Site icon IAS

ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס מבקר בישראל

יוון: האי סנטוריני הקסום, צילום Depositphotos

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ג') עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס במסגרת המפגש הבין ממשלתי הרביעי בין ישראל ויוון (G2G) שנערך במלון וולדורף אסטוריה בירושלים.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה: " אני שמח מאוד לראותך. זה משקף את מאבקנו המוצלח נגד הקורונה ואת היחסים הנפלאים בינינו ." קיריאקוס מיצוטקיס: " זה תמיד תענוג לבוא לישראל, וזה ביקורי הראשון בחו"ל מאז פרוץ הקורונה."

לאחר הפגישה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה משותפת עם ראש ממשלת יוון: " אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של ה-1 באוגוסט לפתיחת השמים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת זהו תאריך היעד לפתיחת השמים. זו בשורה חשובה מאוד."

בתום הפגישה חתמו השניים על שלושה מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, החקלאות והתיירות.

במקביל שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם עמיתו שר החוץ של יוון ניקוס דאנדיאס. בפגישה דנו השניים בשדרוג יחסי ישראל יוון ובחידוש קשרי התעופה בין המדינות, ובנושאים בילטראליים נוספים. כמו כן שוחחו השניים בשתופי פעולה בתחומי הסחר, חדשנות והאנרגיה.

השניים חתמו על הצהרת כוונות לקידום שת"פ בתחומי הסייבר, האנרגיה, החקלאות והתיירות. השר אשכנזי הודה לעמיתו והוסיף כי בכוונתו להמשיך ולפעול על מנת לחזק את השותפות האמיצה בין המדינות.

 

Exit mobile version