Site icon IAS

צה"ל התגייס למאמץ בניקיון החופים מפיגוע הזפת

זיהום הזפת בחוף השרון. צילום מנחם פריד, רשות הטבע והגנים

רט"ג קוראת למתנדבים לסייע בהתמודדות עם האסון האקולוגי בחופי ישראל. כמויות הזפת העצומות שנפלטו בימים האחרונים לחופי ישראל מדרום ועד צפון, גרמו לאחד האסונות האקולוגים החמורים ביותר שפקדו את ישראל. מאז הזיהוי הראשוני של המפגעים לפני מספר ימים, רשות הטבע והגנים פועלת יחד עם גופים נוספים, בהם המשרד להגנת הסביבה, עמותות אזוריות ומועצות אזוריות ומקומיות, להערכת הנזק והשלכותיו, במקביל למאמצי חירום לפינוי הזפת מהחופים וצמצום הנזקים ומימדי הזיהום, עד כמה שניתן. על פי הערכות מצב בשטח, ניכר כי פעולות מורכבות ומאומצות אלו ידרשו להימשך על פני תקופה ארוכה.

גם צה"ל התגייס לסייע לרשות הטבע והגנים במאמץ לניקיון החופים. ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ומנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, סיכמו כי החל מהשבוע הקרוב יסייעו אלפי חיילי צה"ל, לעובדים ולמתנדבי רשות הטבע והגנים, במיפוי האיזורים שנפגעו מזיהום הזפת, בניקיון החופים ובפינוי מוסדר של האשפה לאתרים המיועדים לכך. פרטים ביחס לסד"כ שיוקצה למשימה יסוכמו בשעות הקרובות על ידי אגף המבצעים. מנכ"ל רשות הטבע והגנים בירך את הרמטכ"ל על היוזמה שמצטרפת לשיתופי פעולה נוספים של רשות הטבע והגנים וצה"ל.

הלוויתן עם חומרי נפט בנתיחה. צילום אסף קפל, רט"ג 

הלוויתן שנפלט לחוף: ד"ר רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים, יחד עם צוות מהמכון הווטרינרי בבית דגן, ניתחו הבוקר את גופת הלוויתן בשמורת הטבע ניצנים. בנתיחה נמצאו חומרים שמקורם בזיהום הנפט. החומרים הועברו לבדיקה.

להתנדבות בניקיון החופים: לאור פניות רבות ומחממות לב שהגיעו מצד הציבור הרחב, להתנדב ולסייע בפעולות פינוי הזפת ושיקום החופים, רשות הטבע והגנים, יחד עם הגופים הנוספים המעורבים בפעילות, זו מקימה מוקד רישום ותחנות מידע והתנדבות, אליהן המתנדבים יוכלו להגיע לטובת התנדבות וסיוע בניקיון ופינוי הזפת מהחופים ברחבי הארץ.

תחנות המידע וההתנדבות: יפעלו החל מהיום 21 בפברואר 2021, בחופים לעיל: אכזיב, תל דור, הבונים, שקמונה, בית ינאי, פלמחים, אשקלון. בהמשך תישלח לנרשמים הודעה עם המיקום והמועדים להתנדבות. יצוין כי פעילות המתנדבים תיעשה לאחר הדרכה והכוונה, כיצד נכון ובטוח לפנות את הזפת מהחופים תוך שמירה על בריאות המתנדבים. פרטים נוספים בנושא ציוד איתו נדרש להגיע ניתן לקבל באתר האינטרנט של רט"ג.

המעוניינים לקחת חלק במשימה חשובה, זו למען החופים והטבע בישראל, מוזמנים להירשם כבר עתה בטופס הדיגיטלי המצורף: לחצו כאן

Exit mobile version