אם עד לפני שנה וחצי קו הטיסות תל אביב-הונג קונג היה נחלתה הבלעדית של חברת התעופה אל על , מאז נכנסה המתחרה, קתאי פסיפיק, אחת מחמש חברות התעופה הטובות בעולם עם בשורה חדשה לנוסע הישראלי. מטוסים חדישים מסוג איירבוס A350-900, שירות ברמה אסיאתית ובמחיר זול יותר. פרמטרים שלא השאירו שום ספק בבחירת חברת התעופה המועדפת להונג קונג ומעבר, גם ליעדים נוספים במזרח.
עם כניסתה לישראל, הפעילה חברת התעופה הלאומית של הונג קונג 4 טיסות שבועיות לישראל, עברה ל-5 ו-6 טיסות שבועיות וכעת בתקופת חגי תשרי הבאים תעבור לטיסה יומית. גידול מרשים ולא מפתיע. ועדיין מי עומד מאחורי סוד ההצלחה?
ג'ונתן ביילי – מנהל החברה בישראל כשלצדו צוות צעיר ודינמי
ג'ונתן ביילי או ג'וני, כפי שנהוג לכנותו, בריטי בן 29, החל לעבוד בחברת התעופה קתאי פסיפיק רק לפני 6 שנים וחצי במגוון תפקידים שכללו גם עוזר מנכ"ל החברה בהונג קונג, מנהל חברת התעופה בווייטנאם, בקטאר ומינואר 2017 הוא מכהן בישראל. לצדו עומד בארץ כוח עזר צעיר ותוסס שהצטרף לפגישתנו.
איך מתחרים עם אל על בקו להונג קונג?
"כשנכנסנו לשוק הישראלי, מחיר כרטיס טיסה להונג קונג עמד על 1,500 דולר וכעת המחירים ירדו לכ-900 דולר. עשינו מהפכה במחירי הטיסות להונג קונג ומעבר גם ליעדים נוספים במזרח הרחוק", מסביר ג'ונתן.
"כמובן לא מדובר רק במחירים טובים אלא במוצר מנצח, במטוס איירבוס A350-900 שיוחלף בקרוב למטוס החדיש בעולם – איירבוס A350-1000 לפרק זמן של חגי תשרי", מוסיף מנהל חברת התעופה בישראל.
קוראי המגזין האמריקני Travel + Leisure קבע על פי סקר שכלל מיליוני קוראים: “קתאי פסיפיק בין חמש חברות התעופה הטובות בעולם”. ואכן, היא חברת התעופה היחידה בישראל בדרוג 5 כוכבים על פי אתר התיירות Skytrax, נבחרה 4 פעמים כחברת התעופה הטובה בעולם וחווית טיסה ושירות אליו הורגלו הנוסעים הישראלים במהרה.
במטוסי האיירבוס החדישים, מערכות בידור מתקדמות לצד חיבור ל- WIFI, מסכים אישיים HD, לחות אופטימלית במהלך הטיסה להפחתת הרגשת היובש, ארוחות מגוונות, חלונות פנורמיים ותאורת לד משתנה בהתאם למצב הטיסה בכל המחלקות הפועלות בקו לתל אביב: תיירים, פרימיום אקונומי ועסקים.
המטוס החדיש איירבוס A350-1000 יהיה היחיד הפועל בקו לישראל וקתאי תהיה השנייה בעולם שבבעלותה מטוס מסוג זה. שני המטוסים החדישים יצטרפו לצי החברה כבר בחודש יולי, אבל נדרש זמן להכשרת הצוותים, קודם בטיסות אזוריות, כנראה לסינגפור, לפני שיכנסו לקווי התעופה ארוכי הטווח – וושינגטון ותל אביב, בספטמבר ואוקטובר בהתאמה.
המטוס החדש יאפשר להטיס כ-314 נוסעים, כ-34 מושבים נוספים בקו להונג קונג בהשוואה למטוס האירבוס A350-900. הגשת הארוחות במחלקת העסקים תהיה דומה למסעדה, א לה קארט ומושבי מחלקת העסקים ממוקמים בקונפיגורציה של 1-2-1 מופרדים לחלוטין וכולם פונים למעבר.
כמה ישראלים הטסתם בקו להונג קונג בשנה האחרונה ?
ג'ונתן ביילי מעריך שמדובר בכ-30 אלף נוסעים עם גידול של כ-65% בפעילות החברה בישראל. מרבית הנוסעים הישראלים הם אנשי עסקים, כאשר מטרת החברה להטביע את חותמם גם בקרב נוסעי הפנאי למזרח בכלל ולהונג קונג בפרט. "להונג קונג יש הרבה מה להציע מעבר לעסקים. בהונג קונג אטרקציות תיירותיות, מסעדות וקניות", ציין ג'ונתן.
קתאי פסיפיק מפעילה טיסות המשך ל-200 יעדים (יפן, אוסטרליה, סין, ארה"ב, אירופה ויעדי האוקיינוס השקט) מנמל הבית בהונג קונג הנחשב לאחד מהטובים והמתקדמים בעולם. בנוסף, קתאי דרגון, חברת הבת של קתאי טסה ל-53 יעדים ברחבי אסיה מהם 23 בתוך סין.
דבאו סיטי שבפיליפינים ומדן שבאינדונזיה הם יעדי חברת התעופה קתאי פסיפיק מהונג קונג, שיושקו בחודש אוקטובר כפי שפורסם באתר IAS, בנוסף לנאנינג, ג'נאן, בריסל, דבלין, וושינגטון, קופנהגן וקייפטאון.
האם החברה מעסיקה דיילים או טייסים ישראלים ?
טל בשן ומיקי כץ, טייסים, נציגינו הישראלים בחברת התעופה הלאומית של הונג קונג. אחד במטוסי בואינג והשני במטוסי איירבוס. בקשר לדיילים מתבדח ג'וני ומסביר, ברגע שנמצא ישראלים דוברי קנטונזית נוכל לחשוב לצרפם לצוותי האוויר בקו להונג קונג.