Site icon IAS

"שהמדינה תגיד לנו לא רוצים אתכם, נסגור את העסק"

ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה. צילום עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

בהמשך לפגישתה של מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות טלי לאופר עם ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), נערך הבוקר דיון נוקב בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) בנושא המשבר העמוק של סוכני הנסיעות וחוסר המענה מצד הממשלה

קובי קרני, יו"ר ההתאחדות אמר בפתח הדיון בוועדה: "הענף שלנו נמצא חצי שנה ב – 0 הכנסות! 80% מבעלי משרדי הנסיעות לא קיבלו תגמול כי המתווה של הממשלה לא מתאים להם. הממשלה העניקה מתווה קטן למשרדים עם מחזור של עד 20 מליון ₪ והוא אינו מתאים לרוב המכריע של משרדי הנסיעות. שהמדינה תגיד לנו "לא רוצים אתכם", נדע לסגור את העסק. זכותנו לכל הפחות לקבל תשובה מהמדינה. אנחנו ללא רואים שום אופק, יש רק הצהרות, אין מתווה. אנחנו לא יכולים להחזיק את העסק בלי לדעת איפה אנחנו עומדים."

ח"כ מיקי לוי יוזם הדיון: "ענף התיירות הוא מנוע צמיחה חשוב ונראה שהפקרנו אותו. צריך לשמוע את משרד האוצר  שיגיד מה בכוונתו לעשות כדי שהענף הזה לא ייכחד."

ח"כ טלי פולסקוב (ליכוד) אמרה כי "קיים הבדל מהותי בין התיירות לשאר ענפי המשק  כיוון שהמדינה לא נותנת לאנשי הענף לעבוד ועל כן יש למצוא לענף התיירות פתרונות לתקופת המעבר."

ח"כ עודד פורר, ישראל ביתנו: "אפשר לצאת עם ספינה לים סוער אבל צריך לקבוע יעד. אין פה שום יעד, שום כיוון. אם אין עכשיו תיירות צריך להגיד לסוכני הנסיעות, למורי הדרך – "אנחנו נדאג שיהיה לכם אוכל במקרר!". אפשר לדבר גם על איך לייצר תיירות בתחומים מסוימים, כמו שעושות מדינות אחרות"

גם ח"כ בועז טופורובסקי  מסיעת יש עתיד תמך בעמדתם של סוכני הנסיעות וטען כי יש למצוא פתרון מיידי מעבר לכל מה שנאמר עד עכשיו.

ח"כ מירב מיכאלי אמרה כי "במידה והשמים לא ייפתחו הממשלה  תצטרך להכניס את היד עמוק לתוך הכיס. כרגע הם לא מבינים את זה. ענף התיירות הוא דוגמא קיצונית. כשביקרתי  באוהל המחאה של התאחדות משרדי הנסיעות אמרו לי שברגע שייפתחו השמים הם רוצים מיד לחזור לעבוד אבל קודם חייבים לדבר על המתווה. לכן פניתי אל משרדי הממשלה הרלוונטיים בבקשה להקים שולחן עגול ולדון בו יחד עם נציגי הענף על מתווה לפתיחת השמים.

התאחדות משרדי הנסיעות מודה מקרב לב ליו"ר וועדת הכלכלה ח"כ יעקב מרגי שנלחם למען הצלת הענף מול נציגי משרדי התיירות והאוצר שנכחו בדיון ודרש לקבל מהם תשובות ברורות: "לא מדובר בתחילת המשבר ואנחנו כבר לא בפעימה הראשונה. בשלב הזה ניתן היה לצפות לקבל פתרונות מהממשלה ולא לשמוע מצידם רק "טיעונים לעונש".

 

Exit mobile version