Site icon IAS

פטור הדדי מוויזות לדרכונים דיפלומטיים ודרכוני שירות נחתם עם מרוקו

רגע חתימת הסכם פטור האשרות בין ישראל למרוקו. צילום רשות האוכלוסין וההגירה

היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת נפגש  עם מלך מרוקו מוחמד השישי בארמונו ברבאט, יחד עם היועץ הבכיר לנשיא ארה״ב ג׳ארד קושנר. ראש המל"ל מאיר בן-שבת הזמין את המלך, בשם ראש הממשלה נתניהו, לבקר בישראל.

פגישתם, שהתנהלה בשפה הערבית-מרוקאית, דנו ביחסים הנרקמים בין המדינות. המלך ציין כי פניו לבניית יחסים עמוקים, מלאים וארוכי טווח בין שתי המדינות.

כמו כן, חתמו נציגי שתי המדינות על מספר הסכמים בנושאים שונים: פטור מוויזות לנושאי דרכונים דיפלומטיים ודרכוני שירות, שיתוף פעולה בתחום המים, שיתוף פעולה בתחומי הפיננסים וההשקעות והסכם נוסף לשיתוף פעולה בתחום התעופה האזרחית וטיסות ישירות בין המדינות.

ראש המל״ל מאיר בן-שבת אמר בנאומו : ״אני מבקש להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על הזכות שנפלה בחלקינו להימנות על המשלחת הישראלית שבידה הופקדה המשימה לפרוט את ההישג המדיני לצעדים מעשיים. ליחסים עם מרוקו משמעות מיוחדת, מעבר להיבטים המדיניים והכלכליים. רבים מאזרחי ישראל, בני העדה המרוקנית ייחלו לרגע הזה. כמוני, רבים מבני הדור השני והשלישי של העולים ממרוקו, החיים בישראל, שומרים אמונים למורשת אבותינו וממשיכים אותה״.

מטוס אל על שהוביל את המשלחת לרבאט. צילום סיון פרג'

עם נחיתת המשלחת הישראלית במרוקו, שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם קברניטי המטוס ועם אנשי המשלחת הישראלית-אמריקנית שנחתו ברבאט, מרוקו: "אני מבקש למסור באמצעותכם את ברכתי למלך מרוקו שעושה דבר היסטורי.מרחבא ביקום, אני מתרגש מאוד לדבר איתכם. זאת טיסה היסטורית, פריצת דרך נוספת לשלום. שלום אמיתי, עם כבוד הדדי, מתוך עוצמה, שלום תמורת שלום. אני רוצה לחדד שמדובר בארבעה הסכמי שלום תוך ארבעה חודשים. אנחנו יוצרים עידן חדש של שלום, שגשוג ותקווה לאזור שלנו, לעמים שלנו, לעתיד שלנו. אני מבקש למסור באמצעותכם את ברכתי למלך מרוקו שעושה דבר היסטורי. אנחנו משנים את עתיד שני העמים, שאמנם קשורים זה בזה בצורה נפלאה, אבל הטיסות הישירות, פתיחת המשרדים וכל מה שיבוא בהמשך מסמלים עידן של שלום מופלא. אני מברך את מלך מרוקו על החלטה שהיא כ"כ חשובה לכולנו".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ (תא״ל מיל׳) מירי רגב: ״כמי שנמנית על עדת יוצאי מרוקו זהו יום מרגש במיוחד לעם ישראל כולו ולי באופן אישי. אני רוצה לברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו שהביא את הסכמי השלום ההיסטוריים ולאחל לו, שימשיך עוד שנים רבות להוביל את ישראל לשלום מתוך עוצמה, עם הסכמי שלום חדשים ונוספים שיביאו לשגשוגה של ישראל וביצור ביטחונה בכל המרחב כולו״.

Exit mobile version