Site icon IAS

קבוצת IAG: רווח תפעולי של 1.2 מיליארד יורו ב-2022

לונדון הית'רו . צילום Depositphotos

ביקוש מתמשך לנסיעות פנאי עם פתיחת הגבולות מחדש סייעו להזניק את קבוצת IAG – International Airlines Group, בחזרה לרווחים בשנה שעברה. IAG דיווחה על רווח תפעולי של 1.2 מיליארד יורו בהשוואה להפסד של 2.7 מיליארד יורו בשנת 2021, כשהקיבולת עמדה על 87% מזו של טרום הקורונה.

IAG חוזה התאוששות נוספת ברווחים ב-2023 בין 1.8 מיליארד ל-2.3 מיליארד יורו, בהתבסס על שערי מטבע החוץ הנוכחיים ומחירי הדלק הסילוני, כאשר הקיבולת חוזרת ל-98% בהשוואה ל- 2019.  "עם זאת, אנו מודעים לאי ודאות בסביבת המאקרו, אינפלציית עלויות הדלק וגורמים נוספים", נמסר מ-IAG.

קבוצת IAG כוללת את חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, ווילינג, אייר לינגוס ואייר אירופה (בהמשך להסכם החדש). הקבוצה הטיסה 94.7 מיליון נוסעים ב-2022 לעומת 38.8 מיליון בשנת 2021.

מ-IAG נמסר: "ההתאוששות החזקה בביקושים ובתנועת הנוסעים באה לידי ביטוי במקדם העמסה של הקבוצה, שהגיע ל-81.8%, ירידה של 2.8 נקודות בלבד משנת 2019. ההתאוששות גדלה לאורך השנה, כאשר מקדם העמסת הנוסעים ברבעון הראשון עמד על 72.2% ורבעון האחרון גדל ל-83.2%".

חברות התעופה בקבוצת IAG. צילום יח"צ

"הקיבולת מנמל התעופה לונדון הית'רו הייתה נמוכה מהמתוכנן בתחילת השנה והגיעה ל-70.3% מרמות 2019. בנוסף, הייתה השפעה מזן האומיקרון בינואר ופברואר. תחילת הטיסות הטרנס-אטלנטיות של אייר לינגוס מנמל התעופה של מנצ'סטר בסוף 2021 סייעה לחברה האירית להחזיר את קיבולת הנוסעים לטווח ארוך לרמות דומות של שנת 2019, עד סוף השנה שעברה.

מנכ"ל IAG, לואיס גאלגו (Luis Gallego), אמר: " הסיכום על רכישת אייר אירופה, בכפוף לאישורים רגולטוריים ואחרים יכולים להימשך כ-18 חודשים, אך אנו נערכים לקבל בברכה חברת תעופה מובילה נוספת לקבוצה".

אכן, קבוצת IAG הודיעה בשבוע שעבר על כוונתה לרכוש את 80% הנותרים של חברת התעופה אייר אירופה תמורת 400 מיליון יורו מתאגיד גלובליה. 200 מיליון יורו ישולמו עם קבלת האישור מהרשויות הרגולטוריות, 100 מיליון במניות רגילות של IAG ו-100 מיליון יורו במזומן. העסקה כאמור כפופה לאישורים רגולטוריים, שעשויים להימשך כ-18 חודשים.

דירקטוריון IAG מאמין כי הרכישה תאפשר לקבוצה ליהנות מהזדמנויות צמיחה בשוק של אמריקה הלטינית והקריביים, כמו גם הגברת הקישוריות לאסיה. עם השלמת העסקה, המותג אייר אירופה יישאר בניהולה של איבריה. מנכ"ל IAG, לואיס גאלגו, מאמין שההסכם יאפשר לרכזת מדריד להתחרות בתנאים שווים עם רכזות אירופיות אחרות ולגבש את מעמדה כשער הראשי בין אירופה לאמריקה הלטינית.

קבוצת IAG תשלים את רכישתה המלאה של אייר אירופה
Exit mobile version