Site icon IAS

תפרושנה כנפיים – חברות תעופה חדשות לשנת 2021

2021: חברות תעופה חדשות. צילום Depositphotos

בתעשיית התעופה העולמית שמחו להיפרד מ-2020, השנה הקשה שידעה אי פעם ושמחו לקבל בברכה את שנת 2021 המסתמנת כשנת החיסונים ואור בקצה המנהרה. בשעה שמרבית חברות התעופה מנסות להישאר מעל המים או כבר בשלבי חדלות פירעון אחרות מתכננות דווקא כעת להתחיל את פעילותן או כבר התחילו. אתר aerotime.aero פרסם את רשימת חברות התעופה החדשות:

LIFT – חברת תעופה דרום אפריקנית שהשיקה את טיסת הבכורה ב-10 בדצמבר 2020. החברה החלה את דרכה עם 3 מטוסי איירבוס A320, בהובלתו של בכיר אובר לשעבר ג'ונתן אייאצ'ה ומייסד Kulula.com- גידון נוביק. החברה מכרה כבר 32,000 כרטיסי טיסה לעונת הקיץ ותתמקד בקווי תעופה מקייפטאון ליוהנסבורג ויוהנסבורג לג'ורג'.

Pacifika Air – מתכננת ביוני 2021 להשיק את טיסת הבכורה בין וולינגטון וכרייסטצ'רץ' בניו זילנד לאיי קוק. תפעיל בתחילת הדרך שני מטוסי בואינג 737-800. צפויה לקבל אור ירוק להתחלת הפעילות במאי 2021.

Aero K – ממוקמת בנמל התעופה הבינלאומי (Cheongju (CJJ ב- Cheongwon-gu , דרום קוריאה. קיבלה תעודת כשירות טיסה (AOC) עבור טיסות בינלאומיות ופנימיות ב- 28 בדצמבר 2020. מתכננת להפעיל טיסות פנימיות ובינלאומיות ליפן, סין, טייוואן, וויאטנם.

Burundi Airlines – ב-24 בדצמבר 2020 ממשלת בורונדי חשפה תוכניות להשקת חברת תעופה לאומית חדשה בשנת 2021, בשם בורונדי איירליינס. חברת התעופה החדשה תהיה מיזוג בין חברת התעופה הקודמת Air Burundi שהפסיקה לפעול בשנת 2007 לבין חברת שירותי הקרקע SOBUGEA. ממשלת בורונדי תחזיק ב- 92% ממניות חברת התעופה.

Airseven – בשעה שחברת התעופה Norwegian Air Shuttle מתמודדת עם קשיים כלכלים קשים, בדנמרק משיקים חברת שכר עם שני מטוסים מסוג בואינג s737-400 עם 168 מושבים בכל אחד. בחודש דצמבר 2020 חברת בואינג מסרה לחברה המפעילה- Copenhagen AirTaxi את שני המטוסים.

Flyr – חברת תעופה נורווגית חדשה עם תוכניות להתחיל לפעול בתחילת 2021 ומחפשת כעת מימון נוסף. עדיין לא החליטה עם לרכוש מטוס בואינג 737-800 או איירבוס A320.

חברות התעופה חדשות. freepik

PLAY – חברת תעופה איסלנדית שתכננה להתחיל לפעול ב-2019 ודחתה את השקתה ל-2021 בעקבות מגפת הקורונה. הוקמה על ידי עובדים בכירים בחברת WOW. בתוכנית הפעלת 6 מטוסים ל-14 יעדים באירופה וארה"ב.

Ita Linhas Aereas – חברת האוטובוסים הגדולה בברזיל, Itapemirim, משיקה במרץ 2021 חברת תעופה שתפעל מסאו פאולו, ריו דה ז'ניירו, ברזיליה, וויטוריה. חברת התעופה כבר הגדירה 17 יעדים ראשוניים בתקווה לבצע כ -3,000 טיסות חודשיות.

Nella Linhas Aéreas – חברת תעופה ברזילאית שתושק בששת החודשים הראשונים של 2021 ומתכננת לשרת את שוק הנסיעות האזורי ב-78 נמלי תעופה. בנובמבר 2020 אישר הבנק המרכזי בברזיל את רישומה של חברת התעופה בבעלות מלאה של משקיעים זרים.

