Site icon IAS

שר החוץ אשכנזי: "ביקשתי לפתוח את גבולות קפריסין לישראלים"

לרנקה בקפריסין. צילום Depositphotoss

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם שר החוץ של קפריסין וצייץ בטוויטר: "זה עתה סיימתי פגישה מוצלחת עם שר החוץ של קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, בה השגנו התקדמות בסוגיות משמעותיות. ביקשתי לפתוח את גבולות קפריסין לישראלים, אני מקווה שההסכם הזה יהיה מוצלח בדיוק כמו שהיה ההסכם שלנו עם יוון ."

מסתמן ששר החוץ של קפריסין, ניקוס כריסטודולידיס, יקדם את בקשתו של שר החוץ גבי אשכנזי וידון על הנושא עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטיסיאדיס. התפתחות בנושא צפויה בקרוב נוכח העובדה שנתוני התחלואה בישראל רושמים ירידה בימים האחרונים. קפריסין היא מדינה ירוקה על פי אתר משרד הבריאות וישראלים שיחזרו ממנה לא יצטרכו להיכנס לבידוד של 14 יום.

שר החוץ אשכנזי הוסיף במפגש הטרילטרלי המסורתי בין יוון, קפריסין וישראל:

"חבריי שרי החוץ, ניקוס כריסטודולידיס – שר החוץ של קפריסין ושר החוץ היווני-ניקוס דנידיאס. משלחות משותפות, אורחים יקרים. אני שמח מאוד להיות פה היום ולהמשיך את המסורת של המפגשים הטרילטרליים בין יוון, קפריסין וישראל. מאז כניסתי לתפקיד שר החוץ של מדינת ישראל, ראיתי חשיבות רבה בהמשך המפגשים האלו, למרות משבר הקורונה שמכה בעולם כולו ומאתגר גם את המדינות שלנו.

הקשר הטרילטרלי בין המדינות, הינו קשר של מורשת ותרבות רב שנים המחבר בין העמים שלנו. השותפות בינינו מסייעת לשמירה על היציבות, לקידום השגשוג של השותפות והביטחון לאזור כולו. לכן אני משוכנע שהמפגשים האלו, ברמות שונות ימשיכו להתקיים ולחזק את הקשר ביננו. באמצעות דיפלומטיה פרו-אקטיבית משותפת ליוון, קפריסין וישראל, ומדינות נוספות באזור, נוכל לשתף מדינות אחרות בעלות השפעה ואינטרסים . משותפים ליצירת שינוי כלל אזורי שינוי שיביא לשגשוג ופריחה כלכלית, ליציבות ביטחונית ולשלום אמיתי ואמיץ בין מדינות.

מכובדיי המזרח התיכון עובר בחודשים האחרונים טלטלה חיובית. אחרי שנים רבות של מגעים דיפלומטיים שהיו לרוב חסויים מעיני הציבור, אנו עדים לפתיחת חלון הזדמנות של שלום בין ידידים מדינות ותרבויות. הסכמי אברהם וחתימת הסכמי השלום והנורמליזציה יצרו עם האמירויות, בחריין וסודן, מעגל חדש של שיתופי פעולה אסטרטגיים, מסחריים, תרבותיים ותיירותיים שייצרו יחד עתיד טוב יותר לילדינו. הסכמים אלו ישנו את פני המזרח התיכון ויובילו את עמינו לשגשוג כלכלי וליציבות ביטחונית.

הם מהווים הזדמנות היסטורית עבור מדינות נוספות לעלות על דרך השלום שסללנו יחד עם מנהיגי המדינות ואני בטוח שמנהיגים נוספים במזרח התיכון יצטרפו אלינו. אני קורא מכאן להנהגה הפלסטינית להבין את גודל ההזדמנות ולחזור בהקדם למשא ומתן ישיר וללא תנאים מוקדמים עם ישראל. זו ההזדמנות שלכם להוביל את העם שלכם אל עתיד טוב יותר של שלום ושגשוג. זוהי גם הזדמנות להודות לבני בריתנו האמריקאים על מאמציהם הבלתי פוסקים להשיג שלום במזרח התיכון.

האי קורפו ביוון, יעד פופולארי לתייר הישראלי. freepik

אי אפשר להמעיט בחשיבות היוזמה האמריקאית בהובלת המזרח התיכון כולו למציאות של שגשוג ויציבות במסגרת הסכמי אברהם. כשר החוץ של מדינת ישראל אני מאמין מאוד בחשיבות הדיפלומטיה, ובוודאי הדיפלומטיה המשולשת לקידום הביטחון, כמו גם החוסן הלאומי והאזורי של כל אחת מהמדינות.

אני מתכוון לפעול באופן אישי על מנת לקדם את השיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות לחיבור תשתיות אסטרטגיות כמו רשת החשמל, מסילות לשלום ומיזם האיסט-מד. יצירת מסגרות אזוריות, כמו למשל ה-EMGF בו שלושתנו חברים, בנושאי אנרגיה, טכנולוגיה, המאבק בקורונה ועוד, הם מרכיב מרכזי , אסטרטגי להבטחת שלום . לא רק שלנו, יציבות ושגשוג כלכלי אלא של שותפינו ושל האזור כולו. השותפויות והקואליציות הללו צריכות להתבסס על שוויון וכבוד הדדי ועל רגישות לצרכים של האחר.

ניקוס, אני מבקש להודות לחברי שר החוץ של יוון על ההזמנה להשתתף במפגש החשוב הזה לשיתופי הפעולה בין המדינות ואני מזמין אתכם, לביקור נוסף בישראל על מנת שנקדם יחד את השותפות, היציבות והשגשוג באזורנו."

Exit mobile version