Site icon IAS

פסטיבל "לא בשמיים" בגליל העליון: סיורי תוכן מרתקים בפנינים צפוניות

פסטיבל "לא בשמיים" בגליל העליון. צילום עופר מוסקוביץ-פושקו

פסטיבל "לא בשמיים" בגליל העליון, מתקיים זו השנה ה-24 בהפקת מועצה אזורית גליל עליון. במהלך שלושת ימי הפסטיבל צפויים סיורי תוכן מרתקים בפנינים הפזורות בגליל העליון, הופעות חיות, הרצאות ודיונים מרתקים בסוגיות מרכזיות בחברה הישראלית. ניתן יהיה לצאת לסיור בסמטאות העיר העתיקה של צפת, בו המבקרים יחשפו ללב ליבה של חוכמת הקבלה הצפתית הקסומה, ששזורה בפינות הרחובות של העיר, לסיפורים מעולם חכמי העיר ולסיפורים על ההשפעה של הקבלה על היהדות.

בסיור לכפר עג'ר יכירו המבקרים מקרוב את הכפר הייחודי, החצוי בין ישראל ללבנון, ויחשפו אל התרבות העלאווית של התושבים בו. הם ייפגשו עם תושבי עג'ר, יראו בעיניהם את גדר המערכת ואף יעלו לתצפית יפיפייה המשקיפה על לבנון. סיור נוסף המוצע כחלק מהפסטיבל הוא סיור אל מטולה – פאר יצירתו של הברון רוטשילד.

בנוסף, ניתן יהיה לצאת לסיור בוקר בהר ארבל, שיעבור במערות הגליל ובתצפיות המרהיבות של הר ארבל והר ניתאי, הסיור יחשוף בפני המבקרים את סיפורם של המורדים במרד החורבן. כמו גם סיורים להר מירון, שיקח את המבקרים אל קבר הרש"בי ולביקור אצל הלל הזקן ולראש פינה, מושבת העליה הראשונה, וסיור מיוחד לקבוצות בעקבות הפנתיאון הלאומי בקבוצת כינרת, בין חורשת האקליפטוס לדקל שפל צמרת.

 בנוסף לסיורים המיוחדים, וכחלק מהתכנים בפסטיבל, יתקיים גם מופע מיוחד של תיסלם, שחוגגת השנה את יום הולדתה ה-40, לצד הקרנה של של סרטו עטור הפרסים של אבי נשר "תמונת הנצחון", מופע 75 שנה למקהלת הגבעטרון עם מיטב משירי הלהקה לאורך השנים, מופעי כלייזמרים, מוסיקה צוענית ומוסיקה יהודית, מופעי מחווה מיוחדים בהם "בול בפוני" – מחווה לשנות השבעים, בהנחייתם של ג'קי לוי וערן צנחני, ומופע מחווה לשנות השמונים – "שוב האייטיז כאן", בהשתתפותו של אלון אלוארצ'יק, ג'אם של ספוקן וורד של שלושה משוררים עכשווים, שידברו את עצמם ואת מציאות החיים של כולנו, מהמקום האישי ביותר ועוד ועוד.

פסטיבל "לא בשמיים" בגליל העליון. צילום עופר מוסקוביץ-פושקו

ביומו האחרון של הפסטיבל, יתקיים מופע כלייזמר חובק עולם, בו ישתתפו 50 נגנים על במה אחת, ויפגישו את הניגונים היהודיים עם מגוון תרבויות וסגנונות מוזיקליים מרחבי הגלובוס. במופע ישתתף גם יונתן רזאל, שאין מתאים ממנו לחבור למופע של מוזיקה יהודית-עכשווית ונוגעת ללב. הפסטיבל השנה יעסוק בחמישה נושאים עיקריים: הפסקול הישראלי – 3 עשורים של נוסטלגיה; יהודים ועולים – 140 שנה לעליית יהודי תימן לארץ; אמון הציבור במערכות המדינה; מנהיגות בהדר – 30 שנה למותו של מנחם בגין; נחמה ליבוביץ –המורה של המדינה, 25 שנה למותה. הפסטיבל יארח גם עשרות הרצאות העוסקות בחמשת נושאי הפסטיבל. ההרצאות ידונו בסוגיות ישראליות-יהודיות, מוסריות וחברתיות שיועוררו שיח עמוק, כן ונוגע ללב.

גיל חובב יביט, בהרצאתו "איך נכון לגדל ילדים ולאהוב אותם בתימנית", בתפיסות החינוכיות של הדורות הקודמים במשפחתו ויתהה, בצחוק, בעצב ובאהבה, גישתו של מי היתה נכונה יותר. פרופ' ינון שבטיאל יספר על דמותו המסוכסכת של הורדוס, שרוב האתרים הארכאולוגיים המתויירים ביותר בארץ נבנו על ידו בתקופת בית שני. ד"ר שוקי פרידמן, ידבר על המפריד והמאחד בין היהדות לאיסלאם והאם הדמיון בין הדתות יכול להפוך לגשרו ועוד עשרות הרצאות מרתקות נוספות.

פסטיבל לא בשמיים בגליל העליון
14-12 ביולי 2022, י"ג-י"ז בתמוז תשפ"ב
לפרטים ולהרשמה: 04-6816640

www.lo-bashamayim.org.

Exit mobile version