Site icon IAS

ריינאייר מתכננת לחדש טיסותיה לפולין, אבל לא ממהרת להחזיר כספים

מטוס ריינאייר.צילום Ryanair

חברות התעופה מודיעות על כוונתן להחזיר טיסות אך מנגד סקרים מגלים כי לא כולן מחזירות כספים לקהל לקוחותיהן בעקבות טיסות שבוטלו. ריינאייר היא אחת מהן. לפני כשבועיים דיווחנו  כי חברת הלאו קוסט הגדולה באירופה הודיעה על כוונתה להפעיל כ-40% מלוח הטיסות כבר ב-1 ביולי 2020 בכפוף לכך שההגבלות הממשלתיות על הטיסות בתחום האיחוד האירופי יוסרו.

היום (ו') נודע כי החל מ-4 ליולי תחדש ריינאייר את הטיסות לתל אביב מורשה, קטוביץ' וקרקוב- בתדירות של 2 טיסות שבועיות וטיסה שבועית אחת מפוזנן.

מסקר שערך מגזין הצרכנות הבריטי Which?, בקרב 2800 נוסעים שטיסותיהם בוטלו בחודש מרץ, עולה שלמעלה מ-8 נוסעים מכל 10 בחברת ריינאייר עדיין ממתינים לכספם ורק 5% מנוסעי החברה קיבלו את כספם בזמן על פי חוק. החוק קובע כי על חברת התעופה להשיב את הכסף תוך 7 ימים מביטול הטיסה. לעומת ריינאייר, כ-39% מלקוחות בריטיש איירווייס ו-29% מלקוחות Jet2 קיבלו החזרים בזמן.

עוד עולה מהסקר כי ריינאייר הקשתה על הלקוחות לתבוע החזרים על ידי הצגת מספר מכשולים: בתחילה היא הפנתה את הלקוחות לטופסי החזר מקוונים שלא פעלו, שלחה שוברים ללקוחות במייל שלא הגיעו ליעדם, שינתה שוב ושוב את זמן ההחזרים ולבסוף הודיעה כי הלקוחות יצטרכו להמתין לסיום משבר נגיף הקורונה כדי לקבל חזרה את כספם. ריינאייר מצדה טענה כי לא יכלה לעמוד במספר הפניות הרב שקיבלה.

Exit mobile version