Site icon IAS

ראש העיר אילת: "אינטרס מובהק של המדינה להפעיל אי ירוק באילת"

אילת, עיר הנופש הדרומית האהובה על הישראלים צילום Depositphotos

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת שלח אתמול (ד' ה-22 בספטמבר) מכתב לשר הבריאות, ח"כ ניצן הורוביץ ולשר התיירות, ח"כ יואל רזבוזוב בעניין הגבלת היוצאים לסיני לאור כמות המאומתים שחוזרים משם והדרישה להפעלת אי ירוק באילת.

הרקע, קבלת ההחלטה בממשלה לפתוח את מעבר הגבול לטאבה באופן מלא ורגיל, שבעקבותיו צפויים לצאת לסיני עשרות אלפי ישראלים (מעל ל-20,000 ישראלים על פי מידע מרשות האוכלוסין בתקופת החגים). "בימים כתיקונם אין לנו כמובן כל התנגדות לכך ואנחנו אף נערכים במיוחד ומציעים ליוצאים לסיני חניונים ובעבר אף הפעלנו עבורם שאטלים.", נכתב במכתב.

ראש העיר מדגיש כי בימים אלו, שאינם רגילים עם תחלואה גבוהה במיוחד באילת המוגדרת כתומה, צפויים להיכנס לאילת כ-20 -30 מאומתים , על פי נתוני משרד הבריאות כי 1.54% מהשבים ממצרים מאומתים, מהלך שיסכן את תושבי אילת ותייריה ולהביא בסבירות גבוהה לעלייה נוספת בתחלואה בעיר. ולכן, אלי לנקרי דורש  להגביל את היציאה לסיני ולקבוע נוהל שיבטיח שהמאומתים הנכנסים לא יסכנו את העיר.

ראש העיר מציין במכתבו כי בנוסף, כל יום נכנסים עשרות מאומתי קורונה הבאים לנפוש בעיר, ללא ידיעתם ומגלים זאת רק כאשר הם מבצעים את הבדיקות המהירות  לטובת התו הירוק. על פי נתוני הבדיקות מדובר ב-2-3% מהמבקרים בעיר. "כך הופכת אילת למדגרת קורונה המסכנת את תושביה ואף מייצאת אותה לתוך ערי ישראל האחרות. כל זאת כאשר יש פתרון פשוט שקוראים לו "אי ירוק".

אלי לנקרי מוסיף ומציין כי אילת צפויה לארח בחודשים נובמבר ודצמבר אירועים בינלאומיים גדולים שאושרו על ידי המדינה וללא הפעלת האי הירוק, קיימת סכנה לקיומם של האירועים. "אילת יכולה להיות שער בטוח לתיירות נכנסת מחו"ל מבלי לסכן איש ומבלי לחשוש מכניסת תחלואה אליה אם תפעל כאי ירוק", מסכם, אלי לנקרי, ראש העיר של אילת.

Exit mobile version