Site icon IAS

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי מס' 9 יוצא לדרך

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. צילום עומרי אבידר

ארוחות עם בשלני הגליל, סיורים לקראת כריסטמס בערים הנוצריות, פתיחת תערוכה חדשה ועוד המון פעילויות, ב 19-17 בדצמבר, ברחבי הגליל המערבי, במסגרת פסטיבל חורף מס' 9. גם השנה, לא מוותרים על החגיגות – תחת ההנחיות כמובן! בסוף חנוכה ורגע לפני כריסטמס, כשמזג האוויר החורפי כבר מורגש, והאזור כולו מתחיל להתמלא באורות החגים, עמותת זמן גליל מערבי מקיימת זו השנה התשיעית את "פסטיבל חורף זמן גליל מערבי". תיירני העמותה מזמינים לסוף שבוע גדוש בשלל אירועים מיוחדים: סדנאות אומנות ויצירה, ארוחות מיוחדות, סיורים מודרכים, טעימות יין, תערוכות, סיורים קולינריים ועוד.

המבקרים מוזמנים להכיר מקרוב את ההכנות לחג המולד בסיורים אל לב הכפרים הנוצריים בסביבה, אשר מוארים בשלל צבעים וקישוטים לכבוד החג. כרמית ארבל תוביל את המבקרים אל פסוטה, לראות את הכפר המקושט לקראת החג. הביקור כולל ביקור בכניסה, צפיה בעץ האשוח הגבוה בגליל, שכל הכפר מתאגד לטובת קישוטו, ביקור בבית מקומי, טעימות עוגיות כריסטמס ועוד. פול ניירנס מ-Galileat ייקח לסדנת בישול וארוחה גלילית לחג המולד בכפר הנוצרי דיר חנא, עם שלל מנות ערביות מסורתיות, לצד מנות מיוחדות שמכינים רק בכריסטמס. חרש הברזל וליד חורי, יקיים מפגש מיוחד אצלו בבית בפסוטה, שבו יספר את סיפורו, ידגים את אומנות הברזל ויציג עוגות כריסטמס לצד יין חם ועוד הפתעות, ועומרי אבידר ייקח את המטיילים לסיור כריסטמס מואר במעיליה, כולל כנסיה, בית עתיק עם טעימות אופייניות לחג, שרידים ארכיאולוגים ובית עתיק המשמש למזקקת עראק.

פסוטה בפסטיבל חורף זמן גליל. צילום אנטולי מיכאלו

עוד בגזרת האוכל, סדנת סופגניות אצל שולה משתולה, הכוללת סופגניות קלאסיות, "זלבוטה" כורדית, מאפים מלוחים ועוד לצד שלל ריבות תוצרת בית. כדי לאזן את המתוק, שולה תגיש גם ארוחת צהריים עם מרק קובה אדום ועוד מנות מן המטבח הכורדי. ללה פמפה המתמחה בבשרים מעושנים תערוך פיקניק צהרים מפנק עם בשרים מעושנים וטעימות יין מבית יקב כישור. סיור ליקוט פטריות לכל המשפחה עם מורת הדרך כרמית ארבל ומומחית הפטריות מיא גינזבורג, וארוחת גבינות מיוחדת במחלבת שירת רועים עם הגבנית מיכל מור מלמד. שני שיתופי פעולה מיוחדים וטעימים יתקיימו בפסטיבל בין היינן ג'וני שטרן, וההיסטוריונית שלי-אן פלג, שיארחו לארוחה צרפתית בת 6 מנות, בליווי היינות של יקב שטרן, והרצאה מרתקת בעקבות נפוליאון. ובסוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק, יארחו את שלומית זמיר מבוטיק השוקולד אודט, לסדנת שוקולד מתוקה, לצד סדנת יצירה לכל המשפחה של ציור על צלחות פורצלן.

במהלך הפסטיבל תושק גם תערוכת האור בגלריית ארט 192 בעכו העתיקה, גלריה קואופרטיבית של 10 אומניות החוגגות את חגי דצמבר עם חנוכיות, כלי הגשה ללביבות וסופגניות, קישוטים לעץ האשוח ועוד.

עוד יתקיימו, סדנה משפחתית להכנת נר טבעי משעוות דבורים בפחיות ממוחזרות – שיתוף פעולה ייחודי בין הדבוראי ג'אסן סאלח, ממרכז המבקרים של עסל אלנור בפקיעין, ואומנית המחזור פולה מסטודיו  TINE TIME. ההצגה למבוגרים PM 11:11 של תיאטרון זיקית, תוצג לראשונה לקהל הרחב. ועוד: סדנת צילום חורף בסוד הפלא הקיבוצי בקיבוץ כפר מסריק, סיור נופים גליליים ויינות בוטיק עם מורה הדרך אמנון גופר, טיול בכפר האלטרנטיבי והמיוחד במינו כליל עם מורה הדרך יליד ותושב הכפר יותם דהאן, סדנה מעשית וחורפית ברוח האיורוודה עם תמרהינדי בכליל וסדנה להכנת נעלי בית מבד בסטודיו חסי נווה – סטודיו לקווליט וצבעי בדים.

פסטיבל חורף זמן גליל מערבי, ימים חמישי עד שבת, 19-17 בדצמבר

כל הסיורים, הסדנאות והארוחות מותנים בהרשמה מראש / במינימום משתתפים.

לפרטים והרשמה לאירועים: https://winterfestival.westgalil.org.il/  ובמרכז מידע גליל מערבי 04-6015533

Exit mobile version