Site icon IAS

״להגיע ל-10 מיליון תיירים מדי שנה, שיביאו 60 מיליארד ₪ למשק״

יואל רזבוזוב - שר התיירות. צילום בנוביץ' תקשורת, משה חרמון

שר התיירות יואל רזבוזוב, הציג היום (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת את תכניותיו לשנים הקרובות, בעיקר על רקע הירידה החדה בתיירות-הנכנסת עקב מגפת הקורונה. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן) הדגיש כי בתקופת הקורונה התיירות נדרשת להפוך משבר להזדמנות. בארץ מקומות תיירות רבים ויש לאפשר לתושבי הארץ – נופש ובילוי במחיר הוגן. הוא קרא לסבסד לאתרים אלו אם יוזילו את המחיר לישראלים ב-20% ממחירי 2019, ובנוסף, כי מפעל הפיס יפעיל את מורי הדרך – והממשלה תשקיע בו כתמורה. הוא ביקש מהמשרד התמקדות בפיתוח התיירות בטבריה, והבטיח כי בעוד כחודש תקיים הוועדה דיון-מעקב על השפעת הקורונה על התיירות.

שר התיירות, יואל רזבוזוב, הלין על מחירה הגבוה של חופשה בישראל אך תפקיד משרדו הוא להגדיל את היצע חדרי המלון, ואת ההכרח להגדלת כוח האדם במשרדו שיעסוק בהרחבת התשתיות ובפיקוח עליהם. לדבריו, כל 100 אלף תיירים מייצרים כ-3,400 מקומות עבודה, כשכל תייר מוציא בממוצע כ-1,400 $ לשהייה. לדבריו, המלונות, בעיקר בפריפריה, הניזונים מתיירות נכנסת, יפוצו בקרוב בכ-50 מיליון ₪ מתוך כ-300 מיליוני ₪ שהוקצו לפיצויים בתחום. רזבוזוב ציין כי אם יתברר שהזן החדש לא משפיע על התחלואה הקשה, צריך בתוך יממה, לפתוח את השמים. הוא סיפר על הבאת כ-800 עובדי מלונאות מהפיליפינים, והציג את השאיפה להגיע ל-10 מיליון תיירים מדי שנה, שיביאו 60 מיליארד ₪ למשק, אך הדרך לכך היא השקעה בתשתית התיירותית, מיתוג אתרי-משיכה לצד טיפוח, תחזוקה ושימור אתרים אלו, שיפור חווית התייר, מיצוי פוטנציאל תיירות הפנים ועוד.

מנכ"ל המשרד, אמיר הלוי, סיפר על שיווק ומיתוג אזורים ותחומים בארץ, בעיקר מותג היין, ותיירות כנסים, קולינרית, דתית ורפואית. הלוי הציג חברות שיווק המייצגות ומפיצות את ישראל, שיפור וקידום אתרי תיירות, השתתפות בירידים ובכנסים לחשיפת המוצר התיירותי, אירוח סיורי חשיפה לסיטונאים וסוכנים, מתן סיוע לרשויות להקמת מתקני קמפינג וגלמפינג עונתיים בחודשי שיא ומסעי-פרסום לקהל ייעודי.

סמי אבו-שחאדה (הרשימה המשותפת) הלין על פיצוי לא-הולם בתקופת הקורונה לעסקים החדשים וקרא להקמת מוזיאון לתולדות הדת הנוצרית, יעל רון בן משה (כחול לבן) קבלה על קשיי מימוש התקציבים לחממות-התיירות, חברה לסיעה, מופיד מרעי, קרא לבניית רכבת הרים ורכבלים בגליל, יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) בירך את הדגש בתיירות ברת-קיימא, ואילו קרן ברק (הליכוד) קראה לדחיית החזר ההלוואות לעסקי התיירות.

Exit mobile version