Site icon IAS

שמורות הטבע בניאס, נחל עיון והגן הלאומי קיסריה, משכו שפע מטיילים

פלמינגו הגיעו לשמורת דור הבונים. צילום שרית פלאצי, רט"ג

למרות השבת הגשומה, יצאו כ- 30 אלף מטיילים, עם מטריה מעיל ומגפיים, אל שמורות הטבע והגנים הלאומיים. האתרים הבולטים היו: שמורת הטבע בניאס עם כ 1500 מבקרים, שמורת הטבע נחל עיון עם כ 1000 מבקרים, והגן הלאומי קיסריה עם כ 1100 מבקרים.

בנוסף, עשרות מטיילים הגיעו השבת לפעילות טבע זום אין בגן הלאומי מגדל צדק החולש על כל מישור החוף ודרום השרון, ותיעדו את הפריחה, הפריטים האדריכליים, המונומנטים ההיסטוריים ובריכות החורף.

מבקרים במנזר אותימיוס. צילום ערן קרוזל, רט"ג

השבת הגיעו מבקרים רבים גם למנזר אותימיוס, מהחשובים שבמרכזי נזירות מדבר יהודה בתקופה הביזנטית. דרך שרידיו המרשימים, המבקרים בו מתוודעים לדופק חיים של מנזר משוכלל, שהעניק לנזיריו אפשרות להתבודד ובה בשעה סיפק שירותים לעולי רגל בדרכם מירושלים ליריחו. מאגר המים הענקי שבמקום הוא מהגדולים שהתגלו בישראל. מוקדי העניין באתר הינם: מנזר מהתקופה הביזנטית ומאגר מים ענקי.

שרידי המנזר: במנזר השתמרו שרידי כנסיות וקריפטה, תאי נזירים, אכסנייה, חלקים מהמטבח, פסיפס ותעלות מים. אותימיוס נקבר בתא תת-קרקעי, תחת קפלה קטנה שנבנתה במרכז המתחם והשתמרה. בפתח קברו נמצא לוח אבן ובו שריד של משפך מתכת למזיגת שמן בפולחן עצמות הקדוש.

מאגר המים: מרשים ביותר הוא מאגר המים הענקי (גובהו כ-15 מ'). הוא סיפק את צורכי הנזירים והמתאכסנים באכסניית המנזר, ובמימיו השקו הנזירים גם בוסתן קטן.

Exit mobile version