לישראל."

בועז וקסמן הזכיר את מסלולי האוניות של תאגיד נורוויג'ן, שהטרנדי ביניהם הוא, הוואנה- קובה עבור כל שלושת חברות השייט. "טיסות אל על הישירות למיאמי, קרבו גם הן את חובבי הקרוזים לנמל השייט הגדול בעולם משם יוצאות האוניות למסלולי שייט באיים הקריביים, סיכם בועז."

קטעי הקישור של הזמרים המוכשרים, בין נואם למשנהו, היו מושלמים והשרו אווירת קרוזים שמחה. הנואם הבא היה ד"ר עוזי בכר, מנכ"ל חברת מגת, שבבעלותה ירחון ואתר IAS. עוזי, שבעשור האחרון התמקצע בנושא אוניות קרוזים הוזמן ע"י חברת Cruise No.1 לספר על חוויותיו האישיות בחופשות השייט. " החלטתי להציג עצמי 'כפריק לקרוזים'. הרומן שלי עם עולם השייט התחיל לפני עשור כאשר ענף השייט היה בחיתוליו ואני לא מאמין שהיינו מצליחים באותה העת להביא כמות כזו של משתתפים כפי שאני רואה פה, זה ממש מדהים ומחמם את הלב. עשינו כברת דרך אבל אנחנו עדיין רחוקים מהאמריקנים והאירופאים שלהם אוניות הקרוזים נגישות יותר."

"עוצמת החוויות בחופשת שייט היא הרבה יותר עשירה ובלתי ניתנת להשוואה לחופשה יבשתית." עוזי הקרין מצגת מרשימה, לקט סרטונים אותנטיים שצולמו ע"י צוות IAS באוניות במהלך עשר השנים האחרונות, "כי תמונה אחת שווה אלף מילים ופה יש קצת יותר מתמונה אחת", סיכם עוזי. 

אייל כהן, מחברת Cruise No.1 נתן סקירה מקיפה ומקצועית על שלושת החברות בתאגיד נורוויג'ן: אושיאנה, ריג'נט סבן סיז ונורוויג'ן קרוז ליין. עם דגש מיוחד על האלגנטיות, הקולינריה המובילה בעולם השייט ועל העדפה לשקט ומנוחה ללא אירוח של משפחות.

מבצעים מיוחדים של חברת Cruise No.1 עוררו עניין בקרב הקהל. לדוגמא בחברת אושיאנה ניתן כיום לקבל בנוסף לאינטרנט ללא הגבלה, בחירה בין 3 אפשרויות:  All Board Credit – עד אלף דולר לתא לבזבוזים באונייה,שמשתנה בהתאם למסלול ומספר ימי ההפלגה, עד 12 סיורי חוף לאורך מסלול השייט או חבילת שתייה.

מסלול שייט בלבד של 7 לילות באונייה, אושיאנה ריביירה, היוצאת מנסיכות מונקו לצ'יוויטווקיה (רומא) תעלה 1589$ לאדם (160$ ליום, לאדם).אלסקה-  מסלול שייט בלבד של 7 לילות מוונקובר לסיאטל, בחודש יוני יעלה 1569$ לאדם (156$ ליום, לאדם). ניתן לרכוש בחברת אופיר טורס חבילות הכוללות טיסות, העברות ועוד.

בריג'נט סבן סיז, הכל כלול: הארוחות (אוכל כשר בהזמנה מראש), סיורי החוף, המלון וביקורים לפני השייט. מדובר באונייה בה יש רק סוויטות, כאשר 90% עם מרפסות. מסלול שייט של 8 לילות יעלה 4530$ לאדם (550$ ליום, לאדם). שייט מהונג קונג לבייג'ין היוצא ב-17 לדצמבר יעלה 264$ לאדם, ליום. "האוניות של חברת ריג'נט סבן סיז מציעות בית ספר לבישול ופעילויות ייחודיות נוספות המוערכות במיוחד על קהל הנוסעים", ציין אייל בפני היושבים בקהל.

לנורוויג'ן קרוז ליין יש כיום 15 אוניות ובאביב תושק האונייה BLISS- השש עשרה במספר. אוניות המיועדות במיוחד למשפחות וחרטה על דגלה את "הפרי סטייל קרוזינג"- הנוסעים הם שקובעים מתי והיכן לאכול את הארוחות. באוניות תמצאו את מתחם ה- Haven בו נמצאות סוויטות בגודל של  50-300 מ"ר עם שירות בטלר צמוד, ג'קוזי בחדר, חדר אוכל ובריכה פרטית לאורחי הסוויטות. המחיר לחדר הוא 8900$ . דבר נוסף ייחודי לחברת השייט הם חדרי סינגל, גם הם באזור מיוחד ועולה כאלף דולר לאדם באונייה נורוויג'ן אפיק, בים התיכון. המחיר להפלגה באפיק מצ'יוויטווקיה (רומא) יעלה 1220$ לאדם (174$ ליום, לאדם) עם מבצעים של 50% הנחה לנוסע שני בחדרי משפחות מברצלונה או נוסע שלישי ורביעי חינם.

אונייה נוספת היא הנורוויג'ן ברקווי שמפעילה מסלולי שייט בים הבלטי, יציאות מוורנמונדה (ברלין) או קופנהגן במחיר של 1400$ לאדם (160$ ליום, לאדם) בחודש יוני 2018.

Last but not Least, אחרונה חביבה לעלות לבמה הייתה העיתונאית נירה רוסו, מומחית לקולינריה וחובבת שייט מובהקת. נירה הציגה עצמה "כקרוזיונרית", מכורה חרופה לקרוזים. נירה סיפרה כיצד במקרה גילתה את עולם השייט וחזרה אדם אחר, עם רצון לבצע עוד ועוד חופשות שייט. אפילו החלמתה ממחלה קשה נקשרה בצורה כזו או אחרת לכוחות ששאבה מחופשות השייט.

" סוכן מומחה לקרוזים או אדם שהתנסה ומבין יכול לסייע עמוקות בבחירת שולחן האוכל הרבה מכל קריאה בפורומים כאלו או אחרים", סיכמה את דבריה העיתונאית נירה רוסו.

לפני סיבוב נוסף של לקט שירי מחזמר הלקוח מברודווי, פנה בועז וקסמן ונפרד מהקהל:" תיהנו , תחלמו, שיהיה לכם שבת נהדרת ותיהנו מההופעה הנהדרת כי אלה ההופעות שיהיו באונייה וגם טובות ממנה". 

 סרטון וידאו:              

Exit mobile version