Site icon IAS

שגרירות ליטא בישראל חוגגת יום עצמאות ומקדמת תיירות ישראלית לליטא

מקהלת הבנות "לייפאייטס" מבית הספר לשירה במקהלת וילנה. צילום Adam Kremer - diplomacy

שגרירות ליטא בישראל, קיימה אירוע מרשים לכבוד יום העצמאות שלה, המצויין רשמית ב- 11 במרץ. לאירוע שהתקיים במוזיאון ת"א לאמנות, ב- 13.3.2019 הוזמנו שגרירים זרים, אישי ממשל ישראלים, נציגי ענף התיירות ורבים מאנשי ההתאחדות הישראלית של יוצאי ליטא בישראל. שגריר ליטא בישראל, אדמינס בגדונס (Edminas Bagdonas) ושר התקשורת הישראלי, איוב קרא, בירכו את באי האירוע, ומקהלת הבנות "לייפאייטס" (Liepaitės) מבית הספר לשירה במקהלת וילנה, הופיעה בקונצרט ייחודי ומהנה.

ליטא היא מדינה ידידותית לישראל והשגרירות שלה בישראל הוקמה לאחר הכרזת עצמאותה, בראשית שנות ה-90. שגרירות ליטא בישראל פועלת לאיתור אינטרסים משותפים, חילופי תרבות וקידום האינטרסים הכלכליים המשותפים בין המדינות. הקשר ההדוק בין ליטא לבין הקהילה היהודית המפוארת שנגדעה בה בזמן השואה, מניע את השגרירות לשימת דגש מיוחד לטיפוח קשרי תרבות, דעת וידע בנושא.

שגריר ליטא בישראל, אדמינס בגדונס, מברך ביום העצמאות של ליטא. צילום: Adam Kremer – diplomacy

תפקיד מרכזי בפעילותה של השגרירות בשנים האחרונות, הוא טיפול בבקשותיהם של ישראלים אשר הינם צאצאים ליהודים ליטאים אשר עזבו את המדינה בעבר, להנפקת דרכון ותעודת התאזרחות. כמו כן, בשנים האחרונות נעשית פעילות להגברת התיירות מישראל לליטא, ולאחרונה התארחה בשגרירות ליטא בישראל, משלחת של נציגי ענף התיירות מליטא, שייצגו אתרי נופש ובתי מלון, ונפגשו עם תיירנים ואנשי תקשורת ישראלים.

רפובליקת ליטא שוכנת בצפון אירופה וגובלת בלטביה, בלארוס, פולין ורוסיה (קלינינגרד). היא ידועה כאחת המדינות הבלטיות, יחד עם אסטוניה ולטביה. ליטא היא המדינה הבלטית הראשונה מבין מדינות ברית המועצות לשעבר, שהפכה למדינה עצמאית ב-11 במרץ 1990 (שנה לפני התפרקות ברית המועצות). בשנת 2004 הצטרפה ליטא לברית נאט"ו ולאיחוד האירופי.

Exit mobile version