Site icon IAS

קפדוקיה התורכית: יעד מפתיע עם נופים שיפוצצו לכם את האינסטגרם

טיולי כדור פורח בקפדוקיה. צילום באדיבות TGA

עם הטופוגרפיה יוצאת הדופן, ההיסטוריה העשירה והמטבח הטעים שלה, קפדוקיה מרתקת את המבקרים בה כבר שנים רבות. ביקור בקפדוקיה כולל ערים חצובות בסלע תת קרקעיות, ארובות קסומות ונופים עוצרי נשימה, אותם ניתן לחוות במגוון אפשרויות אטרקטיביות, שיפוצצו לכם את האינסטגרם, כגון: טיולי כדור פורח קסומים, טיולי סוסים בנופים סלעיים, מלונות "מערות" מקסימים ועוד. קפדוקיה מהווה יעד תיירותי ייחודי שטרם נכבש ע"י התייר הישראלי, ובו שילוב בלתי נשכח של פלאי טבע והיסטוריים, שכבש מטיילים מכל העולם במשך מאות שנים.

הטופוגרפיה של האזור, שנוצרה על ידי שחיקת הלבה והאפר שנפלטו מהרי געש רדומים, מרתקת את המבקרים במבנים חרוטיים יוצאי דופן, המכונים "ארובות פיות" וערים תת-קרקעיות בנות מאות שנים שנחצבו בסלע. קפדוקיה זכתה לתהילה בעת העתיקה בגידול סוסים אמיתיים והיא ידועה כ"ארץ הסוסים היפים" כבר מאות שנים. עם הנכסים הללו ועוד, קפדוקיה מבטיחה חג בלתי נשכח! קפדוקיה אירחה מספר יוצא דופן של מבקרים ברבעון הראשון של 2022. במוזיאונים ובאתרים ארכיאולוגיים באזור ביקרו 305,275 אנשים בשלושת החודשים הראשונים של השנה, עלייה של 54% בהשוואה לרבעון הראשון של 2021.

לראות את קפדוקיה מהשמיים, להישאר במערות

הדרך הטובה ביותר לראות את הנוף הקסום של קפדוקיה, היא טיול בכדור פורח בשמיים, שאין שני להם. הבלונים הצבעוניים משוגרים בסביבות השעה חמש בבוקר, בדרך כלל מהכפר גורמה, והמבקרים יכולים ליהנות מנופים מרהיבים של עמק היונים, עמק זמי, עמק האהבה ועמק הנזירים פסבאג, יחד עם ארובות הפיות המפורסמות וסלע פנטסטי אחר תצורות במהלך הנסיעה. תביאו מצלמה! עבור אורחים המחפשים חוויה קפדוקית אותנטית, מלונות המערות של האזור הם מקום האירוח המושלם. חדרים חצובים בסלע במלונות מערות, מפגישים היסטוריה ושירותים מודרניים בשילוב יוקרתי. אחרי יום שלם של סיורים, הדרך הטובה ביותר לבלות את הערב היא להירגע בטרקלין של מלון בוטיק במערות עם כוס יין מקומי משובח.

תצורות נוף ומערות מרהיבות. צילום באדיבות TGA

ערים תת קרקעיות מרתקות

ארץ של מסתורין: קפדוקיה הייתה מיושבת במשך מאות שנים, לפעמים מתחת לאדמה. ערים תת-קרקעיות רב-מפלסיות מסקרנות, חצובות כולה מסלע, מתוארכות לסביבות המאות השביעית והשמינית לפני הספירה, לפי כמה מחקרים. הערים התת-קרקעיות Kaymakli, Derinkuyu, Özkonak, Mazi ו-Tatlarin, שנוצרו כדי להגן על אוכלוסיית האזור מפני פולשים, פותחות צוהר לחיי היומיום של תושביהן, עם מנהרות חצובות בסלע המקשרות בין עשרות אזורי מגורים, פולחן ואחסון. ללכת בשבילים של בתי מגורים תת קרקעיים ייחודיים אלה, היא חוויה יוצאת דופן.

מגורמה ל-Ürgüp רכוב על סוס

במסגרת ביקור ב'ארץ הסוסים היפים', אין אפשרות שלא לצאת לטיול רכיבה על סוסים. החוות של האזור מציעות סיורי רכיבה מודרכים על סוסי פוני יפהפיים ובטוחים מאוד, כאשר צפייה בשקיעה מעל העמק האדום בעודך על סוס, היא חוויה בלתי נשכחת וכמובן, פוטנציאל אדיר לתמונה שתגרוף אינספור לייקים באינסטגרם. עם זאת, בעוד שסוסים יכולים לכסות יותר שטח, מטיילים יכולים גם לראות מראות רבים ברגל ולכך עמק אילרה השליו הוא מקום מושלם לטייל בו או לטייל בו. בעמק, יש גזיבו לאורך נחל Melendiz, בהם יכולים המטיילים ליהנות מתה או קפה. ספארי ג'יפים וטרקטורונים זמינים גם כן, וניתן להגיע אל חלק מהכנסיות והעמקים של האזור באמצעות רכבי שטח.

עצירות תרבותיות

נכלל ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו בשנת 1985: המוזיאון הפתוח המדהים Göreme, שהוא קומפלקס של כנסיות חצובות בסלע, עם פרסקו הכולל עקבות של תושבי האזור המוקדמים יותר, כולל האשורים, החתים, הפריגים, ההלנים, הרומאים, הביזנטים, המוקדמים. נוצרים והעולם האסלאמי. זהו מרכז תרבותי מרכזי של האזור. מאמינים כי הכנסיות Kılıçlar, Karanlık ו-Tokalı במוזיאון הפתוח של Göreme שימשו כנקרופולה על ידי תושבי אבנוס במהלך התקופה הרומית. תצורת ארובת הפיות של שלושת היפות ב-Ürgüp היא אחד האתרים המצולמים ביותר באזור (יעד אינסטגרמי במיוחד כבר אמרנו?), בעוד שכנסיית הקדושים קונסטנטין והלנה מהמאה ה-18 במוסטפאפאשה נבנתה בתקופת שלטונו של הסולטן אחמט הראשון טירת אורטהיסאר, בכפר אורטהיסאר, היא מצודה מרשימה שנחצבה בסלע. קפדוקיה היא ביתם של כל כך הרבה מבנים חשובים, במיוחד אלה של הנצרות הקדומה, שאי אפשר לפרט את כולם כאן.

טעמים פנטסטיים

כמו המטבחים של כל אזור אחר בטורקיה, המטבח הקפדוקי עוצב על ידי המורשת התרבותית של האזור והזמינות של מוצרים מקומיים ועונתיים טריים. המבקרים בקפדוקיה מתחילים את היום בארוחת בוקר טורקית מסורתית, לרוב מלווה בתצפית מקסימה על נוף ארובות הפיות. ארוחת הבוקר הדשנה הזו מציגה גבינות מקומיות, ביצים טריות, עגבניות, מלפפונים ופלפלים ירוקים, יחד עם זיתים, ריבות, דבש, חמאה ושמנת. מעדנים כמו נקניקיות תוצרת בית, מאפים ותבשיל הביצים הטעים  menem, משלימים על ידי תה טורקי ריחני. התחלה מושלמת לכל יום בקפדוקיה.

Exit mobile version