Site icon IAS

קובי קרני: "בשורה צרכנית חשובה מאין כמותה"

ביטוח ביטול טיסה. צילום Depositphotos

סוכני הנסיעות ימשיכו למכור לציבור לקוחותיהם ביטוח נסיעות לחו"ל באופן שיקל על הצרכן לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ויבטיח כי כל אדם היוצא את גבולות ישראל יהיה עם כיסוי ביטוחי הולם.  אישרה היום וועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים- היתר לשיווק ומכירה של ביטוח נסיעות לחו"ל.

התאחדות סוכני הנסיעות רשמה ניצחון לאחר מאבק ממושך

התאחדות סוכני הנסיעות, בראשותו של היו"ר קובי קרני והמנכ"לית חני סובול, מנהלת מזה שנתיים מאבק עיקש במטרה לאפשר לסוכני הנסיעות להמשיך למכור ביטוח נסיעות לחו"ל לציבור לקוחותיהם. בחודש מאי 2016 דווח באתר IAS כי למעלה משנה משרד האוצר וההתאחדות מקיימים הדברות משותפת בנושא במטרה להגיע לנוסחה שתאפשר את המשך מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל.

חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל בתגובה לאישור וועדת השרים לחקיקה ביקשה להודות בשם אלפי סוכני הנסיעות חברי ההתאחדות וציבור לקוחותיהם לחבר הכנסת רוברט אילטוב שניסח והגיש את הצעת החוק, לשר התיירות יריב לוין ולחבר הכנסת מיקי לוי שליוו אותה ופעלו כמיטב יכולתם לשם הגנה על שלומם ובטיחותם של ציבור הנוסעים הישראלים.

מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות, חני סובול. צילום יחצ

לבקשת שר התיירות יריב לוין ניתנה התחייבות של משרד האוצר להאריך את המועד המאפשר לסוכני נסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל. זאת, עד השלמת החקיקה.

"הצעת החוק תקל במידה ניכרת על ציבור היוצאים לחו"ל שכן הם יוכלו לרכוש את כל רכיבי החופשה שלהם אצל סוכן הנסיעות וכמו וכן תפחית באופן משמעותי את הסיכון שנוסע ייצא את גבולות המדינה ללא כיסוי ביטוחי הולם שיגן עליו בעת הצורך – דבר אשר גם יחסוך למדינה כסף רב". אמרה סובול והוסיפה: "בנוסף, הצעת החוק מפחיתה את נטל הרגולציה ומקדמת עסקים קטנים ובינוניים שהם רוב רובו של ענף התיירות".

כמו כן הודתה סובול לגברת דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, על שראתה לנגד עיניה את טובת הציבור ובטחונו האישי.

יו"ר ההתאחדות קובי קרני ביקש אף הוא להודות לח"כים אילטוב ומיקי לוי ולשר יריב לוין וכינה את הצעת החוק – "בשורה צרכנית חשובה מאין כמותה".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חה"כ רוברט אילטוב מסר: "הצעת החוק תחסוך לצרכן סחבת מיותרת ותבטיח שאף צרכן לא יצא את גבולות הארץ ללא כיסוי הולם. פתיחת השוק תשפר את השירות ותוריד את המחיר ואני מברך על כך".

"לא תישלל ממשרדי הנסיעות היכולת למכור ביטוח נסיעות לחו"ל"
ממחקר שערכה חברת הייעוץ הכלכלי BDO,  עולה כי לו תישלל ממשרדי הנסיעות היכולת למכור ביטוח נסיעות לחו"ל וכל נוסע יידרש לקנות ביטוח כאמור ברכישה נפרדת אצל סוכני ביטוח, צפויים נוסעים רבים להזניח את רכישת הביטוח, בין שבמודע ובין שלא במודע. במקרה זה, תהיה זו המדינה שתידרש לסייע להם במידה ויזדקקו לטיפולים רפואיים בחו"ל ולהטסה לישראל, והעלות של סיוע מעין זה, מוערכת על ידי BDO במאות מיליוני שקלים. עוד עולה ממחקר  BDO, כי ברוב מדינות ה-OECD משרדי הנסיעות הם אלו האמונים על מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל, בכפוף להכשרה מקצועית נקודתית.

גם בהיבט התחרותי הצעת החוק מטיבה עם הנוסעים, בכך שמאפשרת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל ממספר גורמים ובהם משרדי הנסיעות וסוכני הביטוח.

*הצעת החוק הוגשה על ידי חה"כ רוברט אילטוב, ואליו הצטרפו חברי וחברות הכנסת יוליה מלינובסקי, עודד פורר, חמד עמאר, איציק שמולי, יפעת שאשא ביטון, אמיר אוחנה ואורי מקלב.

Exit mobile version