Site icon IAS

קתאי פסיפיק תומכת בפיתוח דלק תעופה בר-קיימא

מעמד חתימת מזכר ההבנות בין קתאי פסיפיק ו- SPIC . צילום יח"צ

חברת התעופה קתאי פסיפיק חברה לתאגיד (SPIC) State Power Investment Corporation כדי להניע את המשך פיתוח שרשרת האספקה ​​של דלק תעופה בר-קיימא (SAF) בסין. SPIC היא אחת מחברות האנרגיה הסיניות הגדולות שנמצאות בבעלות המדינה והחברה בעלת הקיבולת הגדולה בעולם בהתקנת אנרגיה סולארית.

SPIC וקתאי פסיפיק חתמו לאחרונה על מזכר הבנות (MoU) המכסה ארבעה מפעלי ייצור של SAF שיוקמו על ידי SPIC. מזכר ההבנות נחתם במטה חברת קתאי פסיפיק שבהונג קונג, על ידי SPIC International Finance (HK) Co Ltd , היו"ר יין גאופינג (יושב, מימין) והמנכ"ל לענייני תאגיד של קתאי פסיפיק, אנדי וונג (יושב, משמאל) – בנוכחות יו"ר הדירקטוריון של SPIC – קיאן ז'ימין (עומד, שני מימין) וסגן הנשיא צ'ן הייבין (עומד, ראשון מימין), מנכ"ל קבוצת קתאי פסיפיק, רונלד לאם (עומד, שני משמאל), וסמנכ"ל התפעול ואספקת השירותים – אלכס מק'גוון (עומד, ראשון משמאל).

יו"ר הדירקטוריון של SPIC, קיאן ז'ימין, אמר: "החתימה על הסכם שיתוף הפעולה שלנו היא אבן דרך חשובה בשאיפות לפיתוח הקיימות של SPIC, ותרומה משמעותית של מיזם סיני לתמיכה בפיתוח הקיימות במגזר התעופה העולמי. אנו מקווים ששני הצדדים יוכלו להתבסס על שיתוף הפעולה עבור הליכי ההסמכה והרכישה של SAF כדי להמשיך לשתף פעולה בתחומים הנוגעים לשרשרת האספקה בתעשייה, פיתוח פרויקטים והבטחת התמיכה הממשלתית הדרושה לשם כך."

מנכ"ל קבוצת קתאי פסיפיק, רונלד לאם, אמר: "אנו נרגשים מאוד לשתף פעולה עם SPIC כדי לתמוך ולהאיץ את הפיתוח של תעשיית SAF בסין. קתאי פסיפיק הציבה לעצמה יעד להשתמש ב-SAF עבור 10% מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030 – יעד שמהווה רכיב מרכזי לקראת השגת יעד החברה להגיע לאפס פליטות פחמן נטו עד 2050. שיתוף פעולה זה מפגיש את היתרונות המשלימים של החוזקות של SPIC בתחום האנרגיה הנקייה עם המומחיות של קתאי פסיפיק, כמשתמש קצה של SAF. אנו מקווים ששותפות זו תמלא תפקיד חשוב בהפחתת טביעת הרגל הפחמנית של תעשיית התעופה.

"על פי מזכר ההבנות שנחתם, קתאי פסיפיק תביא את ניסיונה הבינלאומי, ותעניק משוב על תהליך הסמכת ה-SAF, שרשרת הערך והידע הכולל בשוק, כדי להקל על SPIC בהקמתם המוצלחת של ארבעה מפעלי SAF בסין.

"בנייה וחיזוק שרשרת האספקה ​​של SAF היא מטרה שאפתנית ודורשת עבודה משותפת נרחבת עם בעלי עניין מרובים כדי להשיגה. אנו רוצים להעביר מסר ברור ש-SAF עומד להיות המנוף החשוב ביותר להשגת אפס פליטות פחמן נטו בתעשיית התעופה, ושיהיה עבורו ביקוש ברור ויציב מצד חברות התעופה".

ארבעת מפעלים לייצור SAF צפויים להיות מופעלים בין 2024 ל-2026, ולכל אחד מהם יוכל לייצר 50,000 עד 100,000 טון SAF בשנה. המפעלים ישתמשו במסלול דומה ל – Power-to-Liquids" (PtL)" לייצור SAF, תוך המרת חשמל מתחדש לדלקים נוזליים.

קתאי פסיפיק מחויבת להיותה חלוצת המהלך בקרב תעשיית התעופה לעבר שימוש משמעותי יותר ב-SAF, במיוחד באסיה. בשנת 2014, הייתה קתאי פסיפיק חברת התעופה הראשונה שהשקיעה ב-Fulcrum BioEnergy, והתחייבה לרכוש ממנה 1.1 מיליון טון של SAF במשך 10 שנים, כמות שמכסה כ-2% מדרישות הדלק השנתיות שלה לפני COVID-19.

חברת התעופה השיקה גם את תוכנית Corporate Cathay Pacific SAF – התוכנית הגדולה הראשונה מסוגה באסיה – בשנת 2022. התוכנית מספקת ללקוחות ארגוניים את ההזדמנות להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם בשל נסיעות עסקיות או הובלה אווירית על ידי תרומה לשימוש ב-SAF. התוכנית הושקה ונכנסה לשימוש בנמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג לראשונה כחלק מהתוכנית. קתאי פסיפיק מתכננת להרחיב את התוכנית ב-2023, ללקוחות וארגוניים נוספים.

Exit mobile version