Site icon IAS

שרי התיירות של יוון וישראל נפגשו בכנס שנתי של ארגון התיירות הבינ"ל

שרי התיירות היווני והישראלית בכנס הבינלאומי באתונה. צילום באדיבות משרד התיירות

שרי התיירות של יוון וישראל נפגשו בכנס שנתי גדול של ארגון התיירות הבינ"ל, המתקיים באתונה, בהשתתפות מעל ל-20 שרי תיירות מרחבי העולם. בפגישה הושגו מספר בשורות חדשות לשיתופי פעולה תיירותיים בין שתי המדינות:

א. בדיקות pool לשבים מיוון לישראל: בעקבות פניית שר התיירות היווני, הארי תיאוהאריס, לשרת התיירות הישראלית, אורית פרקש הכהן, ביחס למחירי הבדיקות לישראלים השבים מיוון, הוציאה הוציאה השרה, בהסכמת שר הבריאות, הבהרה בכתב בשם ממשלת ישראל, לשר היווני, בו הובהר כי "ישראל תכיר בבדיקות פול מסוג pcr בחזרה מיוון לישראל". לפי הערכת השר היווני, מדובר במחצית מעלות בדיקה רגילה.

ב. שיווק חבילות נופש משותפות בינלאומיות לישראל וליוון: מדובר בשיתוף פעולה עליו דובר שנים בין המשרדים, אולם רק כעת יוצא לפועל. שני השרים סיכמו בכתב על ביצוע שיווק משותף ליוון וישראל ממדינות כגון: גרמניה, בריטניה, ארה"ב ועוד, כדי להעצים ולמשוך לכל מדינה תיירים ממדינות שבהן כל אחת חזקה. שר התיירות היווני בירך על כך שמדובר ביוזמה שדובר עליה שנים וסוף סוף מתרחשת. במסגרת ההבנות תקצנה ישראל ויוון סכום של החל מ-500 אלף יורו כל אחת לפרויקט.

אורית פרקש הכהן, שרת התיירות: "מודה לשר התיירות היווני על ההזמנה ועל הנושאים שקידמנו היום לטובת ענף התיירות של שתי המדינות. יחסי יוון – ישראל טובים מאי פעם ואנו מתרגמים אותם למעשים. בנוסף, אני רואה חשיבות רבה בהיענות ממשלת ישראל לבקשת ממשלת יוון בנושא ביצוע בדיקות 'פול' בכניסה לישראל. הדבר יחסוך משמעותית את עלות הבדיקה לשבים לארץ ואין מניעה להחיל כלל זה באופן מידי גם ליוצאים ממנה".

וגם שר התיירות האיטלקי: שרת התיירות פגשה גם את שר התיירות האיטלקי והשניים סיכמו – לראשונה מאז שנות ה-70 – על חידוש צוותי עבודה הדדיים בין המדינות והסכם שיתוף הפעולה בתחום התיירות בין המדינות.

בימים הקרובים תימשכנה הפגישות בין מעל ל-20 שרי תיירות ודיפלומטיים ברחבי העולם לבחינת שיתופי פעולה. ישראל תיוצג על ידי שרת התיירות, אורית פרקש הכהן בדיון בינלאומי, על עתיד התיירות ביום שאחרי הקורונה.

Exit mobile version