Site icon IAS

תוכנית סיוע וחזרה לפעילות של ענף האטרקציות התיירותיות בישראל

ענף האטרקציות חיוני לישראל. צילום עוזי בכר

משבר הקורונה הביא בצו ממשלתי, להשבתתו המלאה של ענף האטרקציות התיירותיות בישראל. אלפיי אטרקציות, מאילת ועד החרמון שעד לאחרונה היוו מוקד משיכה ומנוע צמיחה לאזורים בהם הן פועלות, איבדו 100% מהכנסותיהן ועומדות כעת נטושות, ללא צפי לחזרה לפעילות.

לדברי הנהלת ההתאחדות: "מדובר בעסקים שאין להם כיום כל מקור הכנסה אחר שיאפשר תשלום הוצאות שוטפות כגון דמי שכירות, תשלומי ארנונה וכמובן עמידה בהחזר הלוואות שנלקחו לטובת פיתוח העסקים. בפתחה של עונת התיירות מצאו עצמם עשרות אלפי העובדים המועסקים בענף האטרקציות  בעל כורחם בבית, כשעתידם התעסוקתי אינו ידוע. מדובר בענף שחזרתו לפעילות היא לא רק צורך של המועסקים בו, אלא של רבים, בני כל הגילאים, שבעבורם האטרקציות מהוות הפוגה קצרה משגרת המשבר".

התאחדות האטרקציות שבאיגוד לשכות המסחר, כוללת בתוכה אתרי נופש וספורט, קייקים ורפטינג, רכבלים, מרחצאות, החלקה על קרח, גלישה וסקי, שחייה ודייג, גני חיות, באולינג, טרמפולינות, קירות טיפוס ומסלולי טיולים מאתגרים ועוד. לא מעט מעסקים אלה הינם עונתיים, כאשר עונת התיירות העיקרית נמצאת בימים אלו בפתח, לאחר חורף רווי הוצאות והשקעות.

ענף האטרקציות התיירותיות בישראל הושבת בעקבות הקורונה. Depositphotos

 

על מנת לאפשר חזרה לפעילות, גם אם מוגבלת, פנתה ההתאחדות לנציגי משרדי האוצר, התיירות והכלכלה והציגה בפניהם את המתווה שגיבשה המתמקד בשני נושאים עיקריים: מסגרת החזרה לפעילות הכולל מפרט על פי סוגי העסקים לצד פיצוי על הנזקים לטווח הקצר, מענקיי שיווק וסבסוד כשלבים לפני החזרה לשגרה שתוביל להתאוששות במהלך שנת  2021 . אלו עיקרי התוכנית שהוגשה:

על מנת לאפשר לאזרחי ישראל בילוי בטוח, מציעה ההתאחדות להחזיר את הפעילות במתכונת הכוללת בין השאר את הכללים הבאים:

Exit mobile version