Site icon IAS

צעד נוסף בדרך לפטור מאשרות לארה"ב

ויזות לארה"ב. צילום: Depositphotos

הסכם נחתם אתמול (ד', ה-02 במרץ 2022) בין שתי המדינות, שיאפשר שיתוף מוגבל של המידע הפלילי על אזרחי שתי המדינות, ישראל וארה"ב. תנאי הכרחי וסף של האמריקנים למדינות המבקשות פטור מאשרות כניסה. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב חתם אתמול (רביעי) יחד עם סגן השר להגנת המולדת, רוברט סילברס ובמעמד שרת הפנים, איילת שקד. במסגרת שיתוף הפעולה ניתן יהיה לשתי המדינות להגיש כאלף שאילתות בשנה אודות אזרחים בעלי עבירות פליליות חמורות.

איילת שקד פרסמה בעמוד הפייסבוק: "היום חתמנו על הסכם שיתוף מידע עם האמריקאים, זה עוד שלב בדרך לקבלת פטור מויזה. אנחנו עובדים על ההסכם הזה כבר 6 שנים וזה היה רגע מרגש. הרצינות של השר להגנת המולדת, אלחנדרו מיורקס, של סגנו, רוברט סילברס, של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס ושל הצוות האמריקאי לנושא היא גבוהה מאוד ומעוררת אופטימיות רבה. כפי שהתחייבתי אנחנו ממשיכים לקדם את המשימה הזו באופן יום יומי ובכל הכוח עד שהיא תושלם.

"תודה מיוחדת למשנה היועמ״ש, רועי שיינדורף ולמנהל פרוייקט הויזות, גיל ברינגר. בלעדיהם ובלעדי הצוות הנהדר שלנו זה לא היה קורה. תודה נוספת לשר הבט״פ, עומר בר לב שחתם על ההסכם ועכשיו צריך ליישם אותו. יש עוד תהליך לעבור אך בעזרת העבודה המאומצת מצד שני הצדדים – נביא לאזרחי ישראל בשורה".

הבעיות העומדות עדיין בדרך לפטור מאשרות כניסה לארה"ב הן: אחוזי הסירוב הגבוהים לבקשות ישראלים לאשרות והסדרי הכניסה לפלשתינים אזרחי ארה"ב, שכיום יכולים להיכנס לישראל רק דרך ירדן ולא ישירות.

פסל החרות על רקע העיר ניו יורק צילום freepik

 

Exit mobile version