Site icon IAS

קשרי תעופה השלימה רכישת 50.1% ממניות פגסוס

קשרי תעופה השלימה את רכישת חברת פגסוס. צילום Depositphotos

קשרי תעופה. גידול בהפסדים במחצית הראשונה של השנה. צילום Depositphotos

קשרי תעופה השלימה אתמול את רכישת 50.1% ממניות פגסוס, לאחר שהתקיימו התנאים המתלים. רכישה זו התבצעה בהמשך להשלמת הרכישה של 100% ממניות חברת הבת סנורמה, ב-7 ביוני השנה (כפי שפורסם לראשונה באתר IAS). כך נמסר בהודעת החברה לבורסה.

עוד נמסר, כי בעניין התמורה למניות האופציה סיכמו הצדדים בתחילת החודש, כי לא תהיה מגבלה על כמות המניות אותן תוכל קשרי תעופה להנפיק, כתמורה לשווי המניות הממומשות.

לצורך רכישת מניות פגסוס וסנורמה התקשרה קשרי תעופה עם תאגידים בנקאיים, אשר העמידו בעבר מסגרות אשראי לחברה ואשר להם שיעבוד שוטף על נכסי קשרי תעופה, בהסכמים להעמדת אשראי לזמן ארוך לחברה בסך כולל של כ-9.5 מיליון דולר לתקופה של בין 4 – 6 שנים, שיפרעו בתשלומים רבעוניים שווים של קרן וריבית וכן תשלום יתרת תמורת הרכישה מתוך המסגרות הקיימות לזמן קצר מהבנקים. שיעור הריבית הממוצעת על האשראים האלה הוא 5.45%.

להבטחת התחייבויות החברה להלוואות האלה שעבדה קשרי תעופה לטובת התאגידים הבנקאיים את החזקותיה בסנורמה ובפגסוס. בנוסף העניקה קשרי תעופה לתאגידים הבנקאיים שיעבוד שוטף על נכסיה, כאשר החברה חתמה על ערבות להבטחת חובותיה של סנורמה.

הכנסות החברה בתום הרבעון הראשון של השנה היו 21.759 מיליון דולר. עלות המכירות והשירותים ברבעון הייתה 19.107 מיליון דולר. כתוצאה מכך הרווח הגולמי של החברה היה 2.652 מיליון דולר. הוצאות מכירה היו 3.098 מיליון דולר והוצאות הנהלה וכלליות היו 1.572 מיליון דולר. כך שבתום הרבעון הראשון הפסידה קשרי תעופה 2.131 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 1.707 בתקופה המקבילה ב-2017. את שנת 2017 סיימה החברה בהפסד של 469 אלף דולר.

אורי שנבל- מנכ"ל סנורמה.

אודות סנורמה

חברת סנורמה שירותי תיירות הוקמה בשנת 1981 כחברה סיטונאית המייצגת למעלה מ-15 שנה תאגידי שייט אמריקאים ובהם רויאל קריביאן. ההתמחות של החברה היא במתן שירותי הפלגות נופש ושייט על ידי מערכות און ליין. החברה עובדת בשיתוף פעולה עם ציבור הלקוחות וסוכני הנסיעות בעזרת מערכת אתר האינטרנט הנותן את כל המידע העדכני על הפלגות נופש ושייט ברחבי העולם.

בעקבות הסכם הרכישה קשרי תעופה שילמה את מלוא התמורה בסך 3.6 מיליון דולר כנגד קבלת יתרת מניות סנורמה אשר הוחזקו על ידי שנבל, באופן שלאחר ההשלמה החברה מחזיקה במלוא הון המניות של סנורמה.

Exit mobile version