Site icon IAS

״החלטה אומללה ואומציונאלית שאיננה מתבססת על נתונים סטטיסטים"

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום יח"צ

מנכ"ל ישראיר אורי סירקיס על החלטת משרד הבריאות להגדיר את כל המדינות כאדומות – ״החלטה אומללה ואומציונאלית שאיננה מתבססת על נתונים סטטיסטים. החלטת משרד הבריאות, פוגעת פגיעה אנושה, בתשתית התעופה והתיירות ובפרנסתם של עשרות אלפי משקי בית, בהם סוכני נסיעות, עובדי נתב"ג, ספקים ועובדי חברות התעופה.

ההחלטה הינה אמוציונאלית, שכן על בסיס נתוני אתר משרד הבריאות, בשבועיים האחרונים אותרו חולים ב – 75 טיסות. מרבית הטיסות מוצאן במדינות אדומות.

מנגד, באותה תקופה, אותרו במעבדת הבדיקה בנתב"ג, כ- 75 איש,  שנמצאו חיובים לקורונה, ונתגלו באקראי, בשל הדרישה לבצע בדיקת קורונה לפני המראה למדינה ירוקה.

אנשים, ללא תסמינים, שהסתובבו באופן חופשי במקומות ציבוריים, שילדיהם נשלחו לבתי ספר וגני ילדים, גילו כי הם חיובים לקורונה, אך ורק הודות לבדיקה הנדרשת ביציאה מישראל. כתוצאה מכך, נקטעו, עשרות רבות של שרשראות הדבקה.

אנו בישראיר, בטוחים, כי המתווה אותו מובילה שרת התחבורה מירי רגב, לפיו כל החוזרים מחו"ל יחויבו בבדיקת קורונה בכניסה לישראל, הוא הפתרון המעשי להורדת התחלואה. פתרון זה יאפשר לקיים את ענף התיירות והתעופה, ויאפשר לעשרות אלפי ישראלים לטוס לחול למדינות ירוקות״

Exit mobile version