Site icon IAS

פיילוט בחברת SWISS : בורדינג באמצעות בינה מלאכותית

SWISS מבצעת פיילוט של בורדינג באמצעות בינה מלאכותית. צילום SWISS

Swiss International Air Lines (SWISS) מתכננת פיילוט בן שלושה חודשים יחד עם שותף חיצוני לשימוש בבינה מלאכותית (AI) כדי לנהל את ספירת הנוסעים שלה במהלך תהליך העלייה לטיסה (בורדינג). הדיגיטליזציה של נוהל ספירת הנוסעים נועדה לשפר את האבטחה ובו זמנית להקל על עומס העבודה של אנשי הצוות. הפיילוט יערך בטיסות נבחרות של SWISS מציריך בין אפריל ליוני. תותקן באופן זמני מצלמה בתא הנוסעים לתהליך העלייה למטוס, כדי לתעד את הנוסעים בעת העלייה ולקבוע את מספרם הכולל.

ההקלטות ישמשו אך ורק כדי להכשיר את אפליקציית הבינה המלאכותית בתהליך העלייה למטוס. הוא חייב להיות מסוגל, למשל, להבחין אם נוסע נושא תינוק בזרועותיו, וכן חייב לתפקד ללא תקלות גם בתנאי תאורה מאתגרים. התוצאות ינותחו לאורך שלב הניסוי כדי לשפר בהתמדה את מהימנות ה-AI. לאור אופייו הניסיוני של הפיילוט החדש, צוות תא הנוסעים יערוך גם ספירת נוסעים במקביל באמצעות הנוהל הידני שנקבע בטיסות הנוגעות בדבר.

SWISS מייחסת את החשיבות הגבוהה ביותר לאבטחת והגנת המידע. כל ההקלטות שיבוצעו יעובדו בהתאמה מלאה להוראות הגנת המידע האירופיות (GDPR) והשוויצריות (FADP), ולאחר מכן יימחקו. הנתונים שנרשמו ישמשו אך ורק למטרות ספירת נוסעים, ללא זיהוי נוסעים. בנוסף, רק תמונות ויזואליות יוקלטו, ורק באזור דלת המטוס. לא יבוצעו הקלטות נוספות (כגון אודיו).

הנוסעים בטיסות הנוגעות בדבר יקבלו מידע על הניסוי לפני שיצאו לדרך. לאחר סיום הניסוי, SWISS תנתח את התוצאות ולאחר מכן תחליט על דרך הפעולה הנוספת.

Exit mobile version