Site icon IAS

קבוצת IAG מדווחת על גידול משמעותי ברווחיות חברות התעופה

חברות התעופה בקבוצת IAG. צילום יח"צ

קבוצת International Airlines Group) IAG), שבבעלותה חברות התעופה וולינג איירליינסבריטיש איירווייסאייר לינגוסאיבריה ו-LEVEL פרסמה את תוצאות הרבעון השלישי של 2022 בו הציגה רווח תפעולי של 1.2 מיליארד יורו, בהשוואה להפסד תפעולי של 452 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד.

התוצאות הובילו את הרווח התפעולי של IAG בתשעת החודשים של 2022 ל-770 מיליון יורו, כאשר הקבוצה צופה כעת רווחים של כ-1.1 מיליארד יורו לשנת 2022. ההכנסות הכוללות ברבעון השלישי היו כ-7.3 מיליארד יורו, שלפי IAG הושגו "למרות ההגבלות שהוטלו בנמל התעופה לונדון הית'רו ורשת קווי התעופה אסיה פסיפיק, שנותרו סגורים ".

שני הגורמים הללו צפויים להיחלש ברבעון הרביעי, כאשר מכסת הקיבולת של הית'רו הוסרה לאחרונה, וחברת התעופה בריטיש איירווייס מתכננת לחדש את הטיסות לטוקיו ב-13 בנובמבר, ואחריה להונג קונג ב-5 בדצמבר.

הקיבולת ברבעון השלישי עמדה על 81.1% מרמות 2019 (עלייה מ-78% ברבעון השני), שלפי IAG הונעה בעיקר על ידי טיסות לטווחים קצרים באירופה (ב-91% מרמות 2019), צפון אמריקה (92%). ואמריקה הלטינית והאיים הקריביים (75%). הקיבולת ברבעון הרביעי צפויה להיות בסביבות ה- 87% מרמות 2019, ועלייה ל-95% ברבעון הראשון של 2023.

לואיס גאלגו (Luis Gallego), מנכ"ל IAG, התייחס לתוצאות ואמר: "רשמנו הישגים טובים נוספים ברבעון השלישי, עם רווח תפעולי של 1.2 מיליארד יורו ונזילות של למעלה מ-13 מיליארד יורו. כל חברות התעופה שלנו היו רווחיות באופן משמעותי ואנחנו ממשיכים לראות ביקושים חזקים, בעוד הקיבולת ומקדמי העומס מתאוששים. ההכנסות מתיירות הפנאי התאוששו לרמות שלפני המגפה. נסיעות העסקים ממשיכות להתאושש בהתמדה".

"אנו שמחים שבעלי המניות שלנו אישרו לאחרונה רכישת 87 מטוסים חדשים לטווח קצר שיביאו לנו חיסכון בעלויות לטווח ארוך, פליטת פחמן נמוכה יותר וכן חווית לקוח משופרת", סיכם לואיס גאלגו.

Exit mobile version