Site icon IAS

קוואנטס איירוויז: ימי המדבר של מטוסי הדרימליינר והאיירבוס A380

מטוס דרימליינר של חברת קוואנטס. צילום החברה

קוואנטס איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, נקלעה לקשיים כמו מרבית חברות התעופה בעולם בשל משבר הקורונה ומצאה דרך מקורית לאחסן את מטוסי הבואינג 787 שלה (דרימליינר) לצד מטוסי הסופר ג'מבו, איירבוס  A380, במתקן ויקטורוויל קליפורניה.  מתברר שבקליפורניה יש תנאים טובים בהרבה לאחסון מטוסים לטווח ארוך מאשר באוסטרליה בגלל לחות נמוכה יותר. המתקן בויקטורוויל נמצא לא הרחק מבסיס התחזוקה של קוואנטס בשדה התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס.

בעוד שבנקודות רבות בעולם ניכרים סימני התאוששות קלים בתעשיית התעופה, במדינות אחרות בהם הגבולות סגורים, כמו באוסטרליה או ישראל, ההתאוששות מבוששת להגיע. בחודש יוני האחרון הודיעה קוואנטס כי מאה מטוסי החברה יאוחסנו למשך שנה או יותר וצי מטוסי ה-787 הם חלק מהם. שני מטוסי A380 נותרו בדרזדן, שם עברו לאחרונה שיפוצים בתא הנוסעים. קוואנטס מתכננת להחזיר את שני סוגי המטוסים לשירות, אך אף אחד לא יודע כעת כמה זמן הם יישארו על אדמת המדבר של קליפורניה.

מטוסי הג'מבו, בואינג 747 האגדיים של קוואנטס, שפרשו לאחרונה מצי החברה יועברו למרכז החלל במדבר מוג'אווה שבנוואדה. הפרישה המוקדמת של מטוסי הבואינג 747 , גם הם כתוצאה ממשבר הקורונה, כלל מספר טיסות פרידה, כאשר במסע האחרון צייר מטוס הג'מבו של קוואנטס את לוגו החברה בשמיים.

מטוס 747 של קוואנטס. צי מטוסי הג'מבו פרשו לאחרונה. צילום קוואינטס
Exit mobile version