Site icon IAS

שרת התחבורה דורשת פיצוי לחברות התעופה הישראליות

שרת התחבורה מיכאלי עם נציגי חברות התעופה הישראליות. צילום משרד התחבורה

מרב מיכאלי, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, נפגשה אתמול (ב') עם נציגי חברות התעופה הישראליות כדי לדון במצבם הקשה ובסיוע הדרוש להן.

בדף הפייסבוק שלה כתבה לאחר הפגישה:

"תארי לך שדגל ישראל יפסיק להגיע ולהיראות במדינות אחרות בעולם" , אמר לי אחד הטייסים שדיברתי איתם לאחרונה על פגיעת הקורונה בענף התעופה שלנו. זה אולי האגרוף בבטן הכי מוחשי למשמעות הקריסה המוחלטת של חברות התעופה הישראליות, וזה לפני שדיברנו על הנזק האסטרטגי – מי יחזיר אתכם הביתה בפעם הבאה שיהיה כאן מבצע ומלחמה ואף חברת תעופה זרה לא תסכים לטוס לכאן?

חברות התעופה הן הקשר שלנו לעולם, הציר שלנו והצינור האווירי שלנו. כמובן שחברות התעופה הישראליות פועלות לצד חברות זרות, אבל כשאלה מפסיקות לפעול, בגלל מצב ביטחוני או אירועים חריגים כאלה ואחרים, חברות התעופה הישראליות ממשיכות בכל הכח.

זאת גם הסיבה שאת הסיוע הכלכלי שהן חייבות לקבל אני דורשת בצורה חד משמעית. הצעד הראשון כבר נעשה, כאשר קיבלתי התחייבות מרה"מ שהנושא יקודם. עכשיו חובת ההוכחה היא על הממשלה – אני קוראת לרה"מ ולאוצר להתגייס במהרה כי אנחנו במצב חירום.

עם קריאה לציבור לא לטוס, חייב לבוא הפיצוי הראוי מהצד השני. כמו שכל הענפים האחרים פוצו, כך גם יש לפצות את חברות התעופה הישראליות, ועל אחת כמה וכמה כשברור כמה הן חשובות לכוחה של ישראל לתפקד כמדינה עצמאית במזרח התיכון.

נפגשתי אתמול עם ראשי חברות התעופה, שמעתי כמה קשה וגם מה הפתרונות, הם הגיעו עם ראש פתוח, עם נפש חפצה ובעיקר עם רצון משותף שנשמור על הבריאות של כולנו, אבל לא פחות חשוב, נשמור על הכלכלה שלנו ועל היכולת שלנו לעוף.

Exit mobile version