קבוצת התעופה IAG, שכוללת את חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס ואחרות משלימה את עסקת הענק לרכישה של עד 150 מטוסים חדשים מדגמי בואינג 737.
"התוספת של מטוסי בואינג 737 חדשים היא חלק חשוב בחידוש צי המטוסים המשמשים לטיסות בטווחים קצרים של IAG . המטוסים החדשים הם מטוסי 737 מהדור החדש, חסכוניים יותר בצריכת דלק מצי המטוסים שהם יחליפו, ויאפשרו לנו להמשיך במחויבות שלנו להשיג פליטת פחמן אפסית נטו עד 2050." אמר לואיס גאלגו, מנכ"ל IAG.
המטוסים החדשים יאפשרו לחברות התעופה להגדיל את פוטנציאל ההכנסות ולהפחית את צריכת הדלק. הדגם הגדול, של מטוסי הבואינג ה-737-10 יכול להטיס עד 230 נוסעים בתצורה של מחלקה אחת, ויכול לטוס עד 3,300 מיילים. המטוס החסכוני בדלק יכול לכסות 99% מנתיבי התעופה קצרי הטווח שבהם טסים היום מטוסים ישנים כולל מטוסים מדגמי בואינג 757.
"הבחירה של קבוצת IAG בדגמי בואינג 737-8-200 ודגמי בואינג 737-10, תבטיח לחברות ניצול יעיל ורווחי ביותר שכן שתי הגרסאות יורידו משמעותית את עלויות התפעול ואת פליטת ה-CO2", אמר סטן דיל, נשיא ומנכ"ל בואינג מסחרית. מטוסים. "ההסכם של היום לעד 150 מטוסים, כולל 100 אופציות, הוא תוספת מבורכת של ה-737 לציי הטיסות הקצרות של IAG ומשקף את המחויבות שלנו לתמוך בהתאוששות הרשת והצמיחה העתידית של הקבוצה עם משפחת המטוסים ללא תחרות של בואינג".
ה-737 משלב את מנועי ה-CFM International LEAP-1B בטכנולוגיה העדכנית ביותר, כנפי טכנולוגיה מתקדמת ושיפורים אחרים כדי לספק את היעילות, האמינות והנוחות הגבוהה ביותר של הנוסעים בשוק החד-מעבר. משפחת מטוסי ה-737 חסכונית בממוצע ב-14% יותר ממטוסי ה-Next Generation 737 היעילים ביותר של ימינו ו-20% יותר יעילה מה-Next-Generation 737 המקוריים כשנכנסו לשירות.
ההודעה של היום משלימה את ההתחייבות שנתנה IAG להזמנת מטוסי בואינג 737 בסלון האווירי של פריז עוד בשנת 2019 וכפופה לאישור בעלי המניות של IAG.