Site icon IAS

קבוצת IAG חוזרת להרוויח ברבעון השני של השנה

חברות התעופה בקבוצת IAG. צילום יח"צ

קבוצת International Airlines Group) IAG), שבבעלותה חברות התעופה וולינג איירליינס, בריטיש איירווייס, אייר לינגוס, איבריה ו-LEVEL פרסמה את תוצאות הרבעון השני של 2022 בו הציגה רווח תפעולי של 293 מיליון אירו בהשוואה להפסד של 967 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד.

קיבולת הנוסעים ברבעון השני עמדה על 78 אחוזים מרמות 2019, עלייה מ-65 אחוזים ברבעון הראשון של השנה. IAG הודיעה כי עד סוף הרבעון השני, ההכנסות מנוסעי הפרימיום פנאי התאוששו כמעט במלואן לרמת 2019, למרות הקיבולת הנמוכה יותר. ההכנסות מהנוסעים העסקיים המשיכו לפגר והגיעו ל-60% מרמות 2019 עד סוף הרבעון השני.

השוק המרכזי של הקבוצה בצפון אמריקה צפוי להיות קרוב לרמות הקיבולת של 2019 עד סוף השנה, כאשר תוכניות קיבולת הנוסעים לשארית 2022 צפויות להיות כ-80% ברבעון השלישי ו-85% ברבעון האחרון. הנתונים נמוכים מעט מהתחזיות בשל האתגרים הקיימים בנמל התעופה לונדון הית'רו. מוקדם יותר החודש הודיעה חברת התעופה בריטיש איירווייס על ביטול 10,300 טיסות נוספות בין חודש אוגוסט לאוקטובר.

לואיס גאלגו, מנכ”ל קבוצת IAG אמר בתגובה: "תוצאות הרבעון השני תומכות בתחזית שלנו לרווח תפעולי לשנה שלמה והביצועים שלנו שיקפו עלייה משמעותית בקיבולת, במקדם העמסה ובתשואה בהשוואה לרבעון הראשון. נוסעי הפנאי פרימיום נותרו בביקושים חזקים בעוד שנסיעות העסקים ממשיכות להתאושש באופן קבוע בכל חברות התעופה.

מטוס איבריה. .צילום iberia

וולינג איירליינס ואיבריה היו החברות עם הביצועים הטובים ביותר בקבוצה. השוק המקומי הספרדי והנתיבים לאמריקה הלטינית המשיכו להוביל את ההתאוששות עם הביקוש שעבר את רמות 2019 בחודש שעבר. בנוסף, הזמנות קדימה מראות חוזק מתמשך והביקושים לטיסות לצפון אמריקה רושמים עלייה בעקבות הסרת דרישות בדיקות הקורונה בארה"ב בחוודש יוני.

"למרות שההזמנות לרבעון הרביעי הן נמוכות עונתיות בתקופה זו של השנה, אנחנו לא רואים סימנים לחולשה כלשהי בביקושים. התעשייה ממשיכה להתמודד עם אתגרים היסטוריים בשל ההרחבה חסרת התקדים בפעילות, במיוחד בבריטניה שבה האתגרים התפעוליים של נמל התעופה הית'רו היו חריפים. צוותי חברות התעופה שלנו ממשיכים להתמקד בשיפור החוסן התפעולי ובשיפור חווית הלקוח. אני רוצה להודות לאותם לקוחות שנפגעו, על נאמנותם וסבלנותם ולקולגות שלנו על העבודה הקשה והמחויבות שלהם. אנו נמשיך לעבוד עם התעשייה כדי לטפל בבעיות הללו כשהתעופה תצא מהמשבר הגדול ביותר שלה אי פעם, סיכם מנכ"ל הקבוצה, לואיס גאלגו".

Exit mobile version