Ultra Air – חברת לואו קוסט קולומביאנית המתכננת להפעיל 15 טיסות בינלאומיות ו-29 פנימיות. מייסד החברה וויליאם שו אמר כי חברת התעופה תציע כרטיסי טיסה במחירים נמוכים ב-20% בהשוואה לחברות תעופה אחרות בקולומביה. החברה מתכננת על פי הדיווחים להשתמש בצי מטוסי איירבוס A320 ובואינג 737 MAX 8, שיהפכו אותה לחברת התעופה הקולומביאנית הראשונה שתשתמש במטוס הבואינג MAX.

Ecuatoriana Airlines – חברת התעופה דיווחה כי קיבלה את אישור ההפעלה שלה לטיסות פנים באקוודור. החברה מתכננת לצאת לדרך ברבעון הראשון של שנת 2021. בבעלות קבוצת משקיעים בארה"ב ובאקוודור, והיא קיבלה את האישור למתן שירות תחבורה אווירית מקומי קבוע במדינה בנובמבר 2020. בכוונת החברה להשיק טיסות מנמל התעופה הבינלאומי Mariscal Sucre בקיטו, אקוודור.

בווייטנאם אטרקציות רבות ומגוונות . צילום Depositphotos

וייטנאם היא אחד משווקי התעופה הצומחים בעולם. על פי נתוני מינהל הסחר הבינלאומי (ITA) במחלקת המסחר של ארצות הברית, וייטנאם צפויה להיות עם שיעור הצמיחה הממוצע הגבוה ביותר בדרום מזרח אסיה, 17.4%. למדינה 22 שדות תעופה, מתוכם 11 בינלאומיים ו -11 מקומיים, והיא יכולה לקלוט 96 מיליון נוסעים בשנה. וייטנאם איירליינס ו- VietJet הן שתי חברות התעופה המהוות 75% מהשוק במדינה. עם זאת, כמה חברות תעופה צפויות להתחיל לפעול:

Vietravel Airlines – החברה קיבלה אישור הפעלה מרשות התעופה האזרחית בווייטנאם (CAAV) בדצמבר 2020 והיא מתכננת להתחיל לטוס מאמצע חודש ינואר 2021. חברת התעופה קיבלה את מטוס האיירבוס A321 הראשון שלה עם 220 מושבים ושניים נוספים בדרך. החברה שכרה כבר כ- 200 טייסים ודיילים ותפעל מנמל התעופה הבינלאומי פו באי  ומתכננת לטוס בעיקר לדרום מזרח וצפון מזרח אסיה וכן למזרח התיכון.

Bamboo Airways – חברת התעופה קיבלה את תעודת הפעלת המטוסים (AOC) ממנהל התעופה של וייטנאם בינואר 2019. בנובמבר 2020 קיבלה אישור ממשרד התחבורה של ארצות הברית (DOT) להשיק טיסות ישירות לארה"ב ומתכננת לצאת לדרך עם טיסות לנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס (LAX) ולנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו (SFO) בתחילת שנת 2021. החברה מפעילה כיום צי של 22 מטוסי איירבוס צרי גוף ושלושה מטוסי דרימליינר 787-9.

הטיסות הושפעו ממשבר הקורונה. freepik

מדוע כעת ?

משבר הקורונה פגע במיוחד בחברות הפועלות בטיסות בינלאומיות ארוכות טווח וייקח להן זמן לחזור לעצמן. בכוונת חברות התעופה החדשות להפעיל במיוחד מטוסים צרי גוף עם דגש לשוק המקומי המתאושש במהירות.

"Itapemirim לדוגמא, תיכנס לשוק המתאים לגודל הביקוש. כיום, אפילו באמצע מגפת COVID-19, תפוסת הטיסות היא סביב 90% – 85% ", אמר מנכ"ל ITA טיאגו סנה.

לחברות תעופה קטנות יותר יכול להיות יתרון מכיוון שקווי שכר עשויים להיות פופולריים יותר בגלל סגירת הגבולות והסגר המתמשך ברחבי אירופה. מנכ"ל חברת Flyr, בראאת'ן, אמר כי הוא בטוח שכאשר חברת התעופה תתחיל לפעול שוק התעופה יהיה שונה לחלוטין. " אנו מתחילים בצניעות יחסית," אמר בראאת'ן. "ואז אנו מתכננים להגדיל את חברת התעופה בשנתיים-שלוש הקרובות."

Exit mobile version