Site icon IAS

תערוכת התיירות ITB Berlin הסתיימה בהצלחה ובאווירה אופטימית

מרכז הירידים בו מתקיים יריד התיירות ITB בברלין, היריד הגדול בעולם. צילום עירית רוזנבלום

ITB Berlin 2023 הגיעה לסיומה המוצלח עם כ-5,500 מציגים מ-161 מדינות. תערוכת הנסיעות המובילה בעולם שומרת על מעמדה כפלטפורמה לתעשיית הנסיעות העולמית. ב-ITB ברלין תעשיית הנסיעות הבינלאומית הייתה מרוצה מהביקוש העצום ומהרצון של אנשים לנסיעות, למרות מצב השוק המאתגר.

לאחר ההפסקה עקב המגיפה ועם הסלוגן שלה 'פתוח לשינוי' (’Open for Change’), תערוכת הנסיעות המובילה בעולם חזרה לראשונה כאירוע B2B . במהלך שלושת ימי העסקים בסך הכל היו בברלין 90,127 משתתפים מכ-180 מדינות. ההשתתפות הבינלאומית גדלה מ-50% ב-2019 ל-70% בסך הכל. ITB ברלין גם משכה תשומת לב תקשורתית ניכרת, עם כ-3,000 אנשי תקשורת, 333 בלוגרים מתחום התיירות ודמויות פוליטיות בינלאומיות בעלות פרופיל גבוה באירוע.

ב-ITB ברלין התעשייה הסכימה ששנת 2023 יכולה להפוך לשנת שיא – הרצון של אנשים לטייל חזר במקומות רבים בעולם. רק אזור אסיה-האוקיינוס השקט מפגר מעט מאחור – בין היתר בגלל שסין פתחה את גבולותיה באיחור. "במהלך הימים האחרונים תעשיית התיירות הפגינה אמון מדהים למרות המצב הכללי הקשה והמשברים הגיאופוליטיים", אמר דירק הופמן (Dirk Hoffmann), מנכ"ל מסה ברלין.

"השנה ITB ברלין הייתה הוכחה לצורך החיוני להיפגש פנים אל פנים. אנו שמחים על הקאמבק המרהיב של התערוכה כאירוע חי ומההיענות העצומה מצד המציגים והמבקרים. התעשייה שלנו היא עסק של אנשים, ולא בכדי – כולם ב-ITB ברלין הסכימו עם זה". פורמטים רבים של נטוורקינג כולל אירוע ITB Speed Networking, מפגשים ואירועים בדוכני המציגים וכן אירועי ערב בגני התערוכה ובמרכז העיר ברלין היו הוכחה לרצון להיפגש באופן אישי", הוסיף דירק הופמן.

ועידת ITB ברלין עם משתתפים בעלי פרופיל גבוה הציעה התמצאות רחבה בנושאים ייחודיים. ב-18 מסלולי נושא, 400 דוברים מובילים בעלי הכרה בינלאומית השתתפו בסך הכל ב-200 מפגשים ודנו בנושאים דחופים ביותר כמו גם במגמות נוכחיות, כולל דיגיטליזציה, בינה מלאכותית והמחסור במיומנויות. תחת הכותרת 'שליטה בטרנספורמציה' (’Mastering Transformation’), מומחים הציגו דרכים להפוך את האתגרים הגלובליים הדוחקים העומדים בפני התעשייה להזדמנויות. סך של 24,000 משתתפים ביקרו בהרצאות, בפאנלים ובדיונים במכון החשיבה הבינלאומי המוביל של תעשיית הנסיעות.

האופטימיות הגוברת בקרב מומחי תיירות ברחבי העולם. צילום freepik

למרות השמחה והאופוריה בעקבות ההתאוששות העולמית של השווקים, התעשייה גם הסכימה שלאחר שהתגברה על המגיפה היא עומדת כעת בפני אתגרים עצומים. לפני המגפה כבר גברה הביקורת על כך ש"עסקים כמו פעם" כבר לא באמת יהיו אפשריים ושצמיחה יכולה להגיע רק על ידי התחשבות בכל היבטי הקיימות. תיירות אחראית חברתית כבר מזמן על סדר היום של תערוכת הנסיעות המובילה בעולם. גם השנה היא הציעה מגוון רחב של דיוני פאנל, סמינרים והרצאות, במטרה בין היתר להעלות את המודעות לאחריות חברתית בתיירות. פרס השוויון בתיירות, שהוענק לראשונה ביום האישה הבינלאומי ב-ITB ברלין 2023, נועד למשוך את תשומת הלב העולמית לשוויון מגדרי בתיירות. שלוש מועמדות הגיעו לגמר – הפרס הוענק למפעילת הנסיעות Travel Excellence מקוסטה ריקה, ואחריה Adventure Women מארה"ב ו-Etur מאקוודור.

אולמות מלאים שיקפו גם את מצב הרוח החיובי של התעשייה. מספר המציגים היה גבוה במיוחד בקטעי ה-Travel Tech והקרוזים, בתערוכה השנה. בסך הכל, מציגים רבים הציגו בדוכנים גדולים יותר והרבה חברות תיירות חזרו לאחר הפסקה ארוכה. האולם הרב-תכליתי החדש hub27 ערך הופעת בכורה מוצלחת.

טביליסי בגאורגיה. צילום Depositphotos

גם המדינה המארחת הרשמית גאורגיה קיבלה את פני המבקרים בזרועות פתוחות. תוך שימוש בסלוגן 'אירוח אינסופי' (’Infinite Hospitality’), המדינה המארחת גם הציגה את האטרקציות התיירותיות שלה בגאלה פתיחה מרהיבה.

ITB Berlin 2023 התקיים כאירוע B2B תחת הסיסמה 'פתוח לשינוי' מיום שלישי, 7 במרץ, עד יום חמישי, 9 במרץ. מאז 1966, ITB ברלין היא תערוכת הנסיעות המובילה בעולם. ועידת ITB Berlin המפורסמת בעולם מתקיימת במקביל למופע בשידור חי בגני התערוכה של ברלין.

ה-ITB ברלין הבא יתקיים בין ה-5 ל-7 במרץ (בין שלישי לחמישי) 2024 בגני התערוכה של ברלין.

Exit mobile version