Site icon IAS

"שנת 2020, הגרועה בהיסטוריה של תעשיית התעופה"

תמונה שכיחה של נמל תעופה בשנת 2020. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) מסכם את שנת 2020 כגרועה בהיסטוריה של תעשיית התעופה, כאשר הביקוש לטיסות בינלאומיות צנח ב-75.6% בהשוואה ל-2019 , הקיבולת ( מושב פנוי לק"מ ASKs) ירד ב-68.1% וגורם העומס ירד ב-19.2 נקודות האחוז ל-62.8%.

הביקוש לטיסות פנימיות בשנת 2020 ירד ב-48.8% בהשוואה לשנת 2019, הקיבולת ירדה ב-35.7% ומקדם העומס צנח ב-17 נקודות האחוז ל-66.6%.

תנועת הנוסעים הכללית בדצמבר 2020 הייתה 69.7% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2019, אבל רשם שיפור ביחס לחודש נובמבר 70.4%. הקיבולת ירדה ב-56.7% וגורם העומס ירד ב-24.6 נקודות האחוז ל-57.5%.

ההזמנות לטיסות עתידיות שבוצעו בינואר 2021 ירדו ב-70% בהשוואה לשנה שעברה והפעילו לחץ נוסף על תזרים המזומנים של חברות התעופה, מה שעלול להשפיע על עיתוי ההתאוששות הצפויה.

תחזית ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א לשנה הקרובה עומד על שיפור של 50.4% בהשוואה ל-2020, שיגיע ל-50.6% מהרמות שנרשמו ב-2019. במידה ותהיה השפעה נוספת של מוטציות הקורונה השיפור בביקוש לטיסות יכול להיות מוגבל ל-13% בלבד ולהשאיר את הענף על 38% מהרמות בשנת 2019.

הטיסות הושפעו ממשבר הקורונה. freepik

“שנה שעברה הייתה קטסטרופה, אין דרך אחרת לתאר את זה. התאוששות מסוימת נרשמה בעונת הקיץ בחצי הכדור הצפוני שנבלמה בסתיו והמצב החמיר באופן דרמטי במהלך עונת החגים של סוף השנה, מכיוון שהוטלו מגבלות נסיעה חמורות יותר נוכח התפרצויות חדשות של מוטציות קורונה " אמר אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac), מנכ"ל IATA.

"האופטימיות שהגעתם והפצתם הראשונית של החיסונים יובילו לשיקום מהיר ומסודר בטיסות הבינלאומיות, התבדו נוכח התפרצויות חדשות ומוטציות חדשות של נגיף הקורונה. גבולות מדינות העולם נעולות יותר כיום מאשר כמעט בכל נקודה ב -12 החודשים האחרונים והנוסעים מתמודדים עם מגוון מביך של מגבלות נסיעה המשתנות במהירות ובלתי מתואמות בעולם. אנו קוראים לממשלות לעבוד עם התעשייה על מנת לפתח את הסטנדרטים לחיסון, בדיקה ותיקוף שיאפשרו לממשלות לבטוח בכך שהגבולות יכולים להיפתח מחדש והטיסות הבינלאומית תוכלנה להתחדש לאחר שינוטרל איום הנגיף.", הוסיף אלכסנדר דה ג'וניאק.

"כרטיס ה- IATA Travel Pass יעזור לתהליך זה על ידי מתן אפליקציה לנוסעים לניהול הנסיעות שלהם בצורה קלה ובטוחה בהתאם לדרישות הממשלות לבדיקת COVID-19 או למידע על חיסונים. בינתיים, תעשיית התעופה תדרוש המשך תמיכה כספית מצד הממשלות כדי לשרוד ", סיכם דה ג'וניאק.

Exit mobile version