Site icon IAS

תיירות שקמה בשור מזמינה לבילוי בצפון הנגב, מהשקיעה לתוך הלילה

תצפית ערב נתיב העשרה. צילום אמנון זיו

זה לא סוד שחם מאוד בישראל בחודשי הקיץ, ובדרום הארץ חם אפילו יותר. אבל בתיירות שקמה בשור, לא מוותרים על בילוי, ומזמינים ל"לילות יוני בצפון הנגב", מגוון אירועים ופעילויות אחרי שקיעת השמש, כשמזג האוויר הופך נעים ונוח. הפעילויות יתקיימו בשני סופי שבוע (רביעי עד שישי) בין התאריכים 21 ביוני ועד ה-1 ביולי, ובהם יחכו עשרות אירועים, פעילויות והופעות ברחבי האזור, שיתקיימו אחרי רדת החשכה.

בין שלל הפעילויות, מורה הדרך ג'ק ילווה סיור עקרבים מרתק בנחל הבשור, בו יוצאים עם אור אולטרא סגול להכיר את העקרבים החיים בסביבה. בגרובטק אשכול תוכלו להצטרף לתצפית כוכבים בשלושה ממדים, הכוללת צפייה מודרכת בכיפת השמיים, תצפית בעזרת טלסקופים, הקרנת סרטי חלל מרהיבים על גבי כיפת פלנטריום מתקדם ב360 מעלות וחווית חלל במציאות מדומה. בחוות הדקלים יקיימו סיורי עששיות אל תוך הלילה ובנוסף סדנאות פיצה לכל המשפחה וסדנאות ציור, שלא דורשות שום ידע מוקדם. אפשר לשלב גם עם לינה בחווה.

ערב של כוכבים. צילום בני ואינר

 מרכז האופניים לה מדווש יציע בימי חמישי טיולי שקיעה עם אופניים או טיול לילה רגלי. שני הטיולים כוללים ארוחת ערב של פיצות וסלטים, טיול מהנה ומלמד וקומזיץ סביב המדורה עם תפו"א ובטטות ופיתות על הטאבון. במבוך מרים מכינים את פנסי האצבע ואת חוש הריח ויוצאים לחוויה לילית בתוך מבוך תבלינים עצום, שבה הריח יוביל בין שלל צמחי תבלין. במהלך הסיור מכינים שקיות ריח מפרחים וצמחי בושם, ובסיום יושבים יחד סביב מדורה יחד עם חליטת תה מצמחי התבלין שיקטפו במהלך הסיור. במשתלת בלבן יקיימו לילה במשתלה הכולל משחקים של פעם, למבוגרים בלבד, עם קליעה למטרה, הוקי שולחן, שש בש ועוד. במקום יחכה גם פוד טראק עם פיצות בטאבון.

גם אוהבי האומנות והיצירה יזכו למענה. בהברזליה, יהיה ניתן לקבל הצצה לעולם קסום של אומנות עתיקת יומין, של חישול הברזל המלובן באש ובפחמים, כולל הדגמה של עבודת הנפח בשיתוף הקהל. בגלריה של שוש יקיימו סדנאות של עיסת נייר וברון ארט יקיימו סיורים "בעקבות הזכוכית" הכוללים המחשת תהליכי היצירה והצגת ניפוח זכוכית באמצעות מבער, שמגיע ללהבה בת 1500 מעלות!

כמובן שגם מקומה של התרבות יגיע. האמנית אירית דגמי מכוכב מיכאל, תעלה את המופע "אמא ובת לא לנסות בבית". במחלבת צאלה יתקיים המופע "בוזוקי גרוב", של הצמד  דיוניסוס תיאודורוס ואיציק צארום, עם מסיבת ריקודים יוונית, שמחה וקצבית. ובשער הנגב יופיע הזמר רן דנקר, במחיר מיוחד של 30 ₪ בלבד לכרטיס.

לילות יוני בצפון הנגב – 21 ביוני עד ה-1 ביולי, בימים רביעי עד שבת.

לפרטים מלאים: לחצו כאן

סיור עקרבים בבשור. צילום דורון פלג
Exit mobile version