Site icon IAS

תמיכה גורפת בהקמת שדה תעופה בינלאומי או משלים בנגב

ביטול עסקה מול חברות התעופה צילום Depositphotos

כנס השקת שדולת הנגב, בראשות ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, התקיים היום (19.7) בכנסת, בסימן הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני של ישראל בנגב!

יו"ר השדולה, חה"כ שלמה קרעי: "כתושב הנגב וכמי שנבחר כנציג הנגב בליכוד, אני שואף להפוך את הפריפריה והנגב למרכז. לתת מעטפת לתושבי הנגב, שירגישו שהם בראש סדר העדיפויות הלאומי, ושיהיה להם חלק מרכזי במקום הזה, שבו מתקבלות ההחלטות בסופו של דבר. לצורך כך, הקמתי את השדולה הזו ואני גאה לבשר גם על הקמת תשתית פרלמנטרית רשמית, בוועדה לביקורת המדינה, ועדת משנה לנגב בראשותי. רק אם נצליח לטפח את ההון האנושי המופלא שיש כאן ולתת לו את הכלים וההזדמנויות הנדרשות, נצליח להפוך את הנגב למרכז עצמאי ומשגשג, בלי לבקש טובות, במרכאות או שלא במרכאות, ממרכז הארץ.

אומנם, כמעט כולם מסביב מבינים את חשיבות ההקמה של שדה התעופה הבינ"ל בנגב, ואין כמעט מחלוקת אזרחית בנושא, "הולך אל דרום וסובב אל צפון…". את מי שלא תשאלו, יברך על הקמת השדה דווקא בדרום, אבל נבטים עדיין רחוקה מהסכמה כזו. מבלי לפרט למה, כי אינני יכול או רשאי לעשות זאת, אנחנו מודעים לכך שישנו גורם שמתנגד נחרצות להקמת שדה התעופה הבינ"ל בנבטים, משיקולים שלא הוסברו לי, אך נרמזו לי, ואפילו על הרמזים הללו אינני יכול לחזור כאן. יחד עם זאת, אני מאמין שבעזרת השם ובעזרת נחישותה והתחייבותה של שרת התחבורה, מירי רגב וראש הממשלה, נצליח!

ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "קודם כל מברך על הפורום ותודה לך ח"כ קרעי. כשהגעתי לראשות הממשלה, באתי עם תוכנית לשנות כי חשוב תחבורה ארצית שתקשר בין הצפון והמרכז והדרום כדי שאנשים יוכלו לגור ולעבוד בנגב. זה אבסורד. המקום הרחוק ביותר זה אילת וזה גם לא רחוק. הדרך לפתח את הנגב זה לפתח תשתיות, בין אם תחבורה או מפעלי עוגן. משקיעים בלאו הכי, אז תשים גם בנגב. יש תנאי הכרחי: אם לא היינו סוגרים את הגבול במצרים,  היינו מוצפים במאות אלפי מהגרים שיציפו את הנגב וזה מה שהציל את ישראל.

נושא שדה התעופה עלה אצלי והרעיון היה להזיז את השדה תעופה לנגב. הנגב יקר לי ואני פועל בכיוון. יש הרבה אתגרים. הסכם השלום עם האמיריות זו הזדמנות נדירה להשקעה בנגב. ברצונם להשקיע כאן הרבה מאוד. הם מתעניינים בהשקעה בישראל ואני אביא אותם גם לנגב. אלו בשורות אדירות לישראל ויתרמו לביטחון ישראל. שלום תמורת שלום ולא תמורת שטחים.

שרת התחבורה, מירי רגב: קיבלתי החלטה ששדה התעופה השני יהיה בדרום, עד סוף אוקטובר צריכים להניח לי את החלופה על השולחן, ואז נתחיל דיונים מעמיקים עם משרד הביטחון ונביא את ההחלטה לראש הממשלה. יש כל מיני קבוצות לחץ שההחלטה הזאת לא מוצאת חן בעיניהם, נצטרך לעמוד מול כולם עם נתונים ענייניים. זה שדה תעופה אזרחי, ומי שמחליט עליו זו מדינת ישראל.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב. צילום עמוד הפייסבוק של השרה

השר מיכאל ביטון: אין שום סיכוי שנוותר על הקמת שדה תעופה בנגב. וגם נבטים עוד רלוונטית ואנחנו חייבים לבחון את האלטרנטיבות מיידית ובהקדם האפשרי. הדרקטיבה שניתנה לגורמים המקצועיים על ידי ועל ידי שר הבטחון, היא שבכל מקרה יהיה שדה תעופה בנגב, גם אם השדה המדובר לא יצלח.

חה"כ קרן ברק, הליכוד: הנגב חשוב לי מאוד. הנושא של שדה התעופה הוא נושא דגל שאני מובילה זמן רב, האמירה שהצלחנו להוציא מצה"ל בוועדה לביקורת המדינה, על הסרת התנגדותם, היא חשובה ביותר. שדה התעופה נבטים הוא המתאים ביותר וכך צריך להיות, כי זה הרבה יותר הגיוני מכל בחינה מקצועית.

ניסן בן חמו, יו"ר מועצת הנגב וראש עיריית ערד: מדובר בתשתית ציבורית להעיף את הנגב קדימה ברוח חזון בן גוריון. יש הזדמנות היסטורית לעשות זאת יחד ועכשיו. שדה התעופה חייב לקום בנגב. מדובר בעשרות אלפי משרות ובחלום של ממש.

חה"כ מאיר כהן, יש עתיד: מ- 2004 אנחנו דנים בשאלה של שדה תעופה בנבטים, כאשר לכולם ברור מה הוא יתן לאיזור, ושהוא כמעט מוכן מבחינת תשתיות, כל פעם יש תירוץ אחר למה לא. ברגע שפגשנו אנשי בטחון על מדים, אמרו לנו, לא. ברגע שהשתחררו פתאום, אמרו לנו שאין שום בעיה. ממש דבר והיפוכו. צריך לקבל החלטת ממשלה ומיד.

רה"ע באר שבע, רוביק דנילוביץ: כל מה שאנחנו עושים כאן בנגב, הוא מתוך ראיה מה טוב למדינת ישראל כולה. אנחנו שליחיה. בוודאי כשמסתכלים על העתיד. חייבים להעביר כמה עוגנים כלכליים. החלום הישראלי הוא פיתוח הנגב. עוד מטרופולין לצד תל אביב ולצד ירושלים. זו ההזדמנות הגדולה של מדינת ישראל, מטרופולין של ידע. שדה בינלאומי משלים אמיתי יכול להיות רק בנגב, וכן, צריך להקפיד שזה יהיה בנבטים, כי כך הוא תוכנן מראש, ההשקעה של מדינת ישראל היא הכי נכונה. השיח השתנה עכשיו מול הצבא. זו הזדמנות אדירה.

חה"כ טלי פלוסקוב, הליכוד: השדה כל כך הכרחי לנגב. יש אין ספור סיבות למה הוא חייב להיות בנגב וחייב להיות בנבטים. יש עוד הרבה מאוד דברים שחייבים לשפר בנגב, אני בטוחה שנצליח. אנחנו נילחם על כך שהשדה יהיה בנבטים. תמיד יש סיבות למה לא. צריך לפתור אותן עכשיו. כשיש לנו את ראש הממשלה ואת שרת התחבורה איתנו.

חה"כ האלוף במיל עוזי דיין: נעשה כל מה שנדרש מבחינתנו, כדי שהשדה יהיה בנגב.

רוני פלמר, מנכל תנועת אור: יש מאות משפחות שבתקופה הזו מתעניינות במעבר לנגב. המרכז החדש והבא של ישראל. אין שום סיבה אמיתית לא להקים את שדה התעופה הבינ"ל של ישראל בנבטים. תמיד יש טיעונים של אנשים מאוד חכמים ורמים מהצבא וממשרד הבטחון. אין תשובה אמיתית כבר שנים לבעיות שהצבא מעלה. כי אין באמת בעיה. זו ההזדמנות שלנו והגיע הזמן שיגידו כן, ולא רק לא. כי בגישה הזו אפילו את המדינה לא היינו מקימים.

חה"כ אסנת מארק, הליכוד: הנגב היה ונשאר אזור אסטרטגי למדינת ישראל. השקעה נכונה בו תהפוך אותו למנוע צמיחה כלכלי וחברתי משמעותי מאוד למדינת ישראל. הקמת שדה תעופה בין לאומי בנגב, הוא מהלך מתבקש וחיוני להפרחת הנגב ולהגברת התיירות באזור.

חה"כ אריאל קלנר, הליכוד: פיתוח הנגב הוא אתגר לאומי, לא רק בשביל התושבים של הנגב, שהם שליחים של כל עם ישראל, אלא בשביל כולנו. שדה התעופה בנבטים יתרום מאוד לפיתוח הנגב וליישוב הנגב, וזה האינטרס של מדינת ישראל.

טרמינל נמל תעופה . Depositphotos

שי חג'ג', ראש מועצה אזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות: ברגע שיהיה לנו שדה תעופה משלים בנגב, אנחנו נהפוך להיות המרכז הבא של מדינת ישראל.

חה"כ משה אבוטבול, ש"ס: חשיבות מאוד גדולה בנושא השדולה, לקרב ולהנגיש את תושבי הנגב.

חה"כ מיכאל מלכיאלי, ש"ס: הרוצה להחכים ידרים. הנושא של נתיב התעופה חשוב מאוד. צריך ליישב את הנגב בדירות זולות, פחות מע"מ, מענק מסוים.

חה"כ מרב מיכאלי, העבודה: לעיתים נדירות שההחלטה הנכונה, היא כל כך נכונה מכל הצדדים והכיוונים. יש עוד אופציה אחת, נכונה, חשובה, שהתרומה שלה למדינת ישראל, לנגב, לחברה הישראלית, לענף התעופה, לענף התיירות תהיה אדירה, וזה הדבר הנכון לעשות. ובצד השני, אלטרנטיבה שהיא הרסנית והיא תחריב את הגליל, תחריב שם את הסביבה, נזק לתושבות ולתושבים, תפריע לפתח תיירות, ובכל זאת זה משהו שעומד על הפרק כל כך הרבה שנים, ויש כאילו התלבטות וצריך לעשות מאבק בשביל שלא ילכו על האופציה ההרסנית, וילכו על האופציה הטובה. אסור בשום אופן לפתוח שדה תעופה בגליל, וחובה להזדרז ולפתוח שדה תעופה פנימי, כמו שצריך, בנגב, כדי להרים את הנגב על הרגליים.

חה"כ רם בן ברק, יש עתיד: הנגב הוא איזור שחייבים לפתח אותו וצריכים להשקיע בו משאבים. לא הספקתי לשאול את ראש הממשלה, למה לא עושים החלטה ממשלתית ששדה התעופה יוקם בדרום. שרת התחבורה הביעה נכונות להקים את השדה בדרום, וחסרה לנו עכשיו ההחלטה הממשלתית ששדה התעופה המשלים יוקם בדרום. זה בידיים שלו והוא יכול לעשות את זה. שדה התעופה חייב להיות בנגב, הוא יפתח את הנגב וכדאי מאוד שההחלטה הממשלתית תוריד את שאר החלופות מסדר היום.

טל אוחנה, ראש מועצת ירוחם: מחכים ומצפים שזה יקרום עור וגידים. אנחנו צריכים לפתח שדות כלכליים חדשים, התיירות היא אחת מההזדמנויות הכי גדולות שלנו. אנחנו רואים בהקמתו של שדה התעופה בנגב, מנוע צמיחה שישפיע על כלל הישובים. היכולת ליצור מגוון רחב של משרות. אנחנו מקווים שהחלטת הממשלה תתקבל בהקדם.

ערן דורון, ראש מועצת רמת נגב: שדה תעופה משלים או שדה תעופה מרכזי בנגב, זה בדיוק החדשנות שאנו צריכים. צריך להגדיל את העוגה התקציבית, שדה תעופה בנבטים הוא מקרה קלאסי להגדלת ההכנסה ממקומות תעסוקה, הכנסות מארנונה, תעשייה ומסחר.

שמעון בוקר, סגן ראש העיר באר שבע: ביבי לקח את הנגב כ"בייבי" שלו. אני קורא לו ולחברי הכנסת לקבל החלטת ממשלה – שדה תעופה בנגב זה היום טוב לא רק לנגב, אלא לכל מדינת ישראל, זה מה שיעשה את השינוי. זו הזדמנות היסטורית.

חה"כ שלמה קרעי, יו"ר השדולה סיכם: נפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים, ובכוחות משותפים נצליח להשיג את המטרה, שכמעט כולם שותפים לה ובלי שום סיבה אמיתית, עדיין מתעכבת.

Exit mobile version