Site icon IAS

תיירים בספרד נהנים מנסיעות חינמיות ברכבות

רכבת Renfe בספרד. צילום freepik

אם אתם נוסעים לספרד, הידיעה הזו עבורכם. יוזמה חדשה של ממשלת ספרד, שהושקה בספטמבר 2022 ותוקפה עד סוף 2023, מאפשרת לכולם, אזרחים ותיירים כאחד, נסיעה חינמית למרחקים קצרים (Cercanías  ו-Rodalies) ובינוניים בקווי הרכבת של Renfe. תיירים יכולים לחוות את היופי, התרבות והאוכל של ספרד תוך חיסכון בכסף. היוזמה נועדה להקל על משבר יוקר המחיה למקומיים ולעודד הגעת תיירים.

הידיעה הזו מגיעה לאחר שמדינות נוספות באירופה, כולל גרמניה ואוסטריה, הודיעו על הנחות משמעותיות לנוסעים ברכבת, אך ספרד היא הראשונה שמסבסדת באופן מלא נסיעות ברכבת לכולם. יחד עם זאת, קיימות מספר הגבלות:

*הנסיעה חינמית היא בקווי הרכבת של Renfe בלבד, מתחת ל-300 ק"מ ולא ברכבות המהירות AVE המקשרות בין שני הערים המרכזיות כמו ברצלונה ומדריד. ניתן לנצל את הנסיעה לדוגמא מסביליה לקורדובה או קדיס או לצאת לטיולי יום מהערים הגדולות.

*תוכנית הנסיעה החינמית חלה רק על ריבוי נסיעות ולא על נסיעה בודדת. יהיה עליכם להפקיד פיקדון של €10 לנסיעה מקומית או €20 עבור נסיעה למרחקים בינוניים. את ההחזר תקבלו לאחר השלמת 16 נסיעות בכיוון אחד. לדברי יוזמי התוכנית גם אם תפסידו את הפיקדון, עדיין תוכלו לחסוך הרבה כסף בשהותכם במדינה. נסיעה ממדריד לטולדו וסגוביה עולה €40 או יותר והפיקדון במקרה הזה הוא רק €20.

* הנוסעים צריכים להוריד את האפליקציה הרשמית של  הרכבת Renfe ותיירים יצטרכו לציין גם את מספר הדרכון.

רכבת מקומית בספרד. צילום freepik
Exit mobile version