מועצת הרשות אישרה פה אחד את התוכנית לצמצום הקיפי החוב לזמן קצר שנטלה הרשות וזאת לאחר אישור הממשלה. הרשות תפעל לגיוס אג"ח במטרה להמיר את החוב לטווח קצר בחוב לטווח ארוך לטובת תכנון יעיל והרחבת פיתוח התשתיות התעופתיות, ביניהן: תכנון הרחבת טרמינל 3 ובניית הזרוע החמישית, תכנון הקמת יחידת בקרת תעופה מרכזית בנתב"ג, תכנון חוות מכלי דלק נוספת בנתב"ג, הקמת רחבות חנייה למטוסים ועוד.
יו"ר המועצה האלוף במיל יצחק ג'רי גרשון ברך על החלטת הממשלה ואמר: " החלטת הממשלה, הנה החלטה חשובה המאפשרת לרשות שדות התעופה לעבור לתנופת פיתוח, הרשות תצמצם את היקף החוב לזמן קצר שנטלנו בזמן משבר הקורונה ויאפשר לנו לבנות ולהרחיב את התשתיות התעופתיות החיוניות לטובת הציבור".
כאמור, הממשלה אישרה לרשות שדות התעופה לגייס חוב לטווח ארוך באמצעות הנפקת אג"ח ברצף המוסדי. בשנת 2021 הצפי לגרעון היה כ-1.5 מיליארד ₪. אולם הרשות סיימה את שנת 2021 בגרעון של כ-750 מיליון ₪ בלבד. הנהלת הרשות, המועצה וועדי העובדים פעלו יחדיו ונקטו צעדים שפגעו בהסכמי עבודה ובתנאים של העובדים כל זה תוך גילוי אחריות והסכמות של ועדי העובדים. עד כה ניצלה רש"ת מסגרות אשראי בהיקף של כמיליארד ₪ ובכוונתה להמיר את החוב לזמן קצר בחוב לטווח ארוך.
תחזית תנועת הנוסעים ל 2022 צופה כי בנתב"ג יעברו בין 16 ל-18 מיליון נוסעים, ובשנת 2023 יעלה צפי תנועת הנוסעים לכעשרים מיליון נוסעים בשנה. בשנת 2024 צפויה תנועת הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון להגיע לנתוני שנת השיא של כל הזמנים עם היקף של 2024 מיליון נוסעים. במטרה לתת מענה לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים תצא רש"ת לתכנון התשתיות התעופתיות החיוניות לגידול הצפויי.
החל בחודש מארס 2020 עקב משבר מגפת הקורונה הוחלו הגבלות על הפעילות התעופתית הבינלאומית והיקף תנועת הנוסעים ירד באופן משמעותי . כמו כן חלה ירידה חדה בהכנסות הרשות.
מאז פרוץ המשבר ונוכח היקפי תנועת הנוסעים הנמוכה נקטה רש"ת בצעדים לצמצום בהוצאותיה , מאות עובדים יצאו לפרישה מוקדמת, וכן הקפיאה תכניות פיתוח בהיקף של כ 4 מיליארד ₪, תוך שהיא דאגה להבטיח המשך פתיחת הגבולות ותנועת הנוסעים והגעת מטענים. כמו כן המשכו השקעות מחויבות לטובת בטחון ובטיחות. משבר הקורונה חייב את רש"ת לצאת לגיוס מקורות כספיים לטובת מימון הפעילות השוטפת לצד המשך פיתוח מתחייב.
בשל משבר הקורונה וכצעד מידי מתחייב אישרה הממשלה ביום ה 8.11.20 לרש"ת לפעול לקבלת מסגרות אשראי בהיקף של 2 מיליארד ₪ למימון הפעילות, וביום 27.1.2022 תקנה הממשלה את החלטתה ואישרה לרש"ת להגדיל את היקף מסגרות האשראי להיקף של 2.5 מיליארד ₪ במצטבר.
הרשות נכנסה למשבר הקורונה עם יתרת מזומנים בהיקף ניכר אך נוכח העצירה המוחלטת של הפעילות בנתב"ג לתקופות ארוכות במהלך משבר הקורונה התרוקנה קופתה לחלוטין, ומאז מממנת הרשות את הגירעון המצטבר באמצעות מסגרות אשראי שהועמדו לה ע"י בנקים. רש"ת כיום בגירעון של כמיליארד ₪.