Site icon IAS

תיירים יוכלו להיכנס לישראל החל מה-1 בנובמבר 2021, מתווה הכניסה

שר התיירות, יואל רזבוזוב. צילום לע"מ

לאחר תקופה בה נעשו מאמצים רבים וניסיונות למצוא פתרונות יצירתיים כדי להחזיר את התיירים לישראל, קיבל משרד הבריאות את המלצות שר התיירות יואל רזבוזוב ואנשי המקצוע במשרדו ואישר מתווה, שלפיו יוכלו תיירים להתחיל להיכנס לישראל החל מ-1 בנובמבר 2021.

במשרד התיירות מבקשים להדגיש, כי לא מדובר בסוף הדרך של המאבק להחזרת התיירים, כי אם רק בנקודת הזינוק, שכן ישנם עוד אתגרים רבים בנושא, וכשתמשיך התחלואה לרדת –  יתאפשר להקל עוד בתנאי הכניסה לישראל. משרד התיירות, שכאמור רואה בפתיחה התחלה – ימשיך לפעול להגדלת מספר התיירים שיוכלו להיכנס לישראל, כדי להחזיר את פרנסתם של מאות אלפי תושבי ישראל.

שר התיירות, יואל רזבוזוב בירך את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר הבריאות ניצן הורוביץ, שיחד אתו הצליחו לשמור על האיזון בין הבריאות לכלכלה, ואמר: "זה לא קו הסיום של המאבק, אלא רק קו הזינוק. מעכשיו נוכל לצאת לדרך הארוכה להחזרת כל התיירים, כי חייבים להחזיר לעובדי התיירות את הפרנסה".

פרופ' נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות: מתווה כניסת תיירים לישראל 

*הזר חוסן בחיסון שאושר ע"י ארגון הבריאות העולמי (WHO), בהתאם לפרוטוקול שאושר על ידי משרד הבריאות ועונה על הגדרת מחוסן לפי נוהל מחלים:

זר שחוסן בשני חיסונים של פייזר וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתו לישראל. (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתו את ישראל).

זר שחוסן בשני חיסונים של מודרנה, אסטרהזניקה, סינובאק וסינופארם וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתו לישראל (אך לא יותר מ-180 יום בעת עזיבתו את ישראל).

זר שחוסן בחיסון אחד של ג'נסן וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתו לישראל (אך לא יותר מ-180 בעת עזיבתו את ישראל).

זר שחוסן במנת דחף של פייזר, וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום ניסתו לישראל.

זר שחוסן במנת דחף של מודרנה, אסטרה זניקה, ג'נסן, סינובאק וסינופארם חלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתו לישראל.

החל מה-15.11.21 זר שחוסן בשני חיסונים של ספוטניק וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון השני ביום כניסתו לישראל (אך לא יותר מ-180 יום העת עזיבתו את ישראל).

החל מיום 15.11.21 זר שחוסן במנת דחף של ספוטניק וחלפו 14 ימים או יותר מהחיסון ביום כניסתו לישראל.

זר שהינו מחלים

זר שמציג אסמכתא, הניתנת לאימות דיגיטלי במערכת משרד הבריאות בישראל, על תוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) וחלפו 11 יום או יותר מהבדיקה ביום כניסתו לישראל (אך לא יותר מ-190 יום בעת עזיבתו את ישראל).

זר שמציג אסמכתא, הניתנת לאימות דיגיטלי במערכת משרד הבריאות בישראל, על תוצאה חיובית בבדיקת NAAT (בדיקה מולקולרית דוגמת PCR) וקיבל לפחות מנה אחת מהחיסונים שאושרו על ידי ה-WHO (אין משמעות לחלוף הזמן ולסדר האירועים).

הזר קיבל תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצע עד 72 שעות לפני הטיסה לישראל.

הזר מילא הצהרת נוסע נכנס לישראל.

הזר לא שהה במדינה אדומה במהלך 14 ימים שקדמו לכניסתו לישראל.

הזר נכנס לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון.

אין מניעה אחרת להכניס את הזר לישראל.

זר שלא עומד בתנאים לעיל לא תתאפשר כניסתו לישראל באמצעות מתווה זה, גם לא בתנאי בידוד מלא. תנאים דומים יחולו על ישראלים שהחלימו או התחסנו בחו"ל, אך לא תבוצע לגביהם החמרה בתנאים מקלים שהיו קיימים לפני כניסת המתווה לתוקף.

תנאי השהייה של זר בישראל

עזיבת ישראל בטרם תום היום ה-180 שלאחר ביצוע החיסון האחרון או ההחלמה.

כל זר הנכנס לארץ באמצעות מתווה זה יהיה חייב לבצע בדיקת PCR בכניסה לישראל, ולשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצע בכניסה לישראל או למשך 24 שעות והוא רשאי לבצע את הבידוד במלון.

זר שהינו מחוסן בספוטניק חייב בביצוע בדיקה סרולוגית עם כניסתו לישראל וישהה בבידוד עד קבלת תוצאה חיובית.

זר שיאומת לקורונה במהלך שהותו בישראל יעבור למלונית חולים מטעם משרד משרד הבריאות למשך תקופת ההחלמה.

סנקציות על הפרת תנאי המתווה

משרד הבריאות ממליץ שזר שיגיע לישראל מבלי שהוא עומד בתנאי הסף – יגורש ויוחזר לארץ מוצאו. יתכן שתישקל הפעלת סנקציה על כניסה עתידית של הזר לישראל.

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: "הודעת הממשלה על תחילת כניסת בודדים ומחוסנים "בבוסטר" הינה שינוי מגמה מבורך, גם אם אינו מספיק"

יוסי פתאל, מנכל הלשכה, יואל רזבוזוב, שר התיירות ודני אמיר, יור הלשכה. צילום ערן מילוא

תגובת לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל

יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, דני אמיר, מסר: "שר התיירות פרץ סדק רחב וחשוב בחומה שבודדה את ישראל בשוק התיירות העולמי שהתחיל כבר להתאושש, ואנו מצפים להמשך עבודה משותפת לפתיחה כמקובל ברב מדינות העולם. התיירות היא משאב לאומי, ומתוך הבנה זו יש לנהל את מדיניות הממשלה".

מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, יוסי פתאל, מסר: "לאחר 20 חודשים של שביתה מאונס, אנו נרגשים לחזור לעבודה, גם אם באופן חלקי. למעלה ממחצית העובדים שהיו לנו ערב פרוץ המשבר, עזבו את הענף שמהווה נדבך חשוב בכלכלת ישראל בכלל והפריפריה בפרט. שר התיירות, יואל רזבוזוב הוביל את הפתיחה הראשונית של השמיים ואנו מעריכים זאת מאד ומקווים שכניסת קבוצות תיירים מאורגנות, תותר כבר בקרוב. לפעמים נדמה לנו שהתיירים אוהבים את ישראל יותר מאזרחיה ואנו מעריכים שככל שמדינת תאפשר זאת, נוכל לסייע בשיקום כלכלי להשבת הנורמליות".

Exit mobile version