Site icon IAS

תעשיית התיירות והנסיעות הטורקית מניעה את הכלכלה קדימה

איסטנבול הססגונית. צילום freepik

"תעשיית הנסיעות והתיירות הטורקית, הדלק שמניע את הכלכלה הטורקית", מציין דו"ח המועצה העולמית לנסיעות ותיירות (WTTC). על פי נתוני הדו"ח ענף הנסיעות והתיירות בטורקיה צפוי לצמוח בממוצע שנתי של 5.5% בשנה בעשור הקרוב, בהשוואה ל-2.5% של כלל הכלכלה הטורקית.

התחזית של מועצת הנסיעות והתיירות העולמית מראה כי עד שנת 2032, תרומת התעשייה לתמ"ג של המדינה עשוי להגיע לכ-117 מיליארד דולר, המהווים 11% מכלל הכלכלה הטורקית. התעשייה גם צפויה ליצור למעלה מ-716,000 מקומות עבודה חדשים במהלך העשור הקרוב.

עד סוף השנה הנוכחית, תרומת התעשייה לתמ"ג צפויה לגדול ב-15.5% לכ- 68.5 מיליארד דולר, בהיקף של 8.3% מכלכלת המדינה, בעוד התעסוקה בתעשייה אמורה לצמוח ב-4% ולהגיע ליותר מ-2.5 מיליון מקומות עבודה.

נתוני הזמנת טיסות אחרונים מראים שבמהלך תקופת הקיץ השנה, טורקיה אמורה להיות מדורגת רביעית בין יעדי התיירות הפופולריים באירופה בקרב מטיילים שוחרי חופים ושמש, שינפשו ביעדים כמו איסטנבול, החופים של אנטליה, בודרום ודלמאן. שווקי מקור שרשמו עלייה בהזמנות ונחשבים טובים יותר משנת 2019: ארה"ב, קנדה ואירלנד,  עם עלייה של 57%, 28% ו-18% בהתאמה.

תעשיית התיירות והנסיעות הטורקית, דלק לכלכלת המדינה. צילום freepik

ג'וליה סימפסון (Julia Simpson), נשיאה ומנכ"לית מועצת הנסיעות והתיירות העולמית, אמרה: "העתיד נראה מזהיר עבור מגזר הנסיעות והתיירות של טורקיה, כאשר תרומתו לתמ"ג צפוי לעלות על הכלכלה הלאומית בעשר השנים הבאות, וליצור 716,000 מקומות עבודה חדשים. לפני התפרצות נגיף הקורונה, כלכלת טורקיה הייתה תלויה מאוד בתיירות בינלאומית, ולכן ההתאוששות שלה קריטית הן לכלכלה והן לתעסוקה".

התרומה של תעשיית הנסיעות והתיירות של טורקיה לתמ"ג עמדה על 11% (78.2 מיליארד דולר) ב-2019, ירדה ל-5.1% בלבד (36.9 מיליארד דולר) בשנת 2020, מה שרשם הפסד של 52.8%. התעשייה גם תמכה בכמעט 2.6 מיליון מקומות עבודה ברחבי המדינה, לפני שספגה ירידה של 18%, ל-2.1 מיליון. בשנה שעברה, תרומתה לתמ"ג טיפסה ב-60.6% משנה לשנה, והגיעה ל-59.3 מיליארד דולר. התעשייה גם רשמה התאוששות של כ- 300,000 משרות בענף הנסיעות והתיירות, המהווה עלייה של 14% והגיע ליותר מ-2.4 מיליון.

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית  מציינת שתרומת התעשייה לכלכלה ולתעסוקה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר אלמלא השפעת זן האומיקרון, שהובילה לירידה בהתאוששות ברחבי העולם, כאשר מדינות רבות החזירו את הגבלות הנסיעה החמורות.

מטוס חברת טורקיש איירליינס. צילום יח"צ

לאחרונה פרסמנו כי חברת התעופה הלאומית של טורקיה, טורקיש איירליינס (Turkish Airlines), תורמת אף היא להתאוששות תעשיית הנסיעות ותיירות של טורקיה ודווחה על סיום הרבעון הראשון של 2022 עם רווח תפעולי של 163 מיליון דולר ורווח נקי של 161 מיליון דולר (לכתבה המלאה לחצו כאן).

Exit mobile version