Site icon IAS

תאגיד השכרת הרכב הרץ גלובל הולדינגס נכנס להליך צ'פטר 11

תאגיד הרץ גלובל הולדינגס נכנס להליך פשיטת רגל. Depositphotos

תאגיד הרץ גלובל הולדינגס (Hertz Global Holdings), הפועל משנת 1918 הגיש בקשה ביום שישי (22 במאי 2020) לצ'פטר 11 –  פרק 11 בחוק פשיטות רגל בארה"ב המתייחס להסדרת הליך פרוק לחברה שנקלעה לקשיים כספיים ופנתה לבית המשפט ובקשה את הפעלת ההליך, מה שמעניק לה הגנה מפני הנושים, תוך אפשרות לראורגניזציה באופן שתוכל להמשיך ולפעול.

בהודעת התאגיד נמסר כי "השפעת נגיף הקורונה על ענף הנסיעות הייתה פתאומית ודרמטית וגרמה לירידה פתאומית בהכנסות החברה ובהזמנות העתידיות ויש כעת אי ודאות מתי תהיה חזרה לפעילות רגילה מה שהצריך את ההכרזה".

הפסדי התאגיד מוערכים כעת בכ-19 מיליארד דולר (נכון ל-31 במרץ) והנזק שנגרם  הוא מהגדולים שידעה חברה בינלאומית בשל משבר הקורונה. כ-700 אלף הזמנות רכב בוטלו מאז תחילת המשבר. כל ענף השכרת הרכב נפגע קשות מאז תחילת המשבר ובמיוחד חברות כמו הרץ שאחוז ניכר מהכנסותיה מגיעות מהשכרת רכב בנמלי תעופה, שרשם צניחה של 94% בהשוואה לשנה המקבילה אשתקד.

חברות רבות בארה"ב עברו את הליך צ'פטר 11 , במיוחד חברות תעופה. חלקן שרדו ואף רשמו הצלחה וחלקן לא שרדו. בהרץ טוענים שההליך יעניק  מבנה פיננסי חזק יותר וימנף להצלחה בעתיד.

תאגיד הרכב הכולל את החברות:  Herz, Dollar, Thrifty ו- Firefly , ביצע כבר קיצוצים נרחבים עם פיטורי 12,000 עובדים בארה"ב ו-4000 נוספים מחוץ לגבולות המדינה בהשוואה ל-38,000 עובדים שעמדו לראשותו בתחילת השנה. מניית התאגיד ירדה ביום שישי ב-7.5% וב-82% מתחילת השנה.

התאגיד רשם אשתקד הכנסות של 9.8 מיליארד דולר והפסד של 58 מיליון דולר ובשלושת החודשים הראשונים של השנה הפסיד 356 מיליון דולר. בידי הרץ כרגע מיליארד דולר במזומן להמשך הפעילות השוטפת.

תאגיד הרץ גלובל הולדינגס הודיע במקביל שכל הזכייניות והחברות הבנות ברחבי העולם פועלות כרגיל, כמו גם כל תוכניות הנאמנות (Loyalty Programs).

Exit mobile version