Site icon IAS

ראס אל ח'ימה באמירויות, היעד התיירותי החדש והנחשק לישראלים

דב קלמן מעביר המצגת על ראס אל ח'ימה, משמאלו שרון תובל. צילום באדיבות טרנובה

מה תעדיפו בחופשה או בטיול הקרוב שלכם? ים או מדבר, מישור או הר, מלון מפנק או אוהל בדואי, מודרני או היסטורי? נוצץ או אותנטי? ואם אומר לכם שאפשר גם וגם… וגם? התשובה היא לנסוע לראס אל ח'ימה -Ras Al Khaimah או בקיצור RAK, שהיא הנסיכות הצפונית באמירויות. אם אינכם יודעים במה מדובר, אינני מופתעת, מפני שגם אני התוודעתי אליה רק לאחרונה, עת הושקה הנציגות של לישכת התיירות שלה בישראל, המיוצגת ע"י חב' TERRANOVA, חברת שיווק ישראלית, הממוקמת בתל אביב, המתמחה בקידום יעדים גלובליים ומותגים הקשורים לתיירות, בבעלותו ובראשותו של דב קלמן.

למפגש החגיגי של השקת לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה, אותה מנהלת שאנון מרוז מטרנובה, שהתקיים במלון סטאי ביפו, הוזמנו בכירי התיירנים בארץ, לפרזנטציה על הנסיכות המסקרנת ולהיכרות וירטואלית (בזום) עם אלקה וינטר, סגנית נשיא ארגון התיירות של RAK. וינטר ברכה את הנוכחים, הכריזה בגאווה על פתיחת נציגות תיירות רישמית ראשונה של האמירות, דווקא בישראל, הבטיחה לישראלים שיגיעו לראס אל ח'ימה שפע אטרקציות לבילוי טיול והנאה, וציינה שבנסיכות הצפונית ממתינים לתייר הישראלי בשמחה ובהתרגשות.

דב קלמן משוחח עם אלקה וינטר, סגנית נשיא ארגון התיירות של RAK. צילום שוש להב

דב קלמן חושף את סיסמת הקמפיין התיירותי "רק RAK" והעביר לנוכחים מצגת מקיפה, מעמיקה ומעוררת חשק, לארוז מזוודה ולצאת ליעד החדש והמפתה הזה. אז מה גילינו על "ראש האוהל" – התרגום לעברית של שם האמירות הגבוהה ביותר באיחוד?

ראס אל ח'ימה היא האמירות הצפונית ביותר באיחוד, שוכנת בחלקו הצפוני של חצי האי ערב, גובלת בעומאן ונמתחת לאורך החוף הצפוני המפרץ הפרסי. המרחק ממרכז דובאי כ-120 ק"מ וכשעה וחצי נסיעה, ומשדה התעופה של דובאי רק כשעה נסיעה. שטחה כ-2,486 קמ"ר (הרביעית בשטחה באמירויות) שאותה מנהיג השייח' סעוד בִּן-סאקר בִּן-מוחמד אל-קאסימי. שמה של בירת האמירות זהה לשם האמירות, ואוכלוסייתה מונה מעט מעל 400 אלף תושבים, מהם כ-30% אזרחים. בעיר הבירה נמצא שדה תעופה בינלאומי, אך בינתיים אין מישראל טיסה ישירה לשם.

אירוע ההשקה לפתיחת לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה בישראל. צילום שוש להב

אם אתם מחפשים את החוויה של המדבר ואת האותנטיות הערבית, ואין לכם עניין באורות המסנוורים של דובאי ואבו דאבי, ראס אל ח'ימה יכולה להציע אירוח מגוון ברמה גבוהה ובמחירים נמוכים (יחסית לאחיותיה הגדולות). כאן תוכלו לחוות את המדבר בטיולי ג'יפים וספארי. בתחומי אמירות ראס אל ח'ימה נמצא ההר הגבוה ביותר באיחוד האמירויות, Jebel Jais שגובהו קרוב ל- 2000 מטר מעל פני הים ושם, מלבד מסלולי הליכה במדבר ההררי, תוכלו להינות מאטרקציה ייחודית ומלאת אדרנלין והיא האומגה הארוכה בעולם, כשלעוף כמו ציפור מעל המדבריות וההרים היא תחושה מרגשת ובלתי נשכחת. להשלמת החוויה תוכלו ללון ברזורט מדברי מפנק ויוצא דופן, שילוב של ספארי מדבר ולינה אקסקלוסיבית.

קולינריה אמירתית איכותית (מתוך המצגת). צילום שוש להב

האמירות מאופיינת בחופים מרהיבים, רחובות ססגוניים בערים ובכפרים, נאות מדבר שמשיים ואתרים היסטוריים ופרה-היסטוריים, על קו החוף ניתן למצוא מגוון מלונות פאר וטיילות מרהיבות. במרכז העיר תמצאו את המוזיאון הלאומי של ראס אל ח'ימה, המציג את הפולקלור המקומי ואת ההיסטוריה של האמירות. בפאתי העיר ניצב גם מבצר Dhaya Fort, מבנה אותנטי מן המאה ש-16, המהווה נקודת תצפית טובה על העיר והסביבה. הרחובות של בירת הנסיכות שומרים על האותנטיות הערבית, ומזמינים את התיירים להתהלך בהם, ליהנות מהקולינריה האמירתית האיכותית במסעדות ובבתי הקפה המקומיים, כמו גם מהפסטיבלים והמופעים המתקיימים בה לאורך השנה.

מידע רב תוכלו למצוא באתר האינטרנט של RAK שתורגם לעברית, ואף נפתח דף פייסבוק בעברית לגלות את ראס אל ח׳ימה.

Exit mobile